fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גאים בחדרה

ימים ספורים לפני מצעד הגאווה בירושלים, שהסתיים בפיגוע דקירה, אירחה חדרה את נציגי אגודת הלהט"בים לפעילות הסברתית עם צעירים ובני נוער
מפגש סיירת הגאווה בחדרה (צילום באדיבות העירייה)
מפגש סיירת הגאווה בחדרה (צילום באדיבות העירייה)

ימים ספורים לפני מצעד הגאווה בירושלים, שהסתיים בפיגוע דקירה, אירחה חדרה את ניידת הגאווה של אגודת הלהט"בים (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים), המסיירת ברחבי הארץ למפגשי הסברה של נציגי האגודה עם תושבים ובני נוער.

בשיתוף עיריית חדרה והעמותה לתרבות הפנאי על"ה התקיים המפגש בבית רם, מרכז הנוער העירוני, בו מופעל מיזם "מפגש רם", בית קפה שמפעילים ומנהלים בני הנוער בעצמם.

למפגש הגיעה גם יהלי בן עמי ויטנברג, מנכ"לית חוש"ן (חינוך ושינוי), מרכז החינוך וההסברה של קהילת הלהט"ב בישראל. בחוש"ן חברים מאות מתנדבים הנפגשים עם בני נוער בכל רחבי הארץ, ומאפשרים להם היכרות ישירה ובלתי אמצעית עם הקהילה הגאה, מתוך אמונה כי החינוך של בני הנוער לקבלת השונה והאחר הוא הדרך לשינוי חברתי אמיתי.

בן עמי ויטנברג, בעצמה תושבת חדרה, סיפרה למשתתפים את סיפורה האישי והעבירה פעילות קצרה. בפעילות השתתפו צעירים ובני נוער, וכן נציגי עיריית חדרה ונציגי מחלקת הנוער בעמותה לתרבות הפנאי על"ה.

בפעילות עלו נושאים כמו הקושי ביציאה מהארון, יחסה של החברה, קבלת הלהט"בים כולל בבתי הספר, בתנועות הנוער, בקהילה ובעיר בכלל. בני הנוער שיתפו את חוויותיהם האישיות, ובמקום התקיים דיון מרתק, חשוב, משתף, תומך, ובעיקר מלא תקווה לחברה ישראלית מקבלת ופתוחה. נציגי האגודה הסבירו שמטרת ניידת ההסברה, העוברת מעיר לעיר, להעצים את הקהילה ולקדם סובלנות, אהבה וגאווה בישראל.

כאמור, שלושה ימים לאחר המפגש בחדרה התקיים מצעד הגאווה בירושלים, שהסתיים בפיגוע דקירה ופציעתם של 6 צועדים.

מפגש סיירת הגאווה בחדרה (צילום באדיבות העירייה)
מפגש סיירת הגאווה בחדרה (צילום באדיבות העירייה)

לדברי מנכ"לית חוש"ן בן עמי ויטנברג: "האירוע הנורא שהתרחש בשנית במצעד בירושלים, הציף אותנו בתחושות קשות ביותר, אבל למרבה הצער הוא לא הגיע במפתיע. אין לטעות לחשוב שמדובר בעשב שוטה שפעל בניתוק מהאווירה הכללית הרווחת במדינה. מזה 10 שנים מתנדבי ומתנדבות הארגון מעבירים פעילות הסברה לכ-30 אלף איש בכל שנה, בכל הארץ, ולמגוון קבוצות שייכות, החל מתלמידי ותלמידות תיכון, דרך צוותי חינוך וטיפול, אנשי כוחות הביטחון, סטודנטים ועוד. על בסיס היקף פעילות זה אנו יכולים לומר בוודאות שהלה"טבופוביה חיה ובועטת גם בשנת 2015.

"ארגון חוש"ן מאמין כי ישנה דרך לשפר את המצב הנושא הזה. חינוך והסברה, זו הדרך. אני מזמינה את מנהלי ומנהלות בתי ספר ומוסדות טיפול לחשוף ולהכשיר את עובדיהם למתן שירות יעיל, רגיש ומקצועי ללה"טבים. אני קוראת לרשויות המקומיות לפעול יחד עם ארגוני הקהילה בכדי להבטיח לתושביהם הלהט"בים סביבת חיים בטוחה ושוויונית".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות