fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אביטן אמור להתמנות ליו"ר הרשות להתחדשות עירונית

על המינוי הצפוי הודיע שר הבינוי יואב גלנט, אבל הוא כפוף לאישור ועדת המינויים והממשלה
חיים אביטן. מריחים בחירות בחדרה (צילום: עיריית חדרה)
חיים אביטן. מריחים בחירות בחדרה (צילום: עיריית חדרה)

על המינוי הצפוי הודיע שר הבינוי יואב גלנט, אבל הוא כפוף לאישור ועדת המינויים והממשלה. אם ימונה לתפקיד יתפטר ממועצת העיר חדרה

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, הודיע ביום שלישי השבוע על כוונתו למנות את חיים אביטן, לשעבר ראש עיריית חדרה, לתפקיד יו"ר הרשות להתחדשות עירונית. את ההחלטה על המינוי קבע השר גלנט בתיאום עם שר האוצר משה כחלון, שמעריך מאוד את אביטן. המינוי כפוף לאישור ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה וטוען את אישור הממשלה.

חיים אביטן. מריחים בחירות בחדרה (צילום: עיריית חדרה)
חיים אביטן.  (צילום: עיריית חדרה)

גורם במערכת הפוליטית בחדרה אמר השבוע: "אם אביטן אכן ימונה לתפקיד, זו המתנה הכי גדולה שראש העיר גנדלמן קיבל אי פעם לחג. הוא מסכן אותו והיחיד שיכול לנצח אותו בבחירות בחדרה. אם הוא לא יתמודד זו תהיה הקלה משמעותית עבור גנדלמן".

על פי החוק, במידה ואביטן אכן ימונה לתפקיד, הוא יצטרך להתפטר מתפקידו במועצת העיר.

ההחלטה למנות אותו לתפקיד החדש התקבלה לאחר שנבחנו ראשי ערים לשעבר כמועמדים לתפקיד וזאת לאור הניסיון המקצועי והאישי הדרוש לתפקיד זה. קודם לתפקידיו הציבוריים, שימש אביטן כיו"ר ועד העובדים של בחברת בזק.

גלנט מסר: "ראש הרשות להתחדשות עירונית הינו תפקיד אשר מחייב ידע מקצועי ושליטה בתחום המוניציפלי. מסיבה זו, בחרתי למנות ראש עיר לשעבר, חיים אביטן, לאחר שבחנתי מספר מועמדים לתפקיד. הרשות להתחדשות עירונית מייצגת את הפעילות הנרחבת למען הרחבת הבנייה ואת החשיבות הרבה, בעיניי, לתחום ההתחדשות העירונית".

במסגרת תוכנית הרשות להתחדשות עירונית, תהיה תוספת בנייה באזורים שהם כבר בנויים. הדבר חשוב במיוחד לאור המחסור במשאב הקרקע בישראל, הדבר יסייע להחייאת המרקם הבנוי, הכנסת שימושי קרקע חדשים, מניעת הזדקנות האוכלוסייה, ניצול יעיל של תשתיות ומוסדות ציבור מתרוקנים ושמירה על שטחים פתוחים.

התוכנית פועלת בשני מסלולים עיקריים: פינוי~בינוי ועיבוי _ פרויקטים המקודמים ע"י רשויות מקומיות או ע"י יזמים, ופרויקטים של תמ"א 38. כיום ישנם 35 מתחמים בביצוע.

את תגובתו של אביטן לא ניתן היה להשיג.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות