fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עזבו לנו את המים

כ-700 תושבי זכרון יעקב כבר חתמו על עצומה נגד הצטרפות לתאגיד המים מעיינות העמקים. ביום שישי תיערך הפגנה במדרחוב

 

ביום שישי (11:00) מתכוונת קבוצת תושבים להפגין במדרחוב זכרון יעקב במחאה על מה שהם מגדירים אירועים מדאיגים שהתרחשו במועצה לאחרונה. בדף הפייסבוק שבו תיאמו את ההפגנה פורטו האירועים שהציתו את המחאה: המשך המהלך להצטרפות זכרון יעקב לתאגיד מים, דוח מבקר המדינה המתייחס לוועדה המקומית לתכנון ובנייה וצו הגנה לחושפי שחיתויות שנתן מבקר המדינה לאחד ממפקחי הוועדה. "נגיע כדי למחות על האירועים. ביחד נצליח לעצור את הכניסה לתאגיד ולקבל תשובות מהנהלת המועצה", אומרים בדף האירוע.

מארגני ההפגה הודיעו כי ההפגנה אושרה על ידי המשטרה, וכי היא תצא מסוף המדרחוב, ליד בית הכנסת הגדול. במהלכה יחתימו המארגנים אנשים על עצומה נגד ההצטרפות לתאגיד המים.

על העצומה, המופצת גם ברשת, דרך אתר "עצומה", חתמו כבר כ-700 תושבים. בעצומה נכתב בין היתר: "אנו מוחים על הכוונה להצטרף לתאגיד מים בזכרון יעקב. אנו דורשים מראש המועצה ומחברי המועצה, להשעות לאלתר את ההצטרפות לתאגיד מעיינות העמקים. הצטרפות לתאגיד מים תגרום לכך שתשלומי חשבונות המים יגדלו לפחות ב-18 אחוז, השירות יהיה מסורבל עם המתנה ארוכה בטלפון ובתורים, ולאור הניסיון ביישובים אחרים, יהיו ניתוקי מים לתושבים, ניתוקים שאינם מתחשבים במצבם הכלכלי של החייבים ובגופי הרווחה המטפלים בהם. ועדת הפנים הכריזה על דחייה של חצי שנה בחובת ההצטרפות לתאגיד, ולכן אנו דורשים מהמועצה לעצור את המהלך עד שיוחלט בכנסת מה גורל התאגידים. הצטרפות בשלב זה תהיה בלתי הפיכה. אנו דורשים לעצור ולחשוב שוב על כל המהלך בחצי שנה הקרובה ומצפים מנבחרי הציבור להילחם על זכויותינו ולהתנגד להטלת עומס כספי נוסף שלא לצורך".

"יוזמה של אנשים פוליטיים". מועצת זכרון יעקב (צילום: נירית שפאץ)
"יוזמה של אנשים פוליטיים". מועצת זכרון יעקב (צילום: נירית שפאץ)

 

ממועצת זכרון יעקב נמסר בתגובה: "במשך שנים נדרשה המועצה להצטרף לתאגיד מים, ולמרות סנקציות שונות שהופעלו עליה, לא הסכימה המועצה להצטרף עד אשר השתכנעה כי המהלך הוא לטובת תושבי המושבה. לפני מספר חודשים, ולאחר שצוותים מקצועיים בחנו את החלופות, התקבלה החלטה במליאת המועצה לפעול להצטרפות לתאגיד מים וביוב, וזאת על מנת לעמוד בדרישות החוק המחייבות אותה ואת שאר הרשויות בארץ ולהסיר את הסנקציות שהופעלו עליה במשך שבע שנים שעלותן מסתכמות במיליוני שקלים, אשר בסופו של דבר פוגעות בתקציב המועצה ובאפשרויות להעניק לתושב שירות טוב יותר. ההחלטה מטיבה עם התושבים אשר יקבלו שירות מקצועי ויעיל מתאגיד אשר נבחר כאחד הטובים ביותר בארץ ועמד בכל המבחנים האובייקטיביים. כן קיימת החלטת מדינה כי מחיר המים והביוב יהיה זהה לכל הרשויות בארץ, כך שגם בנושא הזה לא אמורה להיות השפעה כלכלית שלילית על התושב, אלא ההיפך, מצב חדש זה יטיב עם התושב".

במועצה טוענים כי "ההפגנה המתוכננת היא ביוזמתם של אנשים פוליטיים אשר מטרתם אינה טובת התושב אלא ליצור בז תקשורתי שלילי על מנת לפגוע בתדמית המועצה, אשר דואגת ותמיד תדאג לרווחת התושבים אותה היא מייצגת".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות