fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: האופוזיציה תובעת את אביטן

התביעה הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב, נגד ראש עיריית חדרה חיים אביטן, בגין לשון הרע ונזיקין הקשורות להתבטאויותיו בתקשורת בנוגע להצתת רכבו ומיצגי העדלאידע
חברי האופוזיציה בחדרה
"מה נשאר לאדם חוץ משמו הטוב". חברי האופוזיציה בחדרה (צילום: איילת קדם)

חברי האופוזיציה בחדרה הגישו תביעת לשון הרע ונזיקין, נגד ראש העירייה חיים אביטן בסכום של 800 אלף שקלים.
ארבעת חברי מועצת העיר לשעבר: צביקה גנדלמן, חדווה יחזקאלי, אוהד ומרחב ואהרון כהן, הגישו את התביעה לבית משפט השלום בתל אביב,  על לפי כתב התביעה, בשל פרסומים שונים באמצעי התקשורת שנעשו בהיקף ניכר על ידי אביטן, או שהוא זה שהביא לפרסומם, הצטיירו הארבעה באור שלילי, כמי שקשורים במעשים פליליים או קשורים לגורמים פליליים ותוך תיאורם כמי שהם אויבי העיר חדרה.

הרקע לכתב התביעה, הוא דברים אותם אמר אביטן ב-20 לפברואר, היום למחרת שריפת רכבו ושריפת מיצגי העדלאידע בעיר. לפיהם, גם אם לא נקב מפורשות בשמות, הרי שכרך את דבריהם ומעשיהם של חברי האופוזיציה במעשי ההצתות.

כתב התביעה שהגישו ארבעת חברי מועצת העיר לשעבר באמצעות עו"ד יוסף וינראוך, מלווה בקטעי עיתונות רבים. בנוסף, הרי שלטענת התובעים עלולים הפרסומים הללו שהתפרסמו כנגדם לבזות אותם בעיני הציבור ואף לפגוע בפרנסתם, מעמדם הציבורי ופועלם.

חברי האופוזיציה בחדרה
"מה נשאר לאדם חוץ משמו הטוב". חברי האופוזיציה בחדרה (צילום: איילת קדם)

לאחר הגשת כתב התביעה, שחזרו הארבעה בפני 'חדשות חדרה' את השעות והימים שקדמו להגשת כתב התביעה. "כתת אלוף במיל. ששירת את המדינה מעל 30 שנה בתפקידים בכירים בצה"ל", אומר גנדלמן, "התחושה שלי הייתה קשה. הערכתי שדבריו של אביטן הם בגדר תגובה אמוציונלית ראשונית ושהוא יתעשת בהמשך. לצערי, התבדיתי".

על שריפת רכבו של ראש העיר ושריפת מיצגי העדלידע, שמע גנדלמן בשעה שש וחצי בבוקר שלמחרת ההצתות. "חשבתי כמובן שמדובר במעשה חמור וגיניתי אותו בעמוד הפייסבוק שלי. ובמהלך שעות הבוקר, התברר לי שאני וחברי באופוזיציה על תקן סייענים".

יחזקאלי שהתה בעת ההצתות בביקור אצל בנותיה המתגוררות בלוס אנג'לס. כששמעה את מהדורות החדשות, נדהמה לדבריה לשמוע את הדברים שאמר אביטן. "מיד פניתי לאוהד מרחב ולאחר מכן החלטנו, ארבעתנו, לפנות לאביטן בכתב ולבקש ממנו שיתנצל. לא בקשנו בשלב הזה כל פיצוי כספי, אלא רק התנצלות. נתנו לו שלושה ימים על מנת שיתנצל באמצעי התקשורת אולם הדבר לא קרה. העובדה שאביטן בחר להאשים אותנו בהאשמות כל כך חמורות, הפכה אותנו לאויבי התושבים. כשחזרתי לארץ, אמרו לי: 'רציתם לפגוע בעדלידע?' חלק מתושבי העיר חיזקו את ידי, חלק חשבו ההיפך. חשבתי שיש סיכוי שאוזמן לחקירת משטרה. התחושה שלי עד עכשיו קשה מאוד. כי מה יש לו, לנבחר ציבור, מלבד שמו הטוב?'"

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "תביעה זו היא הזדמנות יוצאת דופן לעירייה לחשוף מידע רב אודות אנשים אשר שמו להם למטרה להכשיל את פעולת העירייה וראש העירייה. אנו נמתין בסבלנות לשלב גילוי המסמכים בתביעה. אין לנו ספק שהתביעה הוגשה רק כדי שתימחק ברגע שהתובעים יצטרכו למסור לבית המשפט מידע ומסמכים על מעשיהם והתנהלותם".

 הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בחדשות חדרה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות