fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני מרגיש כמו מסכן שמתחנן לפת הלחם שלו"

ועד עובדי עיריית חדרה הכריז על סכסוך עבודה. מזכיר הסתדרות המעוף במרחב, שמשון עמרני: "כנראה שבמהלך השבוע נתחיל באספות הסברה לעובדים ויחולו שיבושים בעבודת העירייה. בהמשך, נשקול את המשך צעדינו"
נציגי ועד העובדים בחדרה עם מזכיר ההסתדרות (מימין) עמרני. (צילום: איילת קדם)
נציגי ועד העובדים בחדרה עם מזכיר ההסתדרות (מימין) עמרני. (צילום: איילת קדם)

ועד עובדי עיריית חדרה הכריז היום (שלישי) בשיתוף הסתדרות המעוף של מחוז שומרון, על סכסוך עבודה. במקביל, הוגשה לבית הדין לעבודה בחיפה למתן צו מניעה לפיטורי העובדים. מזכיר הסתדרות המעוף במרחב, שמשון עמרני: "כנראה שבמהלך השבוע נתחיל באספות הסברה לעובדים ויחולו שיבושים בעבודת העירייה. בהמשך, נשקול צעדינו".

"אני מרגיש כמו מסכן שמתחנן לפת הלחם שלו. מ-4800 שקלים בחודש, לא מתעשרים. אבל אני עובד אחזקה בבית ספר, שאוהב את מה שהוא עושה ומרגיש שמצא את הייעוד שלו, בעבודה הזאת שנעשית בסביבה של ילדים. וועד ההורים של בית הספר אוהב אותי ונתן לי מכתב המלצה, אבל לך תחפש עוד פעם עבודה. חורה לי שאומרים לי שעקב קיצוצים, נאלצים לפטר אותי. אני מאמין שכשמדובר בגובה המשכורת שלי, אפשר גם לא לפטר אותי, עם קצת התייעלות". כך מסביר עובד בעיריית חדרה, שבחר להשאר בעילום שם. ביום רביעי שעבר הוא זומן לשימוע לפני פיטורין.

בעקבות ההחלטה לקיים את השימועים הללו, כמו גם בעקבות קיצוצים נוספים אותם מעוניינת הנהלת העירייה להחיל על שכרם של 400 מתוך 1200 עובדי העירייה, כדי להביא לחסכון של שישה וחצי מליון שקלים בקופת העירייה.

המחלוקת בין הנהלת עיריית חדרה לבין וועד עובדי העירייה החלה לפני כשבועיים. על רקע דרישת העירייה לקצץ בעלויות שכר העובדים, בין היתר תוך פיטורי 13 עובדים זמניים. וועד עובדי העירייה, בשיתוף פעולה עם הסתדרות העובדים, ניסה ליישב את הסכסוך ולשבת עם הנהלת העירייה לשולחן המו"מ. מאחר שהמו"מ נכשל, הכריז וועד העובדים על סכסוך עבודה.

ביום שלישי השבוע, בשעה תשע בבוקר, בד בבד עם הגשת בקשה לאשור הכרזה על סכסוך עבודה לידי יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן והגשת צו המניעה לבית הדין לעבודה בחיפה, התכנסו ראשי וועד העובדים של עיריית חדרה בבניין הסתדרות העובדים בעיר. ביחד עם יו"ר הסתדרות המחוז ניר בן חיים ועם מזכיר הסתדרות המעוף במרחב, שמשון עמרני.

 נציגי ועד העובדים בחדרה עם מזכיר ההסתדרות (מימין) עמרני.  (צילום: איילת קדם)
נציגי ועד העובדים בחדרה עם מזכיר ההסתדרות (מימין) עמרני. (צילום: איילת קדם)
ניר בן חיים
"העובדים לא יישאו בנטל". ניר בן חיים (צילום: איילת קדם)

יו"ר מרחב שומרון בהסתדרות, ניר בן חיים, לשעבר יו"ר ראש וועד העובדים בעיריית חדרה במשך שלוש וחצי שנים, עד לפני שנתיים: "גם בתקופתי היו לעיריית חדרה קשיים כלכליים. בשנת 2010 פנה אלי חיים אביטן בבקשה לערוך הסכם עם העובדים ובו תוכנית הבראה ואמרתי שקודם כל צריכים לעשות זאת מבלי לפגוע בעובדים. ערכנו הסכם פרישה מרצון, שלא בכפייה.

"מתוך 200 הפניות שהגיעו אלינו, הוצאנו לפרישה מרצון 80 עובדים. ושנה אחר כך, ב-2011, פנה אלי שוב אביטן ושטח בפני את המצוקה הכלכלית של העירייה ואז הורד יום אחד משכרם של כלל העובדים. שהסתכם בכ-700 אלף שקלים. לפני שנתיים עזבתי את עיריית חדרה. היום אני חוזר למגרש הביתי ואיני מוכן לקבל מצב שבו העובדים יהיו אלה הנושאים בנטל, בגין גירעונות העירייה. על פניו, נראה כי הנהלת העיר מנחיתה את החלטותיה באופן חד צדדי, על גבם של העובדים".
טרם התקבלה תגובת עיריית חדרה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות