fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם איום שדה התעופה בחדרה עדיין באוויר?

מחאת תושבי עמק חפר נגד שדה התעופה (צילום: עצמי)

"הסכנה של הקמת שדה תעופה בחדרה לא הוסרה, והעירייה אינה עושה דבר בעניין". כך טוען תושב העיר, רון שגן, המעורה היטב בפרטי תת"ל 74, התוכנית להעתקת שדה התעופה למטוסים קלים מהרצליה. התוכנית מתקרבת לשלב ההתמקדות באחת או יותר מתוך שלוש החלופות הסופיות, שקיבלו מהוועדה לתשתיות לאומיות את ציון ההתאמה הגבוה ביותר להקמת השדה. אחת מהשלוש היא חלופת "חדרה מזרח", הממוקמת ממזרח לשכונת בית אליעזר.

ברשויות הסמוכות לחדרה – מנשה, עמק חפר וחוף השרון – הובעה התנגדות נחרצת לתוכנית, באופן רשמי ופומבי, נשכרו יועצים משפטיים ומומחי סביבה והוכנו דוחות מפורטים על הפגיעה האדירה בסביבה ובתושבים. בחלק מהרשויות אף הוקם מטה מאבק להדיפת התוכנית.

שגן: "בחדרה, למרבה הצער, לא הובעה התנגדות כלל להמשך התוכנית, ולמעשה ניתן אור ירוק לקדם את חלופת 'חדרה מזרח' כחלופה מועדפת". כראיה, מציג שגן את התייחסות מהנדס העיר נועם גרייף במכתב מאוגוסט 2016 בו הוא כותב: "אין מניעה מקידום התכנון לאור הנתונים שהוצגו לחלופת חדרה מזרח וקיסריה". בהזדמנות אחרת אמר גרייף: "חדרה אינה מתנגדת או תומכת בחלופת חדרה מזרח כל עוד אין בידה את כל הנתונים".

מחאת תושבי עמק חפר נגד שדה התעופה (צילום: עצמי)
מחאת תושבי עמק חפר נגד שדה התעופה (צילום: עצמי)

שגן: "מספר רשויות דרשו וקיבלו שימוע בעניינן בות"ל, על מנת להביע את הסתייגויותיהן מהתוכנית בניסיון לבטל את רוע הגזירה. עיריית חדרה, למיטב ידיעתנו, לא ביקשה וממילא לא נקבע שימוע, הדן ספציפית בחלופת חדרה מזרח. חשוב לציין כי מדוח הסביבה, הבודק את הפגיעה בתושבים, בסביבה ובטבע, שהוכן על ידי יועצי הסביבה של הות"ל עולה, כי חדרה נמצאת במקום ה-11 מבחינת התאמה, כלומר: קיימות 10 חלופות שפחות פוגעות בסביבתן מחלופת 'חדרה מזרח'".

לאחרונה, הגישו מספר רשויות, וחדרה ביניהן, עתירה נגד תת"ל 74. על כך אומר שגן: "עתירה זו היא אמצעי לחץ מבורך, אך אינה בבחינת תחליף ללחץ ציבורי, משום שאין ערובה כי עילתה תתקבל ואו שהעתירה תעכב את התוכנית".

שגן מוסיף: "ההבנה שאיום שדה התעופה לא הוסר מעל לראשינו הייתה נהירה לראש מועצת עמק חפר, רני עידן, ששלח מכתב לתושבים בסוף השבוע שעבר וקרא להם 'לא להוריד את הרגל מהגז' במאבק הציבורי. למרבה הצער, תגובת עיריית חדרה הייתה שונה בתכלית. במקום להתניע מאבק שירחיק את שדה התעופה מחדרה (עד כה לא נעשתה פעולה אחת של מחאה בהובלת עיריית חדרה ולא הוקם מטה מאבק עירוני), בחרה דוברות העירייה להתהדר בניצחון, בפוסט בפייסבוק, מעט מגוחך, בלי לבדוק עם גורמי המקצוע הרלוונטיים (מתכננת הות"ל) האם בוטלה תת"ל 74 והוסרה הסכנה", אומר שגן, "הפוסט הנ"ל, מעבר לעובדה שאיננו נכון ומנכס ניצחון שלא היה במאבק שלא קרה, מטעה את הציבור לחשוב שהסכנה חלפה ומוריד את המוטיבציה של הציבור לצאת ולמחות דווקא ברגע בו המחאה חשובה ביותר".

מהעירייה נמסר בתגובה: "לא ברור מה רוצה בדיוק רון שגן ומה מפריע לו. הרי העתירה לבג"ץ בעינה עומדת. שגן טען בזמנו שהעירייה אינה עושה כלום, בו בזמן שהעתירה הוכנה והוגשה על ידי יועציה המשפטיים. עיריית חדרה מתמודדת עם כל נושא בצורה עניינית ומקצועית ולא באמצעים פופוליסטיים. יצוין, כי בכל המאבקים שהוביל ראש העירייה בשנים האחרונות העירייה ניצחה, וכך יהיה גם במקרה הזה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות