fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: ארבע שנות מאסר למצית רכבו של ראש העיר לשעבר

דורון ראד טאלב וגיסו אריק האס הציתו במרץ אשתקד את מיצגי העלאידע של עיריית חדרה ואת רכבו של ראש העירייה לשעבר חיים אביטן בגלל דו"ח של 250 שקלים
חיים אביטן
קדנציה נוספת. חיים אביטן (צילום: מטה הבחירות של אביטן)

ביום שלישי גזר בית המשפט המחוזי בחיפה את גזר דינו של דורון ראד טלאב, הצעיר שהצית את רכבו של ראש העיר לשעבר חיים אביטן. גזר הדין שנקבע הינו 46 חודשי מאסר בפועל כשמתקופה זו תנוכה לראד טאלב התקופה בה הוא נתון במעצר ממרץ אשתקד  ועד יום מתן גזר הדין. דורון ראד טאלב, תושב חדרה בן 24 הצית יחד עם גיסו אריק האס בן ה-29, תושב חדרה נוסף, את רכבו של ראש העיר לשעבר חיים אביטן, בעת שזה כיהן בתפקיד ראש העיר.

עו"ד בועז קניג
עו"ד בועז קניג (צילום: שלומי גבאי)

האירועים שיוחסו לשניים התרחשו בשנה שעברה כשבמהלך חודש פברואר קיבל אריק האס דו"ח חנייה מפקח העירייה על סכום של 250 שקלים. דו"ח זה גרם להאס לכעס רב ואף יצר בינו לבין הפקח ויכוח קולני. בעקבות כעסו של האס על קבלת הדו"ח שנרשם לו על ידי הפקח ובשל כעסו על העירייה החליט יחד עם גיסו דורון ראד טאלב להצית הן מחסן השייך לעירית חדרה והן את מכוניתו של ראש העירייה דאז, חיים אביטן.

מספר ימים לאחר החלטתם של השניים לבצע מעשים אלה הם נפגשו באזור התעשייה של חדרה, ליד מחסן העירייה הממוקם בקרבת מקום למוסך אותו מנהלים האס ואביו ופרצו אליו. במחסן העירייה אוחסנו באותה עת מיצגים שהוכנו לקראת תהלוכת העדלאידע שאמורה הייתה להתקיים בחג פורים הקרוב לאירוע ההתפרצות. השניים, ראד טאלב והאס, ריכזו מיצגים אלה, שפכו עליהם חומר דליק והציתו את המחסן על כל תכולתו. למחסן נגרם נזק כבד והמיצגים נשרפו כליל.

לאחר הצתת המחסן פנו השניים לכיוון ביתו של ראש עירית חדרה, חיים אביטן ועל פי כתב האישום הצטייד ראד טאלב מראש בבקבוק עם חומר דליק כשבכוונתו להצית את מכוניתו של ראש העירייה. בהגיעם לביתו של ראש העירייה, הממוקם בשכונת בית אליעזר בעיר, ירד ראד טאלב מהקטנוע עליו היה רכוב יחד עם גיסו ובעוד האס ממתין לו ומאבטח אותו, ניגש ראד טאלב למכונית הסקודה של ראש העיריה, חיים אביטן, שפך עליה את החומר הדליק והציתה. המכונית נשרפה כליל. גזר דינו של ראד טאלב ניתן בפני השופט משה גלעד. הגיס אריק האס שהינו גם שותפו לפשע של ראד טאלב נידון בדצמבר האחרון ל-42 חדשי מאסר בפועל.

עורך דינו של דורון ראד טאלב בועז קניג מוסר כתגובה: " מדובר בגזר דין מאוזן אשר מחד נותן ביטוי למעשים הלא פשוטים ומאידך מאפשר למרשי הזדמנות ראויה לשקם את דרכיו ולסיים את עונשו בתוך פרק זמן קצר יחסית למעשיו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות