fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תמיכה עצמית

200 משפחות חברות בקהילה הדתית- קונסרבטיבית "ואהבת", שהוקמה בזכרון יעקב ובראשה עומד אלישע וולפין. תפילות, טקסים חתונות, בריתות ובר ובת מצווה, אלה רק חלק מהפעילויות שכוללות גם סיוע למשפחות נזקקות. וכל זה על אף העדר התמיכה מצד המדינה: "מדינת ישראל לא תומכת בבתי כנסת וקהילות לא אורתודוכסיות, ולכן הן מתקיימות מדמי חבר ומתרומות של חברים" טוען וולפין
ומאז הקהילה הולכת וצומחת. הרב אלישע וולפין. צילום: שלומי גבאי

אלישע וולפין, שמתגורר בזכרון יעקב, נולד כחילוני. הוא בן 51, גדל בקיבוץ כפר הנשיא שבגליל, והתחבר לדת רק לאחר שטס בשנת 1991 לצפון קליפורניה יחד עם אשתו, רונית, לשליחות של חמש שנים מטעם ארגון הסטודנטים היהודי- לאומי הלל.

"היינו מחויבים להגיע מדי פעם לבית הכנסת בתור שליחים של המדינה"מספר הרב וולפין, "בית הכנסת הכי קרוב לבית שלי היה קונסרבטיבי. בתור ישראלי שגדל בשנות ה-70 וה-80 בארץ, לא ידעתי שיש משהו מעבר לשחור ולבן של הדתי והחילוני. והנה פתאום חיים יהודים תוססים מלאי משמעות, רלוונטיים לחיים המודרניים. התחלתי לבקר בבית כנסת כל שבת ואחר כך כל השבוע. התחלתי לשמור כשרות ושבת ולהתפלל וללמוד".

לזכרון יעקב הגיע וולפין בשנת 2000, לאחר שסיים תואר שני במחשבת ישראל וקיבל הסמכה לרבנות. אז, בחורף שבין שנת 2000 לשנת 2001 חבר וולפין לקבוצה של שמונה משפחות ויחד עימן הקים את הקהילה המסורתית זכרון יעקב שפעלה במושבה כשנתיים. בהמשך הוקמה קהילת 'ואהבת', יחד עם שש משפחות מהקהילה הקודמת ומאז היא במגמת צמיחה.

הקהילה הולכת וצומחת. הרב אלישע וולפין ( צילום: שלומי גבאי)

לדבריו, "היום הקהילה מונה כ-200 משפחות חברות שמשלמות דמי חברות שנתיים ועוד מאות רבות של משפחות שמזוהות איתנו וקשורות אלינו, אבל לא משלמות דמי חבר. אלה משתלבות בטקסי מעגלי החיים למיניהם: בר מצוות, חתונות ולהבדיל אזכרות ולוויות, באות להתפלל  או ללמוד בבית המדרש המאוד פעיל שלנו".
על ההחלטה לגבות דמי חבר אומר וולפין: "יש כאלה שאומרים, אם הממשלה תומכת במוסדות דת, למה שאני אשלם חברות? מדינות המערב לא מממנות מוסדות דת ולכן כל קהילה, בלי קשר לזרם שלה מתקיימת מדמי חברות ותרומות. מדינת ישראל היא היחידה בעולם שלא מכירה בזרמים   הלא אורתודוכסיים".

בשבועות הקרובים תחל הקהילה לגבש קבוצת נשים שיעלו לתורה. "לא עלה בדעתו של אף אחד לאפשר להן לעלות לתורה, והיום כשהן בשנות ה-30, ה-40 אפילו ה-50 לחייהן, הן יכולות לממש חלום שעד לא מזמן היה שמור לבנים בלבד" הוא אומר.

הסיפור המלא יתפרסם מחר ב: "כל זכרון"

"הנשים יגשימו חלום שהיה שמור לגברים בלבד" הרב אלישע וולפין. צילום: שלומי גבאי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות