fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרב על הספריה

הספריה החדשה בגבעת אולגה עמדה השבוע במרכז מאבק בין מתנ"ס אולגה לבין עמותת על"ה * המתנ"ס קיבל אחריות מלאה על אירועי יום העצמאות בשכונה
הספריה בגבעת אולגה. יהיו מרכזי למידה? (צילום: שלומי גבאי)
הספריה בגבעת אולגה. יהיו מרכזי למידה? (צילום: שלומי גבאי)

הספריה החדשה בגבעת אולגה עמדה השבוע במרכז 'מיני סערה' בחסות ראשי מתנ"ס גבעת אולגה, העמותה לתרבות הפנאי ועיריית חדרה.

זה החל למעשה כבר לפני מספר שבועות, כאשר בעמותת על"ה גילו כי בניגוד לשנה שעברה, בתקציב 2016 הספרייה לא תתוקצב בחצי מיליון שקלים וכי עליהם להפעילה במסגרת התקציב של העמותה. יו"ר העמותה, עו"ד טל אליהו, מאוד לא אהב את ההחלטה, ופעל לשינויה, אולם ללא הצלחה. "הספריה בגבעת אולגה הפכה בשנה האחרונה למוקד התרבותי המרכזי בשכונה, וככזה, על"ה תשמור על הפעילות הענפה ותמשיך למשוך מאות תושבים לקרבה. כל הנושאים הכספיים ידונו בדירקטוריון העמותה", מסרו בעל"ה.

הספריה בגבעת אולגה. יהיו מרכזי למידה? (צילום: שלומי גבאי)
הספריה בגבעת אולגה. יהיו מרכזי למידה? (צילום: שלומי גבאי)

לאחר מכן התברר כי מתנ"ס אולגה הוציא פרסום לתושבי השכונה לפיו הם יוכלו ליהנות מתוכנית חדשה של מרכזי למידה, בין היתר גם בספריה. אלא שכאשר זה הגיע לעל"ה, היא החליטה כי הדבר לא מקובל עליה, ובמתנ"ס נאלצו להוציא פרסום מתוקן. יו"ר המתנ"ס, חבר המועצה אליהו בוסקילה: "השקענו המון חשיבה במרכזי הלמידה, שאמורים לשרת את האוכלוסיה בשכונה. הספריה היא אחד המקומות המרכזיים בהם יכולה להתבצע הפעילות, וחבל שיש מי שמטרפד זאת". בעל"ה הגיבו: "כל פעילות אשר תתקיים בספריה או בכל מתקן של על"ה תתקבל בברכה. לצערנו, לא קיבלנו כל פניה מגוף כלשהו באשר לפעילות בספריה. נשמח לשיתוף פעולה עם כל גוף ע"פ כללי מנהל תקין".

נושא נוסף שגרם למתיחות בין שני הגורמים הוא הפרטת אירועי יום העצמאות בגבעת אולגה מעל"ה לטובת המתנ"ס. לראשונה הוחלט כי המתנ"ס יקבל תקציב של 120,000 שקלים וינהל את אירועי יום העצמאות בשכונה בעצמו. בוסקילה: "אנחנו יודעים יותר טוב מכולם מה הצרכים של השכונה ומה יעשה טוב לתושבים בחגיגות יום העצמאות".

העדלאידע בוטלה

אגב, ל"חדשות חדרה" נודע כי השנה, לראשונה, לא תיערך עדלאידע בחדרה. בעקבות הפארסה של השנה שעברה, ובשל רצף של בעיות מול ארגוני המורים סביב העדלאידע בעיר, החליט ראש העיר לבטלה ובמקומה לבצע רצף של אירועי פורים אחרים בכל רחבי העיר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות