fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המאבק של מורבקין

דני מורבקין הכין תוכנית שעשויה לפתור את בעיית עומס התנועה באזור התעשייה בחדרה. אלא שבינתיים אף אחד לא ממש מקשיב לו. בעירייה טוענים: "אגף ההנדסה מכין תוכניות פיתוח תוך שיתוף פעולה עם ועד הסוחרים"

דני מורבקין כבר לא ילד. בן 73 ליתר דיוק. דמות מוכרת בחדרה, אדם פעיל ומעורב בנעשה בקהילה ובספורט. היום, ממרום שנותיו, מורבקין כועס. אולי מאוכזב. הסיבה: הוא בנה תוכנית שיכולה "להציל את אזור התעשייה בעיר", והכוונה היא לעומס התנועה הכבד, אלא שאף אחד לא ממש מוכן לשמוע אותו.

מורבקין, שעובד בסוכנות "כהן מוטורוס", גייס למאבקו עוד שורה של בעלי עסקים באזור התעשייה. כולם מחזקים את ידיו, כולם מסכימים עם הדרכים החלפויות שהוא מציע, כולם מחכים שמשהו יזוז. ובינתיים סובלים.

התלונות המרכזיות של מורבקין וחבריו הן שכמעט בלתי אפשרי לצאת בצורה נורמלית מאזור התעשייה בשעות העומס אחר הצהריים, ולאורך כל שעות היום אנשים נוהגים ומחנים שם בניגוד לכל כלל וחוק, מה שתוקע פעמים רבות את התנועה והופך את המצב לבלתי נסבל. בנוסף, מאז שנפתח הסופר "אושר עד" באזור התעשייה, כמות כלי הרכב שמגיעים לאזור עלתה בצורה משמעותית.

על פי מורבקין, הפתרון מאוד פשוט: קודם כל להוריד שורה אחת של עצי אקליפטוס שנמצאים ברחוב הראשי של אזור התעשייה ומרחיבים את הכביש. לאחר מכן להתקין דוקרנים בתחנת דלק סונול שנמצאת בכניסה לאזור התעשייה, וכך יימנע המצב שבו אנשים נוסעים באין כניסה. מבחינת העומס בצד הצפוני, לטענת מורבקין צריך להאריך את הרמזור בצומת נחל חדרה. מבחינת העומס בצד הדרומי, לטענתו יש לעשות 2 פניות שמאלה לכיוון רחוב הנשיא לכניסה לחדרה, במקום נתיב אחד כיום, ולשנות כמובן את תזמון כל הרמזורים ברחוב הנשיא. והפתרון האחרון שלו הוא לעשות רמזור במקום כיכר המשטרה בכניסה לעיר, שתשחרר את העומס לכיוון דרום.

דני מורבקין. "נהיה פה ג'ונגל" (צילום: שלומי גבאי)
דני מורבקין. "נהיה פה ג'ונגל" (צילום: שלומי גבאי)

"עסוקים בפסטיבלים"

על פניו, הצעות הגיוניות ולא קשות לביצוע. אלא שמורבקין ניסה להשמיע את התוכנית שלו לכל גורם אפשרי, ובינתיים ללא הצלחה. "לפני שנה וחצי ראש העיר הבטיח לשדרג את צומת אליאנס, שום דבר לא נעשה. ממלא המקום טל אליהו הבטיח להיפגש איתי. אני כבר מחכה חצי שנה. לפני שנה הייתי לפני ניתוח. נפגשתי עם ראש העיר. הצגתי לו במה מדובר. הוא אמר לי 'לך תעבור את הניתוח, אל תדאג, נטפל בזה'. ברור שכלום לא נעשה. ניסיתי להיפגש עם המנכ"ל, אבל נאמר לי שזה לא חשוב. נפגשתי עם עוזר ראש העיר גיורא שחר לפני שנה. הוא הבטיח לעזור. לא נעשה דבר. פניתי גם לקצין התנועה במשטרת חדרה. אמרתי לו מה צריך לעשות. הוא אמר לי שזה לא התפקיד שלו. אני פשוט משתגע מזה".

מורבקין מכיר את ראש העיר שנים רבות. הוא אפילו מחבב אותו. "הוא היה שחקן כדורגל שלי. קראנו לו צ'יקולה. אבל לא יכול להיות שהוא יתעסק בפסטיבלים ובעוד הקפות עם ספר תורה במקום לטפל בבעיות הבוערות שמפריעות לתושבים. הוא אחלה בן אדם, אבל להיות ראש עיר צריך גם לעשות דברים. לא נותנים לי להיפגש עם מהנדס העיר, לא רוצים להתמודד עם הבעיה. בעמק חפר הייתה בעיה דומה, הם עשו 2 יציאות מכפר הרא"ה, 2 יציאות מעמק חפר והבעיה נפתרה. למה פה אי אפשר? למה המשטרה לא שמה פקחים באופן קבוע באזור התעשייה שתאכוף את כל מי שעוצר את הרכב שלו בצורה לא חוקית ונוסע נגד כיוון התנועה? וכשאתה מעיר לאנשים, הם מתחילים לקלל. נהיה פה ג'ונגל אחד גדול".

מעיריית חדרה מסרו בתגובה: "כפי שצוין בשאלה, ראש העירייה נפגש עם מר מורבקין ושמע את דבריו. מנכ"ל העירייה מעולם לא דחה פגישה עם אזרחים בשל חוסר זמן. לעצם העניין. העירייה נמצאת בקשר ישיר עם הסוחרים ובעלי המפעלים באזורי התעשייה ובמקביל אגף ההנדסה מכין תוכניות פיתוח תוך שיתוף פעולה עם ועד הסוחרים. לכן, לא ברור על מה מלין מר מורבקין".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות