fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משפחת לינדה שושי העפילה לגמר חידון הציונות

בהצלחה. משפחת לינדה שושי מעפילה בגמר. צילום: טל"ק קריית ביאליק
בהצלחה. משפחת לינדה שושי מעפילה בגמר. צילום: טל"ק קריית ביאליק

כבוד ציוני לזכרון יעקב: משפחת לינדה שושי, תושבי היישוב, העפילה השבוע לגמר חידון הציונות למשפחות של ערוץ 10. האם משפחה זכרונית תזכה הפעם בתואר "המשפחה הציונית של ישראל"? לא נותר עוד אלא לחכות ליום העצמאות הקרב ובא, ולראות.

ההסתדרות הציונית העולמית והמועצה הציונית בישראל מוציאות לדרך זו השנה השלישית את החידון המשודר מידי מוצאי יום העצמאות למדינת ישראל, בערוץ 10, ויסכם חצי שנה של תחרויות מקומיות ברחבי הארץ לאיתור 10 משפחות המתמודדות על התואר 'המשפחה הציונית של ישראל'. מטרתו לחבר באמצעות חוויה חינוכית את הסיפור הציוני בין הדורות השונים. המחוזות: מחוז חיפה והקריות, מחוז צפון, מחוז מישור החוף והשרון, מחוז דרום, מחוז מרכז והשפלה ומחוז ירושלים. המשפחות המנצחות מעפילות לסמינר ההכנה, המרכז במקום אחד את המשפחות הנבחרות. במהלך הסמינר מתקיימות הרצאות, שאלוני הכנה וסימולציות, כשבסיומו נבחרות 10 המשפחות המעפילות לשלב הגמר.

ביום ב' השבוע נערך באשכול פיס קריית ביאליק השלב המחוזי של חידון הציונות למשפחות, במהלכו התמודדו 8 משפחות נציגות חיפה והקריות על המקום לגמר חידון הציונות: משפחת רמן גוטר מחיפה, משפחת אגמון מקרית אתא, משפחת טיטלמן מזרחי מקרית אתא, משפחת פיין מנהריה, משפחת תבל נחום מנהריה, משפחת דן מקרית ביאליק, משפחת טפר מקרית טבעון ומשפחת שושי לינדה מזיכרון יעקב. בכל משפחה 4 נציגים המחולקים לדורות: ילדים, דור ביניים ומבוגרים, וכולם עמדו על הבמה בתא המשפחתי. האירוע נערך במעמד ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, ומנכ"ל המועצה הציונית בישראל, יגאל ברנד.

בהצלחה. משפחת לינדה שושי מעפילה בגמר. צילום: טל"ק קריית ביאליק
בהצלחה. משפחת לינדה שושי מעפילה בגמר. צילום: טל"ק קריית ביאליק

המשפחה שתזכה במקום הראשון בגמר תהנה מטיול משפחתי חוצה יבשות הכולל את המדינות: הונגריה, אוסטריה ושוויץ, בעקבות תחנות חייו של בנימין זאב הרצל ומסעו המדיני באירופה עד הגעתו לירושלים. המסע כולל ביקור במקום הולדתו של הרצל, ובבתי כנסת, מוזיאונים, בית הפרלמנט, אנדרטאות השואה, אולם הקונגרסים, מלון שלושת המלכים הכולל את המרפסת המפורסמת שבה הרצל עמד ואתרים נוספים.

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, אמר: "בחידון הציונות אנו מצליחים לחבר את שרשרת הדורות למאבק הציוני להקמת מדינה יהודית בארץ ישראל ולאירועים מרכזיים בחייה של מדינת ישראל. זו הזדמנות עבור כל משפחה ומשפחה לחשוף בפני הדור הצעיר את תולדות משפחתו השזורים בתולדות הציונות וקורות המדינה ולחבר את הדור הצעיר לערכי הציונות".

מנכ"ל המועצה הציונית בישראל, יגאל ברנד, הוסיף: "המועצה הציונית בישראל מקיימת מידי שנה מגוון רחב של פעילויות, הרצאות וסיורים סביב המורשת היהודית של עם ישראל. זו השנה השלישית בה אנו מקיימים את חידון הציונות למשפחות, המעלה על נס דמויות, אירועים ומלחמות בהיסטוריה של העם היהודי. אני מזמין אתכם לקחת חלק בפרויקט לאומי וציוני התורם להשרשת אחיזתנו בארץ ישראל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות