fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נמשך המאבק נגד הקמת תחנת הדלק על כביש 653 בבקעת הנדיב

התחנה החצי גמורה כיום (צילום: אהוד כהנים)
התחנה החצי גמורה כיום (צילום: אהוד כהנים)

תושבי בקעת הנדיב הגישו ביום שני השבוע לבית המשפט המחוזי בחיפה, באמצעות עורכי הדין חיה ארז, חגי קלעי ואוהד רוזן, עתירה מתוקנת נגד המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה והוועדה המרחבית לתכנון ובניה שומרון, בדרישה להפעיל שיקול דעת נוסף ולשקול ייזום תב"ע חדשה לאזור. כמו כן דורשים התושבים מהוועדה המרחבית שומרון כי תקפיא בשלב זה את תכנית ש/634, המתירה הקמת תחנת דלק בלב בקעת הנדיב, עד להשלמת בחינת הצורך בייזום תכנית חדשה בשטח.

המאבק המשפטי נגד הקמת תחנת הדלק על כביש 653 בבקעת הנדיב החל לפני למעלה משנה וחצי, כשתושבי בקעת הנדיב עתירה לבית המשפט המחוזי נגד הקמת תחנת הדלק, בנימוקים שונים, כמו זיהום סביבתי, מטרד רעש, הפרעה למעבר בעלי חיים, האצת תהליך של הרס הטבע וריבוי בלתי סביר של תחנות דלק באזור. בית המשפט קיבל את העתירה במרץ 2016, קבע שהיתר הבנייה שניתן לא היה חוקי והורה על הפסקת עבודות הבנייה. באוגוסט 2016 הגישו 50 מתושבי בקעת הנדיב עתירה לבית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה לחייב את המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה ואת הוועדה המרחבית שומרון ליזום תב"ע חדשה שתשנה את ייעוד השטח לייעודו המקורי כשטח חקלאי פתוח/מוגן ותבטיח שמירה על ייחודו הכפרי והמיוחד של האזור .מאז ועד היום התחנה, שבנייתה החלה ונפסקה, עומדת במקומה, היזמים הגישו בקשה חוזרת להיתר, והתושבים לא נראים כמי שמתכוונים לוותר.

התחנה החצי גמורה כיום (צילום: אהוד כהנים)
התחנה החצי גמורה כיום (צילום: אהוד כהנים)

"מהתשובות של המשיבות לעתירה (המקורית) עולה כי הן מודות שלא קיימו הליך מנהלי כלשהו לבחינת ייזום תב"ע חדשה", נכתב בעתירה, "לא מכוח חובתן הכללית להפעיל שיקול דעת בנסיבות – ואף לא לאחר פניית העותרים בעניין זה או בעקבות הגשת העתירה דנן… אין בעתירה טענה כי התוכנית אינה תקפה או טענה שעל המשיבות להגיע למסקנה שיש ליזום תוכנית חדשה, כל עניינה של העתירה הוא בחובה החלה על הרשות להפעיל שיקול דעת, וכן בחובה החלה על הרשות למנוע מצב שבו נקבעות עובדות ישנות ולא רלוונטיות בשטח, בתקופה בה מופעל שיקול הדעת".

התושבים מבקשים להבהיר כי במידה שיינתן ההיתר לבניית תחנת הדלק, תוגש על ידם מיד עתירה נוספת נגד ההיתר. כמו כן, בוועד להצלת בקעת הנדיב ציינו השבוע כי פנו בנושא במכתב מפורט לפני כשלושה שבועות לראש מועצת בנימינה-גבעת עדה, איתי ויסברג, וכי לא נענו עד השבוע הזה.

ממועצת בנימינה גבעת עדה נמסר השבוע: "הפונים פנו לבית המשפט ותגובת המועצה תימסר כנדרש במסגרת ההליך המשפטי. יש לציין כי תוכנית תחנת הדלק המדוברת אושרה בימים בהן הייתה גבעת עדה יישוב עצמאי. מצער ללמוד כיום כי הפונים לא ניצלו את זכותם החוקית במסגרת הליכי התכנון להתנגד לתכנית תחנת הדלק, פעולה שהייתה מייתרת לחלוטין את הפניה כיום, ומנסים כיום להפוך את הסדר בהליכי התכנון. הפונים אף לא התנגדו מעולם לתכניות נוספות שאשררו את תכנית תחנת הדלק אך בשנים האחרונות. המועצה פועלת בהתאם להחלטות בית המשפט העליון והוראות הדין".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות