fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: אלף שקלים קנס למעשנים במקומות ציבוריים

הורחבו סמכויות האכיפה של סיירי היחידה לאיכות הסביבה בעיריית חדרה. קבלן בניין נקנס ב-4500 שקלים על פסולת שהשליך באתר הבנייה בשכונת הפארק. בקרוב יעשו סדר גם קרב מוכרי האלטעזאכן
מעשנים
צילום אילוסטרציה פנתרמדיה

לאחרונה הורחבו סמכויותיהם של סיירי היחידה הסביבתית בעיריית חדרה, זאת במסגרת 'חוק הרשויות המקומיות אכיפה סביבתית-סמכויות פקחים' שנחקק ב- 2008. חוק זה מאפשר לאכוף חקיקה סביבתית ויוצר בתחום איכות הסביבה מנגנון הדומה לזה הקיים בתחום החנייה. ההסמכה האמורה, מקנה לסיירי איכות הסביבה סמכויות אכיפה משמעותיות. הכוללות מתן דוחות, הטלת קנסות גבוהים, הגשת תביעות ועוד. כלומר: בעקבות החוק החדש שיישומו החל בימים אה, מוסמכים סיירי היחידה הן לאתר מפגעים סביבתיים והן לנקוט בסנקציות על-פי חוק נגד הגורמים העבריינים.

השבוע, למשל, הוטלו דוחות בגובה של 4500 שקלים על אחד הקבלנים הבונים בשכונת הפארק. שהשתלט על שטח ציבורי השייך לעירייה בסמוך לאתר העבודות והקים עליו תחנת מעבר, לשם השליך את פסולת הבנייה. פקחי איכות הסביבה קנסו את הקבלן שאף נדרש לפנות מיידית את השטח הציבורי ולהשליך את פסולת הבנייה אך ורק באתרים המורשים על פי חוק.

הסיירת הירוקה של עיריית חדרה
הסיירת הירוקה של עיריית חדרה (צילום: עיריית חדרה)

פעילות נוספת שבוצעה במסגרת אכיפת חוקי העזר, נועדה למגר את תופעת רכבי ה'אלטעזאכן' שהפכו למטרד בעיר. מדובר ברוכלים העוברים ברחובות העיר על מנת לקנות ולמכור ציוד ביתי משומש. את הגעתם לשכונה הם מכריזים בקול באמצעות מערכת כריזה המותקנת על המכונית. רישום פרטי הרוכלים העלה שברוב המקרים מדובר ברוכלים המגיעים מהשטחים. כל רכב שנתפס קיבל דוח ראשוני בגובה 420 שקלים, פרטי הרוכלים נרשמו והם הונחו לצאת מהעיר תוך אזהרה שיקבלו דוח בכל פעם שישובו אליה. רכז היחידה, איציק בוזגלו, מעדכן כי עד כה נתפסו כ-10 רכבי אלטעזאכן וכי כבר כעת ניתן להבחין שהתופעה צומצמה במידה רבה.

עוד עדכן בוזגלו, כי הורחבה האכיפה המוגברת על עישון במקומות ציבוריים: סיירי היחידה לאיכות הסביבה מסיירים במקומות ציבוריים ברחבי העיר, ורושמים דוחות בגובה 1000 שקלים למי שנתפס מעשן בהם. עד כה בוצעה אכיפה מוגברת במרכז הרפואי הלל יפה, בקניון לב חדרה ובמרכזי קניות שונים, וכעת מתרחבת האכיפה גם לתחנת הרכבת ולמשרדי העירייה

לאחרונה הורחבו אף סמכויותיהם של סיירי היחידה הסביבתית, זאת במסגרת 'חוק הרשויות המקומיות אכיפה סביבתית-סמכויות פקחים' שנחקק ב- 2008. חוק זה מאפשר לאכוף חקיקה סביבתית ויוצר בתחום איכות הסביבה מנגנון הדומה לזה הקיים בתחום החנייה. ההסמכה האמורה, מקנה לסיירי איכות הסביבה סמכויות אכיפה משמעותיות. הכוללות מתן דוחות, הטלת קנסות גבוהים, הגשת תביעות ועוד. כלומר: בעקבות החוק החדש שיישומו החל בימים אה, מוסמכים סיירי היחידה הן לאתר מפגעים סביבתיים והן לנקוט בסנקציות על-פי חוק נגד הגורמים העבריינים.

השבוע, למשל, הוטלו דוחות בגובה של 4,500 שקלים על אחד הקבלנים הבונים בשכונת הפארק. שהשתלט על שטח ציבורי השייך לעירייה בסמוך לאתר העבודות והקים עליו תחנת מעבר, לשם השליך את פסולת הבנייה.

פקחי איכות הסביבה קנסו את הקבלן שאף נדרש לפנות מיידית את השטח הציבורי ולהשליך את פסולת הבנייה אך ורק באתרים המורשים על-פי חוק.

פעילות נוספת שבוצעה במסגרת אכיפת חוקי העזר, נועדה למגר את תופעת רכבי ה'אלטעזאכן' שהפכו למטרד בעיר. מדובר ברוכלים העוברים ברחובות העיר על מנת לקנות ולמכור ציוד ביתי משומש. את הגעתם לשכונה הם מכריזים בקול באמצעות מערכת כריזה המותקנת על המכונית.

רישום פרטי הרוכלים העלה שברוב המקרים מדובר ברוכלים המגיעים מהשטחים. כל רכב שנתפס קיבל דוח ראשוני בגובה 420 שקלים, פרטי הרוכלים נרשמו והם הונחו לצאת מהעיר תוך אזהרה שיקבלו דוח בכל פעם שישובו אליה. רכז היחידה, איציק בוזגלו, מעדכן כי עד כה נתפסו כ-10 רכבי אלטעזאכן וכי כבר כעת ניתן להבחין שהתופעה צומצמה במידה רבה.

עוד עדכן בוזגלו, כי הורחבה האכיפה המוגברת על עישון במקומות ציבוריים: סיירי היחידה לאיכות הסביבה מסיירים במקומות ציבוריים ברחבי העיר, ורושמים דוחות בגובה 1,000 שקלים למי שנתפס מעשן בהם. עד כה בוצעה אכיפה מוגברת במרכז הרפואי הלל יפה, בקניון לב חדרה ובמרכזי קניות שונים, וכעת מתרחבת האכיפה גם לתחנת הרכבת ולמשרדי העירייה.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות