fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושרה התוכנית לשימור ביה"ס הראשון בחדרה

במסגרת התוכנית להעצמת תשתיות מורשת לאומית יעבור בית ספר "אחד העם" עבודות לשימורו והפיכתו למרכז מבקרים ואולם ישיבות למועצת העיר
מרכז המבקרים המתוכנן
מרכז המבקרים המתוכנן

במסגרת התוכנית להעצמת תשתיות מורשת לאומית יעבור בית ספר "אחד העם"  עבודות לשימורו והפיכתו למרכז מבקרים ואולם ישיבות למועצת העיר

הנהלת העיר חדרה אישרה את התוכנית לשימור בית ספר "אחד העם", והפיכתו למרכז מבקרים ואולם ישיבות למועצת העיר. בישיבת המועצה הקרובה תעלה התוכנית לאישור מועצת העיר.

השימור מתאפשר במסגרת התוכנית להעצמת תשתיות מורשת לאומית ובעקבות אישורו של אגף המורשת במשרד ראש הממשלה לשמר את בית הספר. "אחד העם" הינו בית הספר הראשון בחדרה, נחנך בשנת 1922 על-ידי הנציב הבריטי סר הרברט סמואל, ואף זכה לביקור של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק. בית הספר כלל שלושה חדרי כיתה וחדר אחות, והלימודים התנהלו בכיתות מעורבות. עד לפתיחת בית הספר למדו הילדים במבנה החאן, בצריף משפחת חנקין ובבית נחמן שלמה בוטקובסקי ברחוב אחד העם.

מרכז המבקרים המתוכנן
מרכז המבקרים המתוכנן

סגנית ראש העיר חדוה יחזקאלי, הממונה על תיק שימור אתרים, הציגה בישיבתה האחרונה של הנהלת העיר את הפרויקט, ועדכנה כי אגף המורשת במשרד ראש הממשלה הקציב לשימור בית הספר סך של 1.8 מיליון שקלים בתמורה למצי'נג (השתתפות תקציבית) של עיריית חדרה.

מנהלת מוזיאון החאן דורית גורן ואדריכלית הפרויקט ענת ברלוביץ הציגו בפני חברי הנהלת העיר סקיצה ראשונה של התוכנית. הביקור באתר יכלול, בין היתר, סיור במבנה בית הספר, במרפסת העמודים ובחצר, תצוגה אודות הקמת בית הספר, המבנה והאידיאולוגיה, מופעים מוקרנים, ועוד.

חדוה יחזקאלי: "אין ספק כי הימצאותם של בית מועצת העיר ומרכז המבקרים של בית הספר באותו מבנה, ואף באותו חדר, יספק הזדמנות לעסוק בקשר שבין מערכת השלטון למערכת החינוך, הטמעת הערכים, קבלת ההחלטות והשפעות הגומלין שבין שתי ישויות אלו, תוך השוואה כיצד הדברים היו בעבר וכיצד הם מנוהלים כיום. התצוגה במרכז המבקרים תעסוק ביחסים אלו ותציג את דרכו האידיאולוגית של בית הספר אשר הוקם על-ידי ועד המושבה ותנוע על ציר הזמן מאז ועד היום".

ראש העיר צביקה גנדלמן וחברי הנהלת העיר התרשמו מהסקיצה הראשונית וציינו כי הביקור במרכז המבקרים יאפשר למבקרים גם תצוגה היסטורית של בית הספר והערכים שייצג, וגם כניסה והתרשמות מהמקום שבו יתקבלו החלטות מועצת העיר.

יחזקאלי מוסיפה כי במסגרת תוכנית המתאר של חדרה חד/2020 מצורף נספח הכולל 41 אתרים המיועדים לשימור, ומתוכם שיקמה מתוכם למעלה מ-15 אתרים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות