fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם תקום מרינה בחדרה?

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן פועל להקמת מרינה בחוף חדרה המוערכת ב-86 מיליון דולר. צוות מקצועי שהקים כבר עורך בדיקות נדרשות ותכנון ראשוני
מה יגידו הירוקים? מרינה בחדרה (הדמיה רביב מהנדסים יועצים)
מה יגידו הירוקים? מרינה בחדרה (הדמיה רביב מהנדסים יועצים)

ויבוא יום ונראה מרינה בחדרה?  ראש  העירייה צביקה גנדלמן פועל לקידום הקמתה של מרינה בחדרה, כך נאמר על ידי צוות לשכתו  שאומרים כי הציב את הנושא בקדימות גבוהה, והקים צוות עירוני בראשות מהנדס העירייה לבצע בדיקות היתכנות הנדרשות להקמת מרינה בחוף, וכן להכין תוכנית ראשונית שתוגש לולחו"ף (ועדה לשמירת הסביבה החופית), ותוצג לרפרנטים במשרד התחבורה לטובת סיוע במימון המיזם.

לדברי מהנדס העיר אינג' נועם גרייף, יש פוטנציאל בצורך במעגנות לאורך רצועת החוף המשתרעת מהרצליה ועד חיפה, והצוות שהוקם פועל לאור חזונו של ראש העיר לפיתוח חדרה. "חדרה היא עיר אידיאלית למרינה מבחינת תנאי שטח, מיקום, נגישות לצירי תחבורה יבשתיים ותוכניות פיתוח של מערב העיר", מסביר גרייף, בין היתר מבצעת העירייה בדיקות של ההשפעה הסביבתית, הסעת חול (זרימת חול על קרקעית הים), צילום ובדיקת קרקעית הים, בדיקת היתכנות כלכלית, אומדן תכנון ראשוני, ובדיקות הנדסיות נוספות לטובת אישור הפרויקט אצל הרגולטורים, קרי רשות הנמלים ומשרד התחבורה.

מה יגידו הירוקים? מרינה בחדרה (הדמיה רביב מהנדסים יועצים)
מה יגידו הירוקים? מרינה בחדרה (הדמיה רביב מהנדסים יועצים)

עוד  מסביר גרייף, כי בבדיקות שהתבצעו נמצא שהתנאים הפיזיים מתאימים לקידום מערכת עגינה. עלויות הקמת המרינה נאמדות בכ-86 מיליון דולר, ובעירייה מעריכים שהקמתה תמנף את העיר, ובעיקר את אזור מערב חדרה הנמצא בתהליך מתמשך של פיתוח, כולל הקמת שכונות חדשות דוגמת רובע הים, פתיחת דרכי יציאה נוספות לכביש החוף, ובטווח העתידי גם הקמת טיילת ואזור מסחר, בילוי ועסקים על קו החוף. במקביל לתכנון הראשוני פנתה העירייה בנושא לשר הפנים בבקשה שיסייע בקידום המרינה בחדרה.

בתשובה לפנייה השיב הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים, יוסף משלב, כי המשרד תומך בנושא. "ככל שתוגש תוכנית היא תידון בוועדה וניתן יהיה לקדם תוכנית זאת עם התנאים הנדרשים לתוכנית מפורטת למרינה בעיר", כתב משלב לראש העיר, והוסיף: "הנני תומך מאוד בהקמת המרינה בחדרה ורואה בכך צורך תיירותי נדרש".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות