fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"השכנים קונים לי חלב ועופות, בלעדיהם היינו מגיעים לחרפת רעב"

מדינת ישראל 2012: אם חד הורית לשישה ילדים קטנים מחדרה במצוקה כלכלית קשה נלחמת בכל יום שלילדיה יהיה מה לאכול. בעוד מספר ימים הם חוזרי לספסל הלימודים ללא הציוד הדרוש. "הילדים האלה הם כל מה שיש לי בעולם" היא מספרת בראיון לבלינקר
רבקה שם בדוי
רבקה (שם בדוי) (צילום: איילת קדם)

רבקה (שם בדוי) תושבת גבעת אולגה, אם לשמונה ילדים, שישה מהם היא מגדלת לבד בביתה.  ההכנות לקראת שנת הלימודים, קשות מאד עבורה.  לילדים  אין עדיין בגדים וציוד לימודי, תלבושת אחידה, כרטיסיית נסיעות ועוד.

בעלה של רבקה עזב את הבית לפני שלוש שנים והותיר חובות גדולים.  היא הצהירה על פשיטת רגל  ונלחמת בעיקר שיהיה לילדיה מה לאכול.  על דירתה רובצים חובות , של  עשרת אלפים שקלים לחודש. הקירות מתפוררים, הדלתות שבורות ואין מי שיתקן.

רבקה: "אלמלא השכנים שקונים חלב ועופות, היינו מגיעים לחרפת רעב. כשפניתי לרווחה נאמר לי שאין להם איך לעזור לי, מלבד לשלוח את הילדים לפנימיות. אין לי משפחה ואין הורים, הילדים האלה הם כל מה שיש לי בעולם. אני לא מוכנה להיפרד מהם בעד שום הון שבעולם".

רבקה שם בדוי
לא מוכנה שילדיי יישלחו לפנימיות. רבקה (שם בדוי) (צילום: איילת קדם)

מאגף הרווחה בעיריית חדרה נמסר בתגובה: "המשפחה מוכרת ומטופלת באגף הרווחה המסייע לאם לאורך שנים באופן מערכתי-טיפולי, ובנוסף מקבלת האם קצבה קבועה מהביטוח הלאומי.

הסיוע של אגף הרווחה, הן מתקציב האגף והן מגיוס תרומות, כולל רכישת מקרר, סיוע ברכישת ספרי לימוד, סלי מזון מעמותות ומשירותי הרווחה, סיוע כספי לצרכים נקודתיים, תיווך מול משרדי ממשלה וביטוח לאומי, המלצות רבות למתן הנחות ופריסת חובות ועוד. בשל הצורך בהצטיידות ראשונית לבית הספר, ייעשה מאמץ לגייס תרומה נוספת עבור המשפחה לקראת פתיחת שנת הלימודים".

 הסיפור המלא ביום שישי ב"חדשות חדרה"

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות