fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי מרעיל את החתולים באזור המדרחוב של זכרון יעקב?

ביום שישי שעבר נמצאו 7 פגרים, ואתמול (שלישי) נמצאו עוד שני חתולים
החתול שהובא ביום שלישי למרפאה (צילום: ד"ר גל לויטה)
החתול שהובא ביום שלישי למרפאה (צילום: ד"ר גל לויטה)

בשבוע האחרון נמצאו כ-15 חתולים מתים באזור המדרחוב בזכרון יעקב, ברחובות המייסדים והנדיב וסביבותיהם. זוהי עלייה חדה במספר פגרי החתולים המתגלים באזור מדי שבוע בדרך כלל.

ביום שישי שעבר נמצאו 7 פגרים, ואתמול (שלישי) נמצאו עוד שני חתולים, שממראם ברור שלא נפגעו מתאונות. כמה מהתושבים העלו חשדות שמדובר באנשים מהסביבה שהחליטו לקחת את החוק לידיהם ולפזר בסביבה רעל לחתולים.

ביום שישי הובאו למרפאת "גל חיות" בזכרון יעקב שני חתולים שכנראה הורעלו, והספיקו למוצאם בעודם בחיים. אחד מהם הובא על ידי עובדי הקבלן האוספים פגרי חתולים במועצה, והשני הובא על ידי אדם פרטי. ביום שלישי הביאו עובדי הקבלן למרפאה חתול נוסף שנפגע. המרפאה טיפלה בחתולים שהובאו אליה.

טל רון, אסיסטנטית במרפאה, מספרת: "ביום שישי הובאו אלינו שני חתולים במצב קשה. אדם אחר הביא חתול שלצערנו מת, ואת השני הצלחנו להציל והוא שרד. חתול נוסף ובא אלינו ביום שלישי. נראה שהוא מתאושש. שמענו על מקרים נוספים של חתולים שנמצאו מתים. החתולים שהובאו אלינו הראו סימנים של הרעלה. לא זיהינו את הרעל, אבל לפי הסימנים אנו חושדים שכנראה מדובר בזרחנים אורגניים. זה לא נראה כמו רעל עכברים, ופירוש הדבר הוא שההרעלה כנראה כוונה לחתולים. מרעלים כאלה עלולים להיפגע גם בעלי חיים אחרים, וגם ילדים".

טל רון מספרת כי פנתה באופן פרטי ביום שלישי בערב במייל לראש המועצה, אלי אבוטבול, ויידעה אותו על מקרי ההרעלה ועל כך שמדובר כנראה ברעל מסוג זרחנים אורגניים שאסור לשימוש במרחב הציבורי. לדבריה, אבוטבול השיב לה במייל: "מהיכן המידע על הדבר הנורא שאת מתארת? אם יש הוכחה לכך, אני אישית אגיש תלונה במשטרה ואסגור להם העסקים. זה לא אנושי, וראוי לכל גינוי והוקעה".

דוברת "תנו לחיות לחיות", אתי אלטמן, קיבלה פנייה בנושא. אלטמן: "דווח לי כי נמצאו שבעה חתולים מתים ביום שישי. ביום שלישי, 19.11, נאספו שני חתולים, אחד מת ושני במצב של גסיסה. אני פונה לתושבי הסביבה, שישמרו על בעלי החיים שלהם, כדי שלא ימותו חיות נוספות. כמו כן, אני פונה למי שיודע דבר על זהות המרעילים, שידווח על הדבר למייל שלי eti@letlive.org.il. אפשר לפנות בשם בדוי".

תגובת מועצת זכרון יעקב: "אם יש אירוע פלילי מסוג זה, צריכה להיעשות פנייה למשטרה במידה ויש הוכחות. למועצה אין סמכויות חקירתיות, ולכן רק המשטרה יכולה להתערב ולטפל בזה".

החתול שהובא ביום שלישי למרפאה (צילום: ד"ר גל לויטה)
החתול שהובא ביום שלישי למרפאה (צילום: ד"ר גל לויטה)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות