fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הייתה עונה מטורפת"

רגע אחרי שפספס עם קבוצתו את הכרטיס לפלייאוף מתפנה צחי אילוז, מאמן מ.ס. גבעת אולגה, לסכם את העונה. ומדבר. על הכל: בניית הקבוצה, השחקנים, האוהדים, הבעלים, הקשיים והתוכניות לעתיד
זאת ללא ספק הצלחה. צחי אילוז (צילום: שלומי גבאי)
זאת ללא ספק הצלחה. צחי אילוז (צילום: שלומי גבאי)

בסוף חודש אוגוסט שנה שעברה, רגע לאחר משחק האימון של מועדון ספורט גבעת אולגה מול קביליו יפו, ניגשתי למאמן אולגה צחי אילוז ואמרתי לו: "כמו שהקבוצה נראית, אתה אמור להילחם על הירידה". אילוז הסתכל עליי בגיחוך ואמר: "ניפגש במאי". אמר, וידע על מה הוא מדבר.

אילוז, עבורו זו הייתה עונת הבכורה באימון בוגרים, עשה מאמצים רבים במהלך הקיץ כדי למצוא את השחקנים המתאימים, שאפשר יהיה לשלב אותם למרקם החברתי שהוא בנה בגבעת אולגה, במינימום תקציב יש לזכור. בעיני כולם המטרה הראשונה הייתה להשאיר את הקבוצה בליגה ולא להיגרר למאבקי התחתית, אבל אילוז תמיד האמין יותר ויותר בקבוצתו.

בסופו של דבר אולגה עשתה את העונה הטובה ביותר בהיסטוריה, כאשר רק חוסר מזל ברגע האחרון של העונה מנע ממנה להגיע לפלייאוף העליון. למרות ההצלחה, העונה של אולגה הייתה מלאה בתהפוכות ובעיקר בדברים שלא קשורים למקצוענות, כאשר השיא היה בכך שבמשך מספר חודשים נאלצה הקבוצה להתאמן ללא חשמל. בראיון סיכום העונה מדבר אילוז על העונה שהייתה, על ההצלחה הגדולה ובעיקר על הדרך שעבר בעונה הראשונה שלו כמאמן בוגרים.

איך אתה מסכם את העונה?

"זו הייתה עונה מטורפת, אבל יוצאת מן הכלל. הרבה אנשים לא חשבו שנעשה עונה טובה כמו שעשינו, אבל בעיקר זו הייתה עונה מתישה ומתוקה עם הרבה רגעי סיפוק".

האם בסופו של דבר מדובר בהצלחה או בכישלון?

"אני חושב שזו ללא ספק הצלחה, והצלחה גדולה. בניתי את הקבוצה הזאת מאפס. במהלך הקיץ נתתי את נשמתי מהבוקר ועד הערב כאשר המטרה הראשונה והעיקרית שלנו הייתה להשאיר את הקבוצה בליגה. אני חושב שההצלחה הגדולה הייתה בכך שבנינו חדר הלבשה מדהים שכלל המון ערבי גיבוש, שרובם נערכו אצלי בבית, ולעיתים גם על חשבוני..

"להיות במקום הרביעי כמעט כל העונה זה לא דבר של מה בכך ולכן זו הצלחה. נכון שיש טעם מר בסופה בגלל הפספוס של הפלייאוף, אך אני כל הזמן אומר שבעונה הראשונה שלי כמאמן בוגרים הצלחתי להביא את הקבוצה לרמה הזאת ולכן אני גאה בי ובקבוצה".

מה קרה לכם בחודש האחרון?

"אני חושב שמדובר בחודש וחצי שהיו קשים גם לי וגם לשחקנים. זה החל ביום שניתקו לנו את החשמל בגלל חוב ובמקום שנתעסק בכדורגל, התחלתי להתעסק בדברים מסביב כמו מי ייקח את הדברים לכביסה ומי יאסוף משם, מאיפה נשיג גנרטור לאימון, איך נדאג למים חמים לשחקנים אחרי האימון וכמובן הבעיה העיקרית הייתה לתת תחושה לשחקנים שלמרות הבעיות, הקבוצה צריכה להיות מלוכדת.

"היו הרבה מקרים שהייתי מגיע אחרי האימון ואומר לאשתי שהתייאשתי ובא לי לעזוב הכל, אבל האמונה והביחד של השחקנים השאיר אותי בעניין. גם אני מצידי החדרתי בהם אמונה וכוח להמשך הדרך".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב:"חדשות חדרה".

זאת ללא ספק הצלחה. צחי אילוז (צילום: שלומי גבאי)
זאת ללא ספק הצלחה. צחי אילוז (צילום: שלומי גבאי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות