fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: אושר התקציב לבניית שלב ב' בבית הספר הדמוקרטי

בפתיחת ישיבת המועצה בישר ראש העירייה חיים אביטן על קבלת הרשאה תקציבית לבניית שלב ב' של בית הספר הדמוקרטי. חודשים ספורים לאחר סיום הבנייה והאכלוס של שלב א'
שלב ב בבית הספר הדמוקרטי (הדמית מחשב)

בישיבת המועצה האחרונה בישר ראש עיריית חדרה חיים אביטן על קבלת ההרשאה התקציבית לבניית שלב ב' בבית הספר הדמוקרטי בברנדס. חודשים ספורים לאחר סיום הבנייה של שלב א' ותחילת הלימודים במבנה החדש ניתנה ההרשאה לבניית השלב השני של קומפלקס הדמוקרטי. ההרשאה בגובה של 4.81 מיליון שקלים נכללת כבר השנה בתוכנית הפיתוח של משרד החינוך, וזאת על-פי האישור שניתן לתוכנית בשנת 2010.

תחילת העבודות בדמוקרטי בברנדס התאפשרה לאחר שראש העירייה הצליח להשיג את הכרת משרד החינוך בבית הספר ואת אישור משרד החינוך לתוכנית הבינוי בבית הספר, הכוללת הקמת גני ילדים, בית ספר יסודי ובית ספר תיכון. ראש העירייה אף השיג תקציב לתוכנית הבינוי החדשה בבית הספר הדמוקרטי בברנדס.

שלב ב בבית הספר הדמוקרטי (הדמית מחשב)

בית הספר הוקם בשנת 1987 בחורשת ברנדס כפתרון זמני, שהפך עם השנים למיקום קבע, ועד היום הוא שוכן במבנים ישנים בלב החורשה. במשך שנים רבות לא טופל נושא הבינוי,  משרד האדריכלים ניבה ואריאל אבירם זכו בתחרות אדריכלים לתכנון בית הספר שעקרונותיו תכנון בהשראת רוח בית הספר, מבנים המשתלבים בסביבה, עקרונות בנייה ירוקה, ושימור חורשת האיקליפטוסים בתוך התכנון.

על מנת לאשר את התוכנית שאינה תוכנית סטנדרטית כבית ספר רגיל, נערכו ישיבות רבות במשרד החינוך עם מנהלת אגף החינוך חני ויצמן, מהנדס העיר אבישי קימלדורף ונציגים של עמותת בית הספר. לבסוף אושרה תוכנית בינוי במתכונת פרוגרמטית המקובלת גם על משרד החינוך.

התוכנית שאושרה כוללת בנייה של כיתות גן ובית ספר יסודי ותיכון, במבנים חד-קומתיים ודו-קומתיים אשר ישתלבו בנוף הסביבתי. התכנון כולל גם ספרייה, אודיטוריום פתוח ואולמות ייעודיים. התכנון שאושר הוא בעל ייחוד אדריכלי וארכיטקטוני. התוכנית נבחרה במשותף על-ידי עמותת בית הספר, ההנהלה וכן ועד ההורים. כמו כן הוחלט להתחיל בבניית בית הספר כבר במהלך שנת הלימודים, כך שהבנייה מתבצעת במקביל לפעילות השוטפת של בית הספר. על מנת לא להפריע למהלך הלימודים מתבצעת העבודה בארבעה שלבי בינוי. בסיום כל שלב יעברו התלמידים למבנה החדש וניתן יהיה להתחיל בבינוי שלב נוסף בשטח שהתפנה.

שלב א', מבין ארבעה השלבים, הסתיים לפני מספר חודשים וכבר מתקיימים בו לימודים סדירים. שלב זה כולל מבנה בצורת האות ר' באגף הדרום מערבי של המתחם. המבנה הוא דו קומתי, כך שחלקו העליון הוא המשך החצר המרכזית, ומפלסו התחתון יחד עם מפלס תחתון של מבנה החטיבה הצעירה, יוצרים חצר עצמאית ומופרדת. אחד העקרונות המנחים היה מיקום המבנה באופן שיימצא בקשר הדוק ומיידי עם החצר. המפלס העליון של שלב א' מיועד לכיתות, לבית יחד ולסטודיו יצירה. המפלס התחתון מיועד למועדון תיכון, כיתות, סדנאות וחדרים נוספים.

שלב ב', שהאישור התקציבי להקמתו התקבל בימים אלה, יכלול מבנה בצורת האות ח' באגף הדרומי של המתחם. חלקו המערבי הוא דו קומתי אולם רק מפלסו העליון יהווה חלק מהחטיבה הצעירה, בעוד מפלסו התחתון הוא חלק מחצר נפרדת. המבנה מיועד לחטיבה צעירה, כולל מועדון, חדרי פעילות והחצר האמורה.

הכתבה המורחבת ביום שישי בחדשות חדרה

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות