fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השלום מתחיל בנשים

מאות נשים מצוידות בשלטים עמדו ביום חמישי שעבר ב~19 צמתים באזור. המטרה: לקדם הסכם מדיני עם הפלסטינים
הנשים עומדות בצומת זכרון יעקב. צילום: פרטי
הנשים עומדות בצומת זכרון יעקב. צילום: פרטי

מאות נשים – ופה ושם גם גברים – לבושות בלבן, השתתפו ביום חמישי שעבר בפרויקט "סעו לשלום", שבמסגרתו נכחו ביותר מ-160 צמתים בכל הארץ, מאילת ועד קריית שמונה, במטרה לצאת בקריאה משותפת אל מקבלי ההחלטות לקדם הסכם מדיני עם הפלסטינים בהקדם ולהעלות את הנושא לסדר היום הציבורי. תנועת "נשים עושות שלום" מגדירה את עצמה כ"תנועת שטח בלתי מפלגתית, הגדולה בארץ, שאינה תומכת ביוזמה ספציפית זו אחרת, אלא פועלת לקידום תמיכה ציבורית רחבה לקידום הסכם מדיני, מתוך אמונה שנשים צריכות לקחת אחריות על עתיד ילדיהן ומתוך התפיסה ששילובן בהליכי פיוס מגבירים את הסיכוי לשלום בר קיימא, בהתאם להחלטה 1325 של האו"ם".

באזורנו פעילה התנועה במיוחד, ואי אפשר היה לפספס הפעם את נוכחותן של הנשים שהתייצבו ב~19 צמתים באזור חוף הכרמל, ואדי ערה ומנשה.

תמנע אופיר, תושבת אור עקיבא, פעילה ב"נשים עושות שלום", מרכזת את הפרויקט הארצי "סעו לשלום" ואת הפעילות שלו באזורנו. "זו הפעם השלישית שאנחנו מאיישות את הצמתים. אנחנו עומדות בהם בשעות 19:30-18:00 בכל יום חמישי הראשון בחודש, ואנחנו מתכוונות להמשיך ולעשות זאת. בחורף, כשמחשיך מוקדם יותר, נשנה את השעות, אבל נשמור על העיקרון של עמידה במשך שעה וחצי. הרעיון הוא שזה קרוב לבית והנהגים רואים אותנו, צומת אחרי צומת. לקראת הפרויקט השנתי של 'נשים עושות שלום' שיתקיים בתחילת אוקטובר, כנראה שנעשה זאת יותר מפעם בחודש. מדובר בפרויקט שנתי מאוד גדול, 'מסע לשלום', שיסתיים במסע לים המלח בשיתוף של נשים פלסטיניות".

על הפעילות הייחודית באזור אופיר מספרת: "באזור שלנו החלטנו לאייש 19 צמתים. כל צומת מורכב מיישוב אחד או יותר שיש להם רכזת אזורית אחת, והיא יוצרת את הקשר עם האנשים. אנחנו עומדות עם שלטים ופלריגים גדולים, הנראות שלנו מאוד גדולה ואנחנו זוכות להרבה תגובות מאוד חיוביות מהנוסעים והנהגים שעוברים. אחד הדברים שראינו אותו כהישג גדול הפעם הוא שנוסף לנו צומת כפר קרע, שבו עומדים אנשים ערבים (גברים ונשים) מכפר קרע ביחד עם נשים מקציר. הם היו כעשרה אנשים בצומת. באופן כללי, בכל צומת עומדות 15_10 נשים ויש צמתים שעומדים בהם הרבה יותר. שאיפתנו היא להגדיל את מספר הצמתים ואת מספר הנשים והגברים שיעמדו איתנו כל חודש. בתחילת אוקטובר יתקיים גם אירוע משותף גדול של האזור בפראדיס, במסגרת מסע השלום הארצי".

עומדים בצומת כפר קרע. צילום: פרטי
עומדים בצומת כפר קרע. צילום: פרטי

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות