fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורים מודאגים מרמת הקרינה

יו"ר ועד ההורים העירוני דורש לבצע בדיקות קרינה מקיפות בכל מוסדות החינוך בעיר.
ארון החשמל
הנושא בבדיקה. ארון החשמל (צילום: שרית אגמון)

בעקבות פרשת הקרינה בבתי הספר בנתניה, שם נמצא כי ב-35 בתי ספר נמצאו חריגות קרינה ממערכות החשמל, פנה יו"ר ועד ההורים העירוני בחדרה, צפריר אורנשטיין, לראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן בדרישה לבצע בדיקות קרינה מקיפות בכל מוסדות החינוך בעיר.

אחת הסיבות לחריגות הקרינה היא הגדלת הצריכה של החשמל (לטובת מזגנים למשל) בשנים האחרונות בבתי הספר, ובכך החרפת בעיות הקרינה שנוצרו מתכנון לא נכון של מערכת החשמל, לדוגמה מיקום ארונות חשמל על אחד מקירות הכיתה כך שמצידו השני, היכן שיושבים תלמידים, רמות הקרינה גבוהות יחסית. בשנים האחרונות בוצעו בדיקות שדה מגנטי בבתי הספר בארץ ונמצא כי בלפחות 40% מבתי הספר בארץ יש חריגות.

לטענת אורנשטיין, בנוסף לקרינה ממערכות חשמל, בבתי ספר רבים יש קרינת סלולר-רדיו-אלחוטי בתוך הכיתות, כאשרא המקור של קרינה זו הוא אנטנות מחוץ לבית הספר, שימוש בסלולריים בכיתה ופריסה ושימוש ברשתות מחשבים אלחוטיות ומחשבים אלחוטיים בכיתות.

אורנשטיין: "חשוב לנו מאוד לשמור על בריאות הילדים, ואני בטוח שגם לעירייה הנושא חשוב באותה מידה. לשמחתי בישיבה שהתקיימה השבוע עם מנכ"ל העירייה קיבלתי אישור שבקשתי אושרה ואני מקווה שכבר בתקופה הקרובה הבדיקות יחלו. אני מודה לראש העיר ולמנכ"ל על ההבנה ועל הנכונות לטפל בנושא כה חשוב".

לפני כחודשים יצאו הורי תלמידים בבית הספר מסילות למאבק ולא שלחו את ילדיהם לבית הספר לאחר שנודע להם כי רמת הקרינה בבית הספר היא 44.8 מיליגאוס כאשר התקן מרשה ארבעה מיליגאוס בלבד כלומר פי עשר מהמותר. הורים בבית הספר בגין ברמת פולג הודיעו שלא ישלחו את ילדיהם גם. הכעס היה על כך שנעשו בדיקות בסוף השנה שעברה, תוצאותיהם לא פורסמו, דבר לא נעשה לחסום את הקרינה ודאגה לבריאות הילדים לאחר שנודע מההורים שילדים ומורות חלו בסרטן במספר בתי הספר בעיר. תוצאות הבדיקות לא נמסרו למנהלי בתי הספר ולא להורים והגיעו לידיעת הציבור בדרך עקיפה באתר של קרית השרון שם פורסמו תוצאות הבדיקות בבתי הספר בשכונה.

כתב: אסף בכור

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות