fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גם בהשוואה לנתניה חדרה זולה ברכישת דירות יוקרה

הדמיה: עמרם אברהם

מנתוני רשות המיסים עולה כי היקף העסקאות בשוק מגורי היוקרה במחצית הראשונה של שנת 2017, היה דליל במיוחד – בתקופה זו נרשמו פחות מ – 280 עסקאות מסך של 5 מילון שקל ויותר. הנתון משקף ירידה של למעלה מ – 40% לעומת עסקאות בשווי דומה שנעשו במהלך 2016 וירידה תלולה בשיעור של כ-60 % מ – 2015.

לדברי עדי גייר סמנכ"ל השיווק של חב' הנדל"ן עמרם אברהם, הירידות הן תוצאה של מדיניות ממשלתית שהחלה במהלך 2013 ונמשכת עד היום, הנוקטת בשיטה של הדרת המשקיעים ותושבי החוץ מהשוק, על מנת להגדיל את היצע הדירות בשוק ולשפר את הצדק החלוקתי.

"הרגולציה אינה משפיעה כלל על נושא דירות היוקרה, מדובר בשוק מיוחד עם פלח רוכשים מיוחד שפחות כפוף לגחמות ושינוי כללים ממשלתיים, "לקוחות בפינצטה" וחלקם תושבי חוץ. עם זאת הורגשה ירידה בשנתיים האחרונות בהיקף ההשקעות של תושבי החוץ או משקיעים בארץ, זאת בעיקר בשל מגבלות המיסוי הקשות כלפיהם, הם רוכשים דירה כדי לעלות לארץ ולגור בה”, הוא אומר.

הדמיה: עמרם אברהם
הדמיה: עמרם אברהם

"התחושה היא מי שדחוף לו להגיע לישראל מסיבות שונות בעיקר כי פחות נוח ליהדות התפוצות, מגיע. אמנם הם לא יתפשרו על דירות יוקרה ואיכות חיים, אך בהחלט יתפשרו על אזור רכישת הנכס מה שייתן להם בכל זאת רווח כפול – דירת יוקרה ומחיר נוח יותר מאזורי ביקוש”, אומר גייר, "לדוגמה לאחרונה נמכר בפרויקט של החברה "AQUA" בשכונת עין הים בחדרה פנטהאוז לזוג מארה"ב שמתכנן עלייה בפרק זמן של כשנתיים, שלוש. מדובר בפנטהאוז בקומה ה – 15 בשטח של כ – 192 מ"ר עם מרפסת בשטח של כ – 185 מ"ר, עם מפרט טכני עשיר ויוקרתי, בריכה פרטית במרפסת, מחסן וחניות. הם רכשו במחיר של כ – 4 מיליון שקל כאשר פנטהאוז דומה בעיר נתניה היה עולה להם כ – 12 מיליון שקל”.

גייר מדגיש כי כיום הוא אינו רואה ביקושים רבים מתושבי החוץ או משקיעים כבעבר, אך יחד עם זאת הרכישות לא קפאו על שמריהם כיוון שהם מבינים ורואים בישראל יתרונות בהשקעה וכן, זה גם עניין של ציונות. להערכתו, הצפי לשנת 2018 הוא זהה למה שהיה בשנה האחרונה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות