fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: "המסגד ברחוב היסמין גורם למצוקת חנייה"

השכנים מתלוננים, לבעל הבית שבו שוכן המסגד ולעירייה יש תשובות
"הכבישים שייכים לכולם". הבית שבו פועל המסגד (צילום: איילת קדם )
"הכבישים שייכים לכולם". הבית שבו פועל המסגד (צילום: איילת קדם)

מזה עשר שנים פועל ברחוב היסמין שבשכונת שלמה בחדרה, מסגד אליו מגיעים מדי יום שישי עשרות מתפללים מכל רחבי העיר. השכנים מתלוננים כי הדבר יוצר במקום מצוקת חנייה. המסגד ממוקם בביתו הפרטי של עלי שומלי, שהקים אותתו כמעין גל-עד לזכר אמו. לדבריו, "הכבישים והמדרכות אינם פרטיים ושייכים לכולם". אחד התושבים, שביקש להישאר בעילום שם: "מדובר בימי שישי בצהריים, שהם ללא ספק זמן לחוץ ועמוס עבור תושבי הרחוב העורכים קניות לשבת וזקוקים לחנייה.

המתפללים חונים ליד הבתים ולא אכפת להם. אמנם מדובר בזמן קצר יחסית, בערך  שעה, אבל זה לא נעים. בסך הכל מדובר בשכנים שקטים ואנחנו ביחסים מצוינים איתם, אבל עניין המסגד מפריע". שכנה אחרת מוסיפה: "אנשים מכרו את הבתים שלהם בגלל המסגד. לי הוא לא מפריע, אבל הרבה שכנים חושבים ההיפך ממני".

חברת מועצת העיר לשעבר, חדוה יחזקאלי: "מבדיקה שערכתי במקום עולה שרוב התושבים מקבלים את המצב הקיים בחוסר ברירה. הרחוב הופך למגרש חנייה אחד גדול וזה מאוד לא פשוט עבורם".

"הכבישים שייכים לכולם". הבית שבו פועל המסגד  (צילום: איילת קדם )
"הכבישים שייכים לכולם". הבית שבו פועל המסגד (צילום: איילת קדם)

"הרחוב צר מדי"

שומלי: "רחוב היסמין אינו מטופל על ידי העירייה וזה מה שיוצר את בעיות החנייה ולא המסגד. ליד גן הילדים הרחוב צר במיוחד, שתי מכוניות אינן יכולות לעבור זו לצד זו. גם אני רוצה שמצב החניות ברחוב ישתפר".

מעירייה נמסר: "רחוב היסמין נמצא בתהליך תכנון כמו רחובות שכנים, ביניהם תפוז, עוגב, חטיבת גבעתי ורש"י. העבודות צפויות להתחיל בסוף שנה זו, לאחר סיום התכנון וקבלת אומדן העלות. הפיתוח יכלול עבודות הרחבה, מים, ביוב, ניקוז, תאורה, גינון, סלילה ופיתוח".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות