fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

במרכז הרפואי הלל יפה מסכמים שנה בסיפוק

תן תקן בינלאומי לאיכות, עמידה במדדי משרד הבריאות, רכישת טכנולוגיות חדשות, פתיחת יחידות חדשות, בינוי מואץ וחיזוק קשרי קהילה
מנהל המרכז הרפואי ד"ר מיקי דודקביץ מקבל תעודת הסמכה על תו תקן בינלאומי (צילום: דוברות המרכז הרפואי)

נתחיל במספרים. היקף הפעילות של המרכז הרפואי הלל יפה עולה בהתמדה משנה לשנה בהיבטים שונים. בשנת תשע"ז נרשמו בהלל יפה יותר מ-4600 לידות – גידול של 11.5 אחוז לעומת השנה החולפת, מתוכן 100 זוגות של תאומים  ושתי שלישיות. מספר הבנים השנה היה גבוה ממספר הבנות (250 בנים יותר מבנות). הסיבות להצפה הזאת בחדר הלידה, נעוצות, ככל הנראה, בעובדה שאגף האימהות עבר שדרוג משמעותי מבחינת בינוי ותשתיות וכן כי האגף כולו הרחיב את השירותים שהוא נותן.

שנת תשע"ז, בדומה לשנה שלפניה, הציגה חדר מיון עם כמות פניות גבוהה במיוחד – יותר מ-120 אלף פונים (גידול של כ-3.4 אחוס), כאשר כמעט שליש מהפונים גם מתאשפזים בבית החולים, כלומר, יותר מ-40 אלף איש.

מספר הניתוחים המבוצעים בבית החולים מדי שנה עולה גם הוא, והשנה עמד על יותר מ-12 אלף. נתון מרשים נוסף הוא מספר הפונים למרפאות החוץ ולמכונים של בית החולים ששבר את השיא של השנה הקודמת והגיע לכ-274 אלף פונים, גידול של 3.5 אחוז מהשנה החולפת.

מנהל המרכז הרפואי ד"ר מיקי דודקביץ מקבל תעודת הסמכה על תו תקן בינלאומי (צילום: דוברות המרכז הרפואי)
מנהל המרכז הרפואי ד"ר מיקי דודקביץ מקבל תעודת הסמכה על תו תקן בינלאומי (צילום: דוברות המרכז הרפואי)

שנת תשע"ז הייתה שנה מוצלחת גם בכל הקשור לנושאי איכות ומצוינות. בית החולים עמד בהצלחה יתרה במבדק הבינלאומי של ארגון ה-JCI וזכה לקבל תעודת הסמכה על היותו ארגון שעומד בתקן איכות ובטיחות ברפואה מהמחמירים בעולם. באותו החודש, קצר המרכז הרפואי מחמאות נוספות ממשרד הבריאות על עמידה במדדי המשרד בנושאי איכות הטיפול.

היבט נוסף ומשמעותי בפעילות המרכז הרפואי הוא הקמתה של עמותת ידידים חדשה בראשותו של משה מורג. העמותה, שהוקמה במהלך השנה החולפת, חגגה את היווסדה באירוע רב רושם שנערך במלון אלמא בזיכרון יעקב, שבמהלכו נאספו כספים למכשיר ייחודי (FUSE) לשם ביצוע בדיקות קולונוסקופיה, מכשיר שעלותו כמיליון שקלים.

במקביל, ממשיך בית החולים המשיך להעמיק את הקשר עם הקהילה וסיפק הרצאות של רופאים לקהילה באירועים שונים, ארגן כנסים ייעודים למטופליו בתחומים השונים כגון גסטרואנטרולוגיה, אונקולוגיה ואיידס, ערך פעילויות משותפות עבור הקהילה כגון הפנינג בנושא הנקה ופעילות של מכון הפיזיותרפיה לגיל השלישי, וכן הועמק הקשר עם ראשי המועצות האזוריות ואורגנו ביקורים ייעודיים של נציגיהם בבית החולים.

גם בתחום הבינוי, בית החולים אינו שוקט על שמריו, וכל העת מתקיימים בו שיפורים ושדרוגים לשם עדכון ושיפור בתנאי המלונאות. כך אגף אימהות הגדיל השנה משמעותית את השירותים הניתנים בו, אך גם מחלקות ויחידות נוספות הרחיבו שירותיהן – נפתחו יחידה כאב חדשה, שירות של אורתופדיה אונקולוגית וכן שירות לנוירואופטומולוגיה (הפרעות ראייה שמקורן במערכת העצבים והמוח).

בתחום האקדמיה והמחקר בית החולים ממשיך לספק מוקדי מצוינות, כשמספר המורים המצטיינים השנה בתחום ההוראה בפקולטה לרפואה עמד על 13  מומחים, ולצידם בית הספר לסיעוד בראשותה של ד"ר מירב בן נתן, המשיך להציג נתונים מרשימים של 100 אחוז מעבר לתלמידיו בבחינות ההסמכה זו שנה רביעית ברציפות.

מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מיקי דודקביץ, מסכם את תשע"ז: "כשאני עוצר ובוחן את כל מה שעשינו כאן בשנה שחלפה, אני חש סיפוק עמוק, מעין 'וואו!'. לא ייאמן כמה הושג בשנה נתונה אחת. המילה השנייה היא: 'תודה'. תודה לכל העובדים בכל המקצועות והתחומים, העושים מלאכה מורכבת וחשובה מעין כמותה. תודה עצומה למתנדבים ולתורמים ותודה למטופלים שלנו, שמכתבי התודה שאנו מקבלים מהם כל העת נוטעים בנו תחושת סיפוק לכך שמאמצינו היומיומיים לשפר, לייעל, לתקן ולחדש – משתלמים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות