fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ממשיכות לדרך: קבוצה הסתיימה בהצלחה, ייעוץ משפטי בדרך

מימין: ענבר ויינר, שרון קמעו ואופירה פלג (ציצלום: פרטי)
מימין: ענבר ויינר, שרון קמעו ואופירה פלג (ציצלום: פרטי)

15 שבועות של "ממשיכות בדרך", קבוצת תמיכה לנשים בתהליכי גירושים בזכרון יעקב, הסתיימו בשבוע שעבר במסיבת סיום מרגשת במועדון ויצ"ו בזכרון יעקב. הקבוצה נפתחה ב-25.4 בעלות סמלית, וכללה 12 נשים ממגוון יישובים ומגזרים באזור זכרון יעקב. שרון קמעו, יו"ר ויצ"ו זכרון יעקב, ואופירה פלג, חברת הנהלה בויצ"ו האחראית על קידום מעמד האישה עבור נשים בכל הגילאים, שתיהן תושבות זכרון יעקב, הובילו את היוזמה, ועו"ס ענבר ויינר הנחתה את הקבוצה.

אופירה פלג מספרת: "כל המשתתפות היו ממש בתוך תהליך גירושין כשנכנסו לקבוצה, וכל משתתפת עברה לפני תחילתה ראיון כדי ליצור קבוצה הומוגנית אחת. הקבוצה עסקה בכל הנושאים הרלוונטיים לנשים בתהליכי גירושים: פרידה רגשית, התנהלות בתוך המשמורות, זכויות, הסדרי ראייה, מזונות, התנהלות מול ילדים בשני בתים, התמודדות עם התנהגות משתנה של ילדים בעקבות הגירושים, בדידות ועוד. בנוסף להנחיה של ענבר, המשתתפות קיבלו גם ייעוץ כלכלי וייעוץ מעורכת דין. עטפנו אותן בידע, כדי שיוכלו לצאת לדרך עם כל הכלים והמידע, והכי חשוב – זו קבוצת תמיכה. הנשים מחזקות אחת את השנייה ולא מרגישות יותר לבד. קבוצת תמיכה כזאת הייתה חסרה לי כשהתגרשתי לפני שנים. הנשים מהקבוצה כבר לא ייפרדו, והן גם ביקשו קבוצת המשך. אנחנו בודקות את האפשרות לקבוצה כזאת

מימין: ענבר ויינר, שרון קמעו ואופירה פלג (ציצלום: פרטי)
מימין: ענבר ויינר, שרון קמעו ואופירה פלג (ציצלום: פרטי)

. זו הייתה קבוצה מאוד מרגשת". שרון קמעו מוסיפה: "נשים היום לא צריכות להישאר לבד, הכוח שלהן הוא להיות ביחד".

במפגש הסיום סיפרה את המשתתפות בקבוצה: "הגעתי לכאן מאוד מפוחדת, הרגשתי שאני לבד בעולם. הבדידות בבית הייתה נוראה, וכך גם הפחדים. כאן פתאום הרגשתי שיתוף ואחווה. אם מישהי הייתה חסרה ולא הגיעה למפגש, דאגו לה. עלו פה נושאים כמו ילדים, התמודדות מול הגרוש, התמודדות כלכלית ומשפטית. כולנו לקחנו אחת מהידע של השנייה, וגיליתי שיש לי נשים שאוהבות אותי כמו שאני. זה היה כמו בית להגיע אליו".

משתתפת אחרת אמרה: "האווירה פה היא ממש כמו משפחה. נשים עקבו כל השבוע בפייסבוק אחת אחרי השנייה ופרגנו אחת לשנייה. בדרך כלל, אף אחד לא מפרגן לך כשאת מחליטה להתגרש. וכשאת שומעת סיפורים קשים סביבך, את לומדת להעריך את מה שיש לך".

ב-3.10 ממשיכים במגמת הרחבת מעטפת התמיכה והייעוץ לנשים בויצ"ו זכרון יעקב ועומדים לפתוח במקום לשכה משפטית למען נשים, שמרכזת אותה אופירה פלג. הלשכה החדשה תיתן ייעוץ בכל יום ד' בשעות 17:00-19:00, בכל נושא משפטי רלוונטי: נושאי עבודה, משפחה, ירושות, ייפויי כוח ועוד. את הייעוץ ייתנו בהתנדבות חמישה עורכי דין שונים מהקהילה. בנוסף, נותנים ייעוץ במקום פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ומגשרים. "לפי סקר שנעשה, 70% מהנשים בישראל חשות כי קופחו בהסכם הפרידה עם בני זוגן, ולכן החלטנו לפתוח כאן את הלשכה, לתת מענה מתאים ולעזור", מסבירה אופירה פלג.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות