fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אגדת דשא

בנות כישרונות חדרה מביאות כבר שנים הישגים וכבוד לעיר חדרה בתחום הכדורגל, ונמצאות העונה במקום השני בליגת העל. ואת כל זה הן עושות עם קיצוץ דרמטי בתקציב, בלי מגרש ביתי, משכורות נמוכות. סיפור על מנצחות
שבע שחקניות חברות בסגל נבחרת ישראל. כישרונות חדרה
שבע שחקניות חברות בסגל נבחרת ישראל. כישרונות חדרה (צילום: יעקב גלאם)

חדרה היא אימפריה של כדורגל.  בטח. מה לא ידעתם?

מחר ב"חדשות חדרה"

הפועל חדרה מדשדשת במרכז הטבלה בליגה א' ומכבי חדרה בוגרים זה היסטוריה. אז איך בכל זאת אימפריה? אה, כדורגל נשים. רק כדי לסבר את האוזן: מכבי כישרונות חדרה, נכון למחזור 11, נמצאת במקום השני בליגת העל לנשים, ומפגרת רק בשלוש נקודות אחר המובילה, ועם הפרש שערים של 30 שערי זכות. זה לא הכל: שבע שחקניות מהקבוצה הבוגרת חברות בסגל נבחרת ישראל. ככה, בשקט, הפכה חדרה לאימפריית כדורגל נשים ומוקד משיכה לכל נערה עם כשרון לכדרר, מכל הארץ ומאזור הצפון בפרט.

שבע שחקניות חברות בסגל נבחרת ישראל. כישרונות חדרה
שבע שחקניות חברות בסגל נבחרת ישראל. כישרונות חדרה (צילום: יעקב גלאם)

כמו באגדות, לפחות אלו הטובות, האגודה הוקמה ממש במקרה, על ידי, איך לא, שני משוגעים. המשוגע הראשון הוא יוסי סופר, בן קיבוץ מעיין צבי, שחקן עבר בהפועל חדרה בשנות ה-70 ומאמן כדורגל בליגות הנמוכות. אבל אבוי, לסופר, איש שחי ונושם כדורגל, אין בנים אלא שתי בנות, דניאל, הגדולה וטל. בכל זאת, סופר לא ויתר -בנים, בנות, לא חשוב, חייבים ללמוד לכדרר. כך גידל סופר שתי כוכבות כדורגל, שהיוו את הגרעין לקבוצה שהיום מפארת את צמרת טבלת הליגה הבכירה לנשים בכדורגל. הבנות כיכבו בקבוצות הבנים בחדרה, עד שגדלו. זאת משום שהחוק קובע שילדות המשחקות עם קבוצת הבנים במתנ"ס, שכונה או בית ספר, חייבות לעזוב את הקבוצה בהגיען לגיל 14. ממש במקרה, בערך באותה תקופה נודע לסופר, בדרך מקרה, על טורניר כדורגל פוקס קידס לבנות. אז נכנס לתמונה המשוגע השני, יעקב גלאם, עובד עירייה במחלקת הספורט שכמדריך במועדון יוספטל ניסה למצוא מסגרת למספר בנות שביקשו לשחק כדורגל. יחד, אספו השניים בנות כדי לבנות קבוצה.

מדובר בכסף גדול: חלק מהבנות, בעיקר המבוגרות והטובות שבהן, מקבלות שכר חודשי למשך העונה, הנמשכת שישה חודשים, שנע בין 2000 ל-4000 שקלים בחודש. הקיצוצים בתמיכות מונעים מהנהלת הקבוצה להמשיך ולשלם משכורות לשחקניות, שמן הסתם יעזבו לקבוצות מתחרות, אם הקשיים הכספיים יימשכו. "חשוב לי שבעירייה יקשיבו לנו ויגלו הבנה לבעיותינו הכספיות. אנחנו מקור גאווה גדול לעיר חדרה ורוצים להמשיך להיות מובילים".

יו"ר דירקטוריון העמותה לתרבות הפנאי, עו"ד טל אליהו, מסר בתגובה: "בתקציב 2014, לראשונה בתולדות העיר, אישרה מועצת העיר תקציב ועדת תמיכות לספורט הישגי. הקבוצות יתוקצבו על פי אמות מידה הישגיות. קבוצת הנשים הינה מקבוצות הספורט החשובות בעיר, וככזאת תתוקצב בהתאם ב-2014. מכיוון שכל נושא התקצוב של 2013 אינו באחריותי, אין באפשרותי להגיב על החלטות מהעבר. כולי תקווה שבשנת 2014/15 נגדיל ונוביל את כדוגל הנשים בעיר להישגים ולעלייה גדולה בפעילות".

 המשך הכתבה ביום שישי ב"חדשות חדרה"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות