fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זמן מרק

רשת קפה גרג מציעה לחורף מרקים שיחממו אתכם
מרק בטטה (צילום: אסף לוי)
מרק בטטה (צילום: אסף לוי)

מרק הינו אחד המאכלים שסגולותיו הולכות לפניו, בעיקר בחורף הקר. מיד כשצצים באוויר סימנים של חורף עולה בנו החשק למזון מחמם לנשמה והימים הקרים הם זמן מושלם להתפנק עם מרקים למיניהם. במשך השנים הפך המרק לסימן ההיכר של אוכל חם ומזין ומילה נרדפת לפינוק אמיתי.

הניחוח המהביל, האדים העולים והטעם המרגיע של המרק הם ההשראה למגוון המרקים שמציעה רשת קפה גרג לחורף . בין המרקים המוצעים: מרק ירקות, אפונה, בטטה, בצל, מינסטרונה, עדשים, עגבניות ועוד. היצע המרקים מתחלף מידי יום. מנת המרק מוגשת בתוספת סלט ולחם.

 מרק בטטה (צילום: אסף לוי)
מרק בטטה (צילום: אסף לוי)

מתכון למרק בצל

100 גרם חמאה; 2 ליטר בצל פרוס לרצועות "חצי אמינסה", פרוס דק; 1 כף עלי טימין, קצוץ דק מאד; 1 כוס יין לבן; 2 ליטר מים; כף מחית ציר בקר; פלפל לבן, מלח, מעט סוכר.

אופן ההכנה: לחמם את החמאה עד שהיא חומה, לזרוק לתוכה את הבצל והטימין הקצוץ, לבשל עד שהבצל רך וחום. להוסיף את היין ולערבב היטב, לגרד את התחתית. לצמצם את כל היין. להוסיף את המים ולאחר שמגיע לרתיחה להוסיף את אבקת המרק. לבשל כ-20 דקות נוספות ולתקן טעמים. במקרה שמשתמשים ביין בישול מתוק צריך פחות סוכר. הסוכר רק צריך לאזן את חמיצות היין.

מרק בטטה מוקרם

1 יחידה גזר, חצי בצל גדול, 1 ק"ג בטטות מקולפות, 100 מ"ל שמנת מתוקה, 1 כף אבקת מרק בטעם עוף(או ציר עוף במקום מים אם יש), מלח, פלפל לבן טחון.

אופן ההכנה: לחתוך את הירקות גס, ולהכניס לסיר מתאים. לכסות במים. כאשר הירקות רכים לחלוטין(לאחר כשעה בישול) להוסיף את השמנת והתבלינים ולטחון בבלנדר ידני לתקן סמיכות עם מים או צמצום במקרה הצורך.

המתכונים באדיבות נדב מרום, שף ראשי ברשת קפה גרג

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות