fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: בית כהנא ישופץ וישמש כמרכז הצעירים העירוני

באמצעות הקרן לפיתוח חדרה החלה העירייה את עבודות ההכנה לשיפוץ נרחב בבית כהנא. המבנה יקרא "בית הידידות מרכז צעירים" והוא מיועד לשמש את מרכז הצעירים העירוני למתן שירותים לצעירי חדרה
בית כהנא המשוקם.
בית כהנא המשוקם. הדמיה (באדיבות עיריית חדרה)

החלו עבודות ההכנה לקראת השיפוץ המקיף שמתכננת עיריית חדרה לבצע בבית כהנא ברחוב הנשיא. עד כה בוצעו עבודות לפירוק הגג והקירות הפנימיים על מנת להכין את המבנה לשיפוץ נרחב.

הקרן לפיתוח חדרה מנהלת עבור העירייה את הפרויקט, במימון משותף של "הקרן לידידות".  על-פי ההערכה יושלם הפרויקט בתוך 14 חודשים. המבנה יקרא "בית הידידות מרכז צעירים" והוא מיועד לשמש את מרכז הצעירים העירוני (הפועל היום במבנה קצין העיר הישן) למתן שירותים לצעירי חדרה.

המבנה מכונה בית כהנא מאחר שהיה בית משפחת אברהם וחנה כהא, ממייסדי העיר. אברהם היה מפקד בארגון "ההגנה" ואף כיהן כחבר מועצת היישוב חדרה. המשפחה שכלה את אחד מבניה, אלי ז"ל, שנפל במלחמת ששת הימים. בן נוסף, יחיאל כהנא, היה ראש עיריית חדרה בין השנים 1978 עד 1989 והתגורר בבית המשפחה במשך שנים רבות עם רעייתו ובנותיו. במשך שנים עמד המבנה נטוש ומוזנח, עד שלפני כשנה העביר את הבעלות על הבית לידי העירייה.

בעצה אחת עם ראש העירייה חיים אביטן, מנכ"ל העירייה איקי צור, מהנדס העיר אבישי קימלדורף ומנכ"ל הקרן לפיתוח חדרה עו"ד תמר בלום, הוחלט לשפץ ולשקם את המבנה ולהעביר אליו את הפעילות של מרכז הצעירים העירוני "נתיב". מרכז הצעירים מטפל באלפי צעירים מדי שנה והוא פועל במבנה הישן אשר שימש בעבר את קצין העיר, מקום הצר מלהכיל את הפעילות הענפה.

התכנית לשיפוץ המבנה והעברתו לפעילות מרכז הצעירים העירוני עלו אל שולחן מועצת העיר וזכה לאישורה פה אחד. "נתיב – מרכז הצעירים העירוני", המנוהל על-ידי הילה כהן רפופורט, מוביל את תחומי התעסוקה, ההשכלה, ומעורבות חברתית לצעירי העיר.

בית כהנא המשוקם.
בית כהנא המשוקם. הדמיה (באדיבות עיריית חדרה)
ראש העירייה חיים אביטן וראש העירייה לשעבר יחיאל כהנא
על שם המייסדים. ראש העירייה חיים אביטן וראש העירייה לשעבר יחיאל כהנא (צילום: עיריית חדרה)

מרכז הצעירים הוקם לפני כחמש שנים במטרה להוות בית לצעירי חדרה, ותיקים ועולים, ובמה חברתית משמעותית לביטוי ומימוש הפוטנציאל הטמון בכל צעיר, תוך חיבור לשורשיו התרבותיים. כמו כן, שימת דגש על פיתוח אישי, מקצועי וחברתי על מנת לעודד את שילובו המוצלח בקהילה, בחברה ובהנהגה הישראלית, הגברת תחושת השייכות של צעירי העיר על-ידי מעורבות ויזמות חברתית מתוך מגמה לקשירת עתידם במרקם החיים בעיר.

במרכז מתקיימות פעילויות בתחומים רבים, כולל התפתחות של מתן מענה לקהילת העולים בתחומים בהם נתקלים בקשיים כגון ידע, בירוקרטיה והכוונה; פרויקט ליווי, מענה ועידוד לשרות צבאי משמעותי לבני הקהילה האתיופית בעיר; תוכנית של הענקת מלגות לחיילים משוחררים; תוכנית למנהיגות צעירה כולל פרלמנט צעירי חדרה; הכוונה וייעוץ ראשוני בתחום התעסוקה; הכוונה וייעוץ ראשוני בנושא לימודים אקדמאים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות