fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גלגולה של גדר

התפרעויות, עצורים, חילופי האשמות וגדר אחת שגרמה לכל הבלגן * העימות סביב ההקצאה שקיבלה עמותת "יודע בינה" בסמוך לבית הספר "חפץ חיים" של ש"ס מחריף, העירייה מנסה לפשר
תלמידי "חפץ חיים" בסמוך לגדר שנבנתה. לא נאמרה המילה האחרונה (צילום: עצמי)
תלמידי "חפץ חיים" בסמוך לגדר שנבנתה. לא נאמרה המילה האחרונה (צילום: עצמי)

התפרעויות, עצורים, חילופי האשמות וגדר אחת שגרמה לכל הבלגן * העימות סביב ההקצאה שקיבלה עמותת "יודע בינה" בסמוך לבית הספר "חפץ חיים" של ש"ס מחריף, העירייה מנסה לפשר

מהומות, מכות, חילופי האשמות ועצורים, כולל ילדים. זוהי תמצית האירועים של השבוע האחרון סביב ההתלקחות המחודשת של הסכסוך בנוגע להקצאה שקיבלה עמותת "יודעי בינה" בבית הספר "חפץ חיים" בחדרה.

תקציר הפרקים הקודמים: עמותת "יודעי בינה" של הרב יניב עשורי, המקורבת לסיעת זהות יהודית, קיבלה הקצאה לבניית מוסדות חינוכיים. השטח עליו מדובר נמצא בסמוך לבית הספר "חפץ חיים", השייך למוסדות החינוך אור יוסף של סיעת ש"ס. בש"ס זעמו על ההקצאה וטענו כי המבנה ייבנה יותר מדי קרוב לשטח בית הספר ובנוסף יביא להריסת מגרש הספורט היחיד של תלמידי בית הספר.

תלמידי "חפץ חיים" בסמוך לגדר שנבנתה. לא נאמרה המילה האחרונה (צילום: עצמי)
תלמידי "חפץ חיים" בסמוך לגדר שנבנתה. לא נאמרה המילה האחרונה (צילום: עצמי)

ביוזמת ראש העיר, הוחלט לנסות להביא לפשרה בין הצדדים, אולם היא לא ממש הצליחה, למרות שבנושא התערבו הגורמים הפוליטיים הבכירים ביותר בקרב הסיעות הדתיות בארץ.

ההתפתחות החדשה בפרשה הגיעה בשבוע שעבר, כאשר תלמידי בית הספר "חפץ חיים", הגיעו ללימודים וגילו כי הוקמה גדר המפרידה בין השטח עליו אמורים לבנות לבין בית הספר. הגדר כמובן חסמה את דרכם של התלמידים למגרש הסמוך.

מכאן הדעות חלוקות. כל צד טוען כי אנשי הצד השני ניסו להפר את החוק, אבל העובדות הן שהוגשו תלונות הדדיות בפרשה, וכי היו עצורים. הפעם השתתפו בסכסוך גם הורים של תלמידים ואפילו חלק מהילדים היו מעורבים בו.

מסיעת ש"ס נמסר: "עם תום חופשת חג הפסח שבו למעלה מ~300 ילדים רכים בשנים למקום לימודם ומצאו את שטח בית הספר וגני הילדים כלאחר צונאמי. חצר בית הספר גודרה מכל כיון בחומת ברזל של שלושה מטרים. חצרות בית הספר והגנים מתקני החצר והספורט רוסקו תחת גלגלי הטרקטורים אשר עבדו במקום בחופשת הפסח כגנבים בלילה. ילדי הגנים הזילו דמעות של ממש כאשר שבו וגילו כי כל פינות החמד שלהם הושמדו ונערמו לאסיפת אשפה. נחסמה דרכם של ילדי החמד למגרש הספורט חצר המשחקים ומקלט בית הספר. אנשי מקצוע ממחלקת החינוך הגיעו על מנת לשוחח עם התלמידים ולהרגיעם.

"מדובר בקבוצת פורעי חוק אשר שיכרון הכוח הפוליטי מעביר אותם על דעתם ונוהגים במבני ציבור משל היה רכושם הפרטי. מהנדס העיר שביקר במקום הזדעזע עד עמקי נשמתו והודיע כי גדר זו אינה חוקית והוא ידאג להוציא צו הריסה עבורה. למרות הוראת מנכ"ל העירייה לפתוח את הגדר עבור מעבר התלמידים למקלט ולחצר, עומדים בסירובם אותם אנשים כוחניים. מ״מ מנהלת אגף החינוך סיגלית איצקוביץ סיירה במקום ומלווה את תלמידי בית הספר ובני משפחותיהם

במשבר הנוכחי יחד עם צפריר אורנשטיין יו״ר ועד ההורים העירוני. הגשנו תלונות במשטרה ואנו ממתינים לטיפולם של גורמי משרד החינוך והממשל על מנת למגר תופעות חמורות אלו אשר חוזרות ונשנות מאז נכנסה סיעת זהות יהודית לרשות המקומית".

תגובת יודעי בינה לאירועים: "באמתחתנו תיעוד מצער של אנשי חינוך שעשו שימוש ציני בילדים (שלטענתם הוכרחו על ידי הממונה עליהם) ושלחו אותם

עם פטישים לשבור ולהרוס. הורים מודאגים ביקשו שלא נפעל במישור הפלילי כנגד ילדיהם והדגישו כי כעסו מאוד על ההנהלה. כמו כן חשוד מהנהלת "חפץ חיים" שלח אנשים עם ציוד לפרק את הגדר החוקית באישון לילה. בכך הוא גרם לאנשים הללו להיעצר ולהיחקר במשטרה. המשטרה מחזיקה בראיות המפרטות את הוראות הביצוע ששלח החשוד בהודעות מהטלפון הנייד שלו אל האנשים שנעצרו במשטרה .בימים הקרובים נקבל החלטה לגבי כל מי שתועד שחיבל לנו וגרם לונדליזם. השטח בו הוקמה הגדר נכלל בהקצאה שניתנה לנו כחוק ורק על פיו פעלנו. צר לנו, שהקצאה שעבורה חיכינו שנים רבות וגבולותיה ידועים לכולם, מעוררת אי נחת בקרב שכנינו ב"חפץ חיים". יש לציין שעל אף שהשטח שהם טוענים כי נלקח מהם, הוא שטח שלנו שניתן בהקצאה שאושרה על ידי משרד הפנים באופן חוקי, אפשרנו עד לתחילת הבנייה, את המשך שהות התלמידים בשטח. ככה שלטעון כיום שזה שטח שהופקע מהם ולהאשים אותנו בגרימת עוול לילדים זה לחטוא לאמת. יחד עם זאת, אנו מקווים כי משרד החינוך והרשות המקומית ימצאו פתרונות הולמים או חלופיים לכל צרכי תלמידי ביה"ס".

מעיריית חדרה נמסר: "עמותת "יודעי בינה" קיבלה שתי הקצאות לבניית מוסדות תורניים לימודיים. מיקום ההקצאה סמוך ל"חפץ חיים", ובכך הצטמצם מרחב המשחקים של ילדי "חפץ חיים". עמותת "יודעי בינה" ביקשה היתר בנייה, ובין התנאים שהוצבו לעמותה היו גם הקמת גדר תוחמת, וכן פיתוח והקמה על~חשבונה של מגרש משחקים עבור "חפץ חיים" לשביעות רצון מהנדס העיר.

כתוצאה מאי הבנה, הקימה העמותה את הגדר עוד בטרם קיבלה היתר בנייה. בעקבות כך התבצע סיור בשטח בהשתתפות מנכ"ל העירייה, אנשי אגף ההנדסה ונציגי "יודעי בינה ו"חפץ חיים", וכבר בימים הקרובים יחלו עבודות תשתית ופיתוח להקמת שטח משחקים לילדי "חפץ חיים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות