fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועדת האתיקה דחתה את תלונת גנדלמן בנוגע לעו"ד דרי

יניב דרי (צילום: עצמי)
יניב דרי (צילום: עצמי)

ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין, דחתה את כל התלונות שהגיש ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, כנגד חבר מועצת העיר עו"ד יניב דרי, בהקשר לפרשת 'הון שלטון חניון' שעוררה סערה בעיר באוקטובר האחרון.

גנדלמן שלח מכתב תלונה חריף ללשכת עורכי הדין – ועדת האתיקה ולוועדה למניעת ניגוד עניינים של חברי מועצה במשרד המשפטים, בגין טענה לניגוד עניינים מטעמו של עו"ד וחבר מועצת העיר יניב דרי. לדבריו, עו"ד דרי עשה שימוש לרעה במעמדו כחבר מועצה כדי לקדם אינטרסים פרטיים הקשורים בעיסוקו כעורך דין.
כזכור, ביום 23.102017, נחשפה הפרשה בעיתון 'ידיעות אחרונות' במסגרתה התגלה שמר גנדלמן העניק באופן אקטיבי לכאורה לחברו אליעזר כחלון שימוש בשטח עירוני, לטובת הפעלת חניון.

"כזכור, האישור הבלתי חוקי להפעלת החניון, אותו נתן מר גנדלמן לחברו, נעשה ב"וועדת שניים", כשמר גנדלמן עצמו שהיה אחד מאותם שניים הצביע בעדה, זאת בניגוד לכל ההמלצות הקודמות של הגופים הרלוונטיים ובהיותו במצב של ניגוד עניינים", אמר דרי, "בתזמון "מפתיע", הרי שבאותו יום בו פורסמה הכתבה, הגיש נגדי ראש העירייה תלונה ללשכת עורכי הדין שעניינה: שורת טענות בגין ניגוד עניינים כדוגמת: שהות במבנה בלתי חוקי ועוד. הגדיל לעשות ראש העירייה, כשביום שישי באותו שבוע, פרסם אף סירטון, בו הודיע קבל עם ועדה שהגיש נגדי תלונה, פירט את תלונתו והכפיש אותי ללא הרף.

"כל האמור בתלונתו של מר גנדלמן, פורסם בהרחבה באמצעי התקשורת השונים. למרבה השמחה, לפני ימים ספורים, נעשה צדק – ולאחר בחינת טענותיו של ראש העירייה, קבעה לשכת עורכי הדין, כי היא דוחה את כלל התלונות שראש העירייה הגיש נגדי".

יניב דרי (צילום: עצמי)
יניב דרי (צילום: עצמי)

בהחלטת הלשכה שהגיעה למערכת העיתון, נכתב כי "לאחר שהוועדה דנה בכל סעיפי התלונה ובתגובת הנילון (דרי) מצאה שלא התקיים ניגוד עיניינים בהתנהלותו של הנילון בהתחשב בכך שהוא לא השתתף בדיוני הוועדה הרלוונטים (הכוונה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה). לא התקיים ניגוד עניינים וזאת לאחר שהנילון הודיע על הפסקת ייצוג 12 מתנגדים (להעברת השטח הציבורי לשימוש כחלון נ.פ) מיד עם פנייתה של היועצת המשפטית אליו בעניין זה, משכך הוועדה לא מצאה כי הנילון עבר עבירה אתית או היה במצב של ניגוד עיניינים".

עו"ד דרי מוסיף: "לא זו אף זו. לשכת עורכי הדין אף הדגישה, כי על מנת שלא להכשיל חבר מועצה בתפקידו, ראוי שהיועצת המשפטית של העירייה תקבע כללים והנחיות מסודרות בנושא. אין ספק, כי הגשת התלונה על ידי ראש העירייה הייתה ניסיון נואל להסיט האש מחשיפת הפרשה החמורה שחשפתי. הגשת התלונה נגדי מעידה על הפאניקה שאחזה בו עם חשיפת הפרשה, על הריח המבאיש הנודף ממנה ועל ניסיונותיו להלך עלי איימים כמי שאחראי לחשיפת פרשת שחיתות לכאורה.

"לסיכום כל טענותיו של ראש העירייה נגדי – נדחו. הצדק יצא לאור. חשוב לי לטהר את שמי שהצדק לא רק יעשה אלא גם יראה הכי קל להכפיש מישהו. אם הכל מסתבר ככלום ושום דבר שהדברים האלה יהיו ברורים אני שומר על אמות מידה של ניקיון כפיים".

מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: "לא קיבלנו כל הודעה או פנייה בעניינו של חבר המועצה יניב דרי והתלונות שהתקבלו נגדו. הדברים נכונים גם לגבי הפנייה לפרקליטות המדינה, בנושא שימוש במבנה ללא היתר על ידי מר דרי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות