fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תנו לשכנים לחיות

תושב זכרון טוען כי נביחות הכלבים של שכניו ממררות את חייו. האיגוד הווטרינרי: "אנחנו לא מטפלים במטרדי רעש"
נביחות בלתי פוסקות. כלב. צילום: נירית שפאץ
נביחות בלתי פוסקות. כלב. צילום: נירית שפאץ

 

לאחרונה עלה הנושא של נביחות כלבים בלתי פוסקות, בעיקר במשך הלילה, בקבוצות המקומיות.

תושב זכרון יעקב שסובל מנביחות כלבים של שניים משכניו, ניסה לפעול בעניין זה לאחרונה. הוא מספר: "יש בעיה עם ההתנהלות של חלק מבעלי הכלבים בזכרון יעקב. חלק מבעלי הכלבים מתנהגים כאילו מותר לנהוג בכלב בלי התחשבות באנשים אחרים בסביבה או בכלב עצמו: לשחרר אותו חופשי, לתת לו לעשות את צרכיו בכל מקום, ובמקרים האלה, מחזיקים את הכלב בחצר מחוץ לבית בשעות היום והלילה, מה שגורם לו לנבוח בלי הרף. כלב שנובח רצוף במשך שעות הוא כלב שנמצא במצוקה, הוא לא נובח סתם. אם לבעלים לא אכפת, מישהו צריך להתערב ולעשות משהו. כמו כן, יש חוק שאומר שבעל כלב לא יכול להחזיק אותו בצורה שגורמת מטרד לשכנים".

אף גוף לא לוקח אחריות (צילום: נירית שפאץ)
אף גוף לא לוקח אחריות (צילום: נירית שפאץ)

התושב, שהנביחות הבלתי פוסקות ממררות את חייו וניסיונותיו לתקשר עם בעלי הכלבים עלו בתוהו, פנה בתחילה למשטרה ולמועצת זכרון יעקב, ובשני המקומות הפנו אותו, לדבריו, לאיגוד הווטרינרי המחוזי – שדרך טיפולו בעניין הבהירה לו שאף גוף אינו מוכן, למעשה, לקחת אחריות על הנושא. "במועצה אמרו לי שהנושא לא באחריות המועצה. לפני שבועיים פניתי במכתב תלונה לאיגוד הווטרינרי המחוזי שרון שומרון. פקח של האיגוד דיבר איתי בטלפון ואמר בתחילה שאין לו מה לעשות עם כלבים שמוחזקים בחצר. אחרי שהתעקשתי, הוא הגיע למקום לפני כשבוע, קבע על דעתו שאין מפגע 'כי זה רחוק מדי'. למרות שהמרחק ביני לבין בית השכנים הוא 30-20 מטרים, מרחק שמאפשר לשמוע ברור את נביחות הכלב, אמר שהוא לא רואה את הכלב ועוד טענות לא ענייניות, והודיע לי בטלפון שתלונתי נמצאה תלונת שווא".

מהאיגוד הווטרינרי המחוזי נמסר: "נביחות הן מטרד רעש, והאיגוד לא יכול לטפל בהן. יש לפנות למשטרה או למשרד לאיכות הסביבה, שיש לו אמצעים למדוד את הרעש. לגבי התלונה על התעללות – נשלח מיד פקח ששלל את הטענה".

ממועצת זכרון יעקב נמסר: "למועצה אין וטרינר. המועצה שייכת לאיגוד אשר מטפל בכל הקשור לנושאים האלה".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות