fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התנגדות: "לא רוצים מגדלים בני 25 קומות באולגה"

מאות מתושבי גבעת אולגה חתמו על התנגדויות נגד הקמת מגדלי מגורים בחוף אולגה. ועד השכונה טוען כי התוכנית הופקדה בשנת 1985 וכעת היא יוצאת לפועל. "אנחנו מקווים שננצח במלחמה הזאת" העירייה: "מדובר בבינוי משופר"
חדווה יחזקאלי
מחזיקה בקלסרים. חדווה יחזקאלי (צילום: איילת קדם)

מאות תושבים מגבעת אולגה, המתגוררים ברחובות בוארון ומשמר הים, התארגנו לאחרונה וחתמו על התנגדויות שיוגשו בימים הקרובים לועדה המחוזית לתכנון ובניה. מטרת ההתנגדות: למנוע את הקמתם של מגדלים בני 25 קומות, האמורים להבנות לפי תכנית חד/1498 שהופקדה בוועדה, על פני מתחם של 110 דונם הנושק לרחובות האלה.

חדווה יחזקאלי
מחזיקה בקלסרים. חדווה יחזקאלי (צילום: איילת קדם)

יו"ר ועד הדיירים של רחוב בוארון, אסנת מעמרי: "אני רוצה להאמין שההתנגדות שנגיש לוועדה לתכנון ובנייה תתקבל. השקענו את מיטב כספנו בקניית הדירות שלנו, בסמוך לים. הבניינים המתוכננים להיבנות לידנו, יחסמו לנו את הנוף לים וייצרו צפיפות בלתי נסבלת. אנחנו מקווים שננצח במלחמה הזאת".

תוכנית משנת 1985

לפני כשנה, נודע לתושבים כי מול דירותיהם מתוכננים להיבנות מגדלי מגורים מבלי שיידעו על כך דבר. התכנית הופקדה בשנת 1985 בידי הועדה המחוזית לפיה ייבנו מבנים בני חמש קומות בלבד, כששטחים ירוקים לצידם. אלא שבינתיים החל שינוי בתכנית.
מעמרי: "לפני חודשיים נערך דיון ראשון בוועדה, שהתקיים בבית יד לבנים בעיר. לשם הגענו כדי להביע את מחאתנו. אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים ומקווים שזה יעזור".

חברת מועצת העיר לשעבר חדווה יחזקאלי, מלווה את מאבק התושבים יחד עם עו"ד אוהד מרחב: "מדובר בתוכנית מגלומנית, שאינה מיטיבה בשום צורה שהיא עם הטבע והנוף, כמו גם עם התושבים. אלא רק עם כיסו של היזם. מעבר לכך, הרי שהחוק אוסר בנייה במרחק של 300 מטרים או פחות מקו הים. וכאן מדובר בבנייה שכבר מראש אינה עומדת בתנאיו של החוק הזה. אשר תהפוך את האזור לגטו צפוף ודחוס".

מלשכת מהנדס העיר נמסר בתגובה: "התכנית של מגדלי החוף הופקדה בוועדה המחוזית להתנגדויות לאחר שזו בחנה מספר חלופות לבינוי והחליטה שהבינוי המוצע הינו בינוי משופר ביותר ביחס לבינוי המאושר.

"משמעות הפרויקט שבמקום בניה מסיבית בבנייני רכבות של 5-7 קומות שיחצצו בין השכונה הקיימת לבין הים יהיו 5 מגדלים איכותיים עם רווחים גדולים בניהם שיאפשרו הן את שמירת המבטים לים והן את הקשרים בין השכונה הקיימת לים. בתכנית הופרשו שטחים לטובת הציבור שלא היו קיימים בתכנית המאושרת. ההתנגדויות ידונו בוועדה המחוזית ואנו נפעל על פי החלטתה".

הכתבה גם בחדשות חדרה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות