fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועד העובדים: מי שיקבע את סדר היום מעתה הם העובדים

יו"ר הוועד איציק יצחקי המשיך לתקוף את הנהלת העיר בטענה לפגיעה בכבוד העובדים. מנכ"ל העירייה: "אמשיך להילחם עד חורמה בעובדים פרזיטים שמנסים לסדר להם ג'ובים"
יו"ר ועד עובדי עיריית חדרה איציק יצחקי (צילום: שלומי גבאי)
יו"ר ועד עובדי עיריית חדרה איציק יצחקי (צילום: שלומי גבאי)

יו"ר הוועד איציק יצחקי המשיך לתקוף את הנהלת העיר בטענה לפגיעה בכבוד העובדים. מנכ"ל העירייה: "אמשיך להילחם עד חורמה בעובדים פרזיטים שמנסים לסדר להם ג'ובים"

המתיחות בין ועד עובדי עיריית חדרה לבין הנהלת העיר החריפה בימים האחרונים ובשלב זה אפשר לומר בפה מלא שמדובר במלחמה. יו"ר ועד העובדים, איציק יצחקי, המשיך השבוע לתקוף את הנהלת העיר בצורה קשה, בטענה כי היא פוגעת בעובדים ובעיקר בכבודם. מנגד, לפחות כלפי חוץ, בהנהלת העיר לא משדרים לחץ והמנכ"ל יעקב זיגדון לא ממש מתרגש מהאיומים.

יצחקי, שאמור לכנס ביום ראשון הקרוב את כל העובדים כדי להכריז על סכסוך עבודה, אמר השבוע: "העירייה מתנהלת כמו דיביזיה צבאית. אבל זה נגמר. מי שינהל את סדר היום מעתה הם העובדים ולא הנהלת העיר. הם מדברים על חוק, אבל איפה המכרזים האישיים שהם בניגוד לחוק? איפה ההזמנות לשימוע מבלי להודיע לוועד? איפה הכספים שהם לא הפרישו שנים אחורה וצריכים להחזיר מיליוני שקלים לעובדים? פה אין חוק? כל העובדים מאחורי, מבחינתי הגענו ליום הדין. אני הולך עד הסוף ולא מתכוון להתקפל בשום שלב. אין לך מושג כמה טלפונים וחיזוקים אני מקבל. אין לנו מה לפחד, לא ניתן לפגוע בכבוד של העובדים, שנרמס פה במשך שנתיים. יש גבול. הם הביאו עובדת סוציאלית לרווחת העובדים, אבל עם ההתנהגות שלהם הם צריכים מחלקה פסיכיאטרית ולא עובדת אחת".

איציק יצחקי. מוכן למלחמה (צילום: שלומי גבאי)
איציק יצחקי. יילך עד הסוף (צילום: שלומי גבאי)

בעירייה מתעקשים שכל המאבק קשור להחתמת שעון נוכחות.

"איזה שטויות אלה. הרי יש עובדים, לטענתם, שמחתימים כרטיס ועדיין הם תפסו אותם, לכאורה, בכל מיני דברים. אז איך החתמת הכרטיס תעשה את ההבדל? אין עובד עירייה אחד שלא מדווח על הגעתו לעבודה. הם רוצים שזה יהיה באמצעים טכנולוגיים. מה זה משנה?".

מנכ"ל העירייה, יעקב זיגדון, לא התרגש כאמור מהדברים: "היחס שלי לעובדים שעובדים ותורמים הוא יותר ממכובד, ואנחנו רק חושבים איך להוסיף להם כל הזמן הטבות. מנגד, עובדים פרזיטיים שרק מנסים לסדר להם פה ג'ובים, אלחם איתם עד חורמה. וכשצריך גם אפעיל עליהם מעקבים. אני אשמור על הקופה הציבורית ואעשה כל מה שצריך לטובת העירייה. אם זה נקרא פגיעה בכבוד העובדים, שיהיה. הרי ברור שסלע המחלוקת העיקרי הוא שעון הנוכחות, ואני לא מוכן לעבור על החוק בשביל אף אחד. הרי מי שלא רוצה להעביר כרטיס, יש לו סיבה טובה".

איך המשבר הזה יסתיים?

"מבחינתי אין שום משבר. אני לא מבקש מהעובדים כלום, רק לעבוד על פי חוק. ומי שלא יחתים כרטיס, נוריד לו כסף מהמשכורת. יהיה לי עצוב מאוד עבור התושבים וגם עבור העובדים אם תהיה שביתה, כי התושבים ייפגעו מחוסר שירות והעובדים ייפגעו בכיס. אני מקווה מאוד שאיציק, שהוא איש של אמת, מנהיג טבעי, יידע לקחת אחריות. אני סומך עליו שבסופו של דבר הוא יבין".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות