fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תלמידים יזמו את פסטיבל "טעימה מהכפר" באלוני יצחק

מהאירוע של יום שישי שעבר (צילום: פרטי)
מהאירוע של יום שישי שעבר (צילום: פרטי)

בכפר הנוער אלוני יצחק התחילו בפרויקט "טעימה מהכפר", פסטיבל חורף בו פותחים תלמידי המקום את הכפר למפגשים של ימי שישי עם הציבור ומזמינים אנשים מהקהילה באזור לבוא ולטעום ממה שיש לכפר לתת. המפגש הראשון בפרויקט התקיים ביום שישי שעבר, ויתקיימו עוד שני מפגשים כאלה, ב-15.12 וב-29.12. המפגשים כוללים סיור וקטיף בגינות הירק של הכפר, קטיף ירקות בחממה, האכלת עזים, הפנינג חקלאי שכולל לחם וגלידה שהילדים הכינו, ועוד.

מהאירוע של יום שישי שעבר (צילום: פרטי)
מהאירוע של יום שישי שעבר (צילום: פרטי)

שוקי אסקיו, מנהל פרויקט "טעימה מהכפר", מתאר את התהליך והמטרות: "הפרויקט נעשה במסגרת למידה בשיטת PBL, למידה מבוססת פרויקטים. בכפר הנוער שלנו יש יום עבודה לכל שכבה, יום בשבוע שבה היא לא לומדת אלא עובדת, והשנה ניסינו לעשות משהו אחר ביום העבודה בשכבה ט': יום עבודה אלטרנטיבי שבו לא נותנים לתלמיד הוראות נקודתיות אלא מחליטים עם הילדים על תוצר והילדים מנהלים אותו. שמונה מבוגרים לוקחים בפרויקט חלק, אנחנו שם כדי ללוות ולכוון, אבל הילדים הם ראשי הצוותים, האחריות היא שלהם והלמידה היא הדדית: אחראי צוות פרסום לומד עם הילדים את רזי הפרסום, אני לומד עם הילדים איך לנהל, האחראי על הלחם לומד איתם איך עושים את הלחם הכי טוב, וכו'. אנחנו רוצים להעניק לתלמידים חוויה כמו בעולם האמיתי. זה לא שיעור פרונטלי רגיל. מנהלת החשבונות שלנו הסבירה לילדים איך עושים חשבונות ואומדן מחירים. אנחנו בודקים איתם באינטרנט איך אפשר לשלם בכרטיס אשראי. זה לא משחק, זו הכנה לחיי. הילדים עשו הערכת מחיר לפרויקט והחליטו על המחירים שאנחנו גובים. הם מחויבים להחזיר עלויות לכפר בהתאם לסכומים שאנחנו אומרים להם. ויש פה למידה, חקר תוך כדי עבודה. אדם שנכנס לכאן מקבל הדגמה מהו כפר הנוער הזה. מבחינה חינוכית, זה  גורם לתחושת מסוגלות עצמית עצומה בקרב הילדים. יש לזה תוצאות חינוכיות שאין שני להן. הילדים מרגישים שהדבר הזה הוא שלהם, וההתלהבות שלהם והדחף לעבוד הם בהתאם. אנשי הצוות שעובדים בפרויקט מעידים על זה". באביב צפוי פסטיבל נוסף, פסטיבל אביב, שגם הוא יכלול שלושה מפגשים.

במפגש הראשון ביקרו כ-80 אנשים מהאזור, והיה מאוד מוצלח. ב-15.12 מצפים לעוד אנשים. ההרשמה היא מראש באינטרנט, דרך אתר Jgive שבו ניתן למצוא פרויקט "טעימה מהכפר אלוני יצחק 15.12", וגם בפייסבוק, בדף "טעימה מהכפר-נוער יוצר מפגש".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות