fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכירו את פרויקט COFFEE, בית קפה למען הקהילה

אם אתם מחפשים מתחם קפה ומזון שיש מאחוריו חשיבה קהילתית, קידום בני נוער ועשייה משמעותית, פרויקט COFFEE פנאי, המופעל על ידי נערים מגוונים במרכז הפנאי שבבית אליעזר יכול להוות מקום מועיל עבורכם,כמו גם עבור תושבי העיר בכללה.

מרכז הפנאי בית אליעזר פעיל משנת 2002 והוא מופעל בשיתוף של עמותת פנאי העיר, עיריית חדרה והרשות למלחמה בסמים ואלכוהול . "המרכז חרט על דגלו קהילתיות, יצירתיות וחדשנות”, מצהירה מירב נבון מנהלת המרכז, "אנחנו עושים עבודה מאוד תהליכית עם בני נוער. אחד הפרויקטים שהתחיל לפני כחמש שנים היה של יזמות עסקית לנוער המכונה 'Coffee פנאי' שממוקם בתוך מועדון שקד השייך למרכז, הפרויקט מופעל על ידי קבוצת יזמות עסקית של בני נוער דרך תכנית יומית בריכוזו של יניב עטרי. היזמות זה כלי לעבוד עם בני נוער להתחבר אליהם להוביל למקום של 'וואלה, אני יכול לחלום ולעשות, יכול להגשים חלומות ודברים שאולי לא חשבו שאוכל לעשות'".

וזה לא כולל רק קפה. קבוצת הנערים יזמים החלו להפעיל באירועים קהילתיים ועירוניים מכונות סוכר ופופקורן, אחר כך הם השתכללו עוד יותר והחלו להכין ולמכור פיצות, כשהם הופכים זאת לתהליך שיווקי מדוד הכולל למידה עסקית של ממש , בעודם בודקים כמה תעלה להם רכישת קמח וסוכר, איך מנפים קמח, כמה כסף הם יוכלו להרוויח במכירה.

בימים אלו ממש Coffee פנאי חוגג שנה להיווסדו והוא מופעל על ידי בני נוער מהעיר, אבל גם כן על ידי נערים מהחינוך המיוחד כשכולם עובדים, נהנים וגם מרוויחים את כספם.

קופי פנאי 2

המקום  נותן מענה ושירות לכלל האוכלוסיה גם ממקום של חיבור קהילתי לאוכלוסיות מגוונות, כך למשל כיתות של חינוך מיוחד מגיעות מדי פעם לבית הקפה ולומדות למשל  איך מבשלים ומכינים סלטים. חניכי היזמות העסקית גם מכינים אוכל עבור מועדונית הקשישים במרכז בית אליעזר.

"התחושה היא שהתפתחנו וגדלנו, לפני שנה חנכנו את מתחם הקפה והאוכל ועכשיו אנחנו חוגגים", הוסיפה נבון, "זה לא סתם שאדם בא לקנות פיצה או לשתות קפה ומשלם 20 שקלים והולך אלא לבית קפה הזה יש משמעות של תרומה חברתית מאוד גדולה. זו הגשמת חלום, להקים מעין בית קפה שינוהל ויתופעל על ידי בני נוער ויתן שירות לקהילת לקוחות המרכז והעיר. זה לא מובן מאליו שהצלחנו להקים את המקום ועל כך אנחנו מודים לראש העיר צביקה גנדלמן ולמנכ"ל העירייה יעקב זיגדון”.

רכזת צוות המקום היא המדריכה אורלי בוהדנה, מי שמוביל את החניכים הוא רכז היזמות העסקית איתן ישראימוב, נער שצמח מהקבוצה לפני חמש שנים והפך לדמות מובילה ומעוררת השראה וחיקוי בקרב נערי חדרה.

"הקבוצה  נוצרה בזכות 18 נערים מ'סגנונות'  שונים והתפתחה בעזרת היזמות של כל אחד מהם והרצון להתפתח. המוטו  שלנו כקבוצה הוא תמיד לשאוף למעלה וגבוה”, אומר ישראימוב, “אנחנו מגיעים מרחבי העיר חדרה וזו הגדולה, שאנו כקבוצה משפיעים על בני הנוער בעיר כולה ונותנים להם מוטיבציה ליזום ליצור ולהתקדם לא רק בתוך קהילת בית אליעזר אלא בחיים בכלל דרך פעילויות בית ספריות , התנדבויות , קורסי הכנה לצהל, סדנאות בישול למיניהן. הקבוצה בעלת שאיפות גבוהות ואני מאמין כי ישמעו עליהם ועל רעיונותיהם בעתיד במקומות רחוקים ברחבי הארץ ובעולם!”, הוסיף בהתלהבות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות