fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אז מתי יגיע אליכם הכסף?

הממשלה החליטה להעביר שמונה מיליון שקלים לפיצוי תושבים ובעלי עסקים שנפגעו כתוצאה מהסערה ו-15 מיליון שקלים לשיקום התשתיות בעיר. בעלי העסקים שחוששים שהסכום שהוקצב לא יכסה את הנזקים הכלכלים ועלול להגיע מאוחר מדי, החליטו להקים ועד פעולה ולהגיש תביעה
ראש עיריית חדרה חיים אביטן
ראש עיריית חדרה חיים אביטן (צילום: עצמי)

בישיבת הממשלה שהתקיימה ביום ראשון השבוע אושרה ההחלטה לתת פיצויים לתושבים ובעלי עסקים שנפגעו וניזוקו מהסערה. על פי ההחלטה, העיר חדרה תקבל תקציב של שמונה מיליון שקלים לצורך מתן פיצויים למי שביתם או בית העסק שלהם ניזוקו כתוצאה מהסערה וההצפות שאירעו לפני כשלושה שבועות. עוד הוחלט כי 15 מיליון שקלים יועברו לצורך תיקון ושיפוץ תשתיות בעיר שנפגעו.

בעיריית חדרה עדיין לא יודעים כיצד בדיוק יחולקו הכספים. ראש עיריית חדרה חיים אביטן, אמר השבוע ל"חדשות חדרה" כי המתווה המדויק של חלוקת המשאבים שנדון בימים אלה במשרדי הממשלה, אמור להגיע לידיו בשבועיים הקרובים.

"עדיין לא ידוע לי איך יחולקו הכספים, מי שיחליט על כך זו הממשלה, ביחד עם משרדי הפנים והאוצר. הכספים יתקבלו לפי הנתונים שאספה העירייה, אבל אני עוד לא יודע אם תהיה לנו זכות דיבור בעניין", אומר אביטן.

ראש העירייה שקרא לאחר הסערה להכיר בעיר חדרה כאזור מוכה אסון טבע ואירח לסיור בעיר את מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, אינו יודע מתי בדיוק יגיע הכסף. "מצידי שיגיע גם מחר, זה לא תלוי בי. אני רוצה לתת תקווה לאנשים ולעזור כמה שיותר, אבל עדיין לא יודע מתי זה יהיה", הוא אומר.

בינתיים מנסה אביטן להקל על בעלי העסקים שנפגעו באזור התעשייה והודיע כי החליט להעניק להם פטור מארנונה למשך שלושה חודשים. מנכ"ל העירייה איקי צור מוסיף: "חצי הכוס המלאה היא שיש אישור של הממשלה למתן כספים לתיקון הנזקים וקיימת מצידה התייחסות. אנחנו עדיין לא יודעים מה בדיוק עומד לקרות".

הכתבה המורחבת תפורסם בסופ"ש ב"חדשות חדרה"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות