fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מוטי רוצה לנצח את הסרטן

לפני 31 שנה לקה מוטי נדף בסרטן בפעם הראשונה והבריא. כעת הסרטן חזר והוא זקוק לתרופה שעשויה להציל את חייו ועלותה אלפי דולרים. בני משפחתו וחבריו יצאו למסע גיוס תרומות
חני משה נדף ובת אל בן דוד (צילום: פרטי)

מרדכי (מוטי) נדף (40) מזכרון יעקב לקה בסרטן לראשונה לפני 31 שנים. בגיל 9 התגלה אצלו סרטן בגזע המוח, ובעזרת ניתוח וטיפולי הקרנות קשים הוא החלים, אך נותר עם פגיעה נוירולוגית ומוטורית. לפני מספר חודשים הסרטן חזר, הפעם במעי הגס, וגם הפעם נדף מתכוון לצאת למלחמה וזקוק לעזרת הציבור.

חני משה נדף, בת דודתו של מרדכי, אף היא מזכרון יעקב, מספרת: "מוטי גדל וחי אצל אמו הסועדת אותו מאז ועד היום. האם אלמנה, לאחר שאביו של מרדכי נפטר, גם הוא מסרטן, בגיל 57. אחרי גילוי הסרטן במעי הגס, מוטי עבר טיפולי כימותרפיה קשים מאוד בבית החולים הלל יפה, אך הטיפולים לא עזרו. אז התגלה עבורו טיפול חדשני בתרופה קיטרודה. מדובר באמפולה שהוא צריך לקחת פעם בשלושה שבועות במהלך השנה הקרובה, וכל אמפולה עולה 5000 דולר. כדי לנצח את הסרטן מוטי זקוק ל-11 אמפולות בשלב זה".

חני וחברתה בת אל בן דוד פרסמו הודעה ברשתות החברתיות וביקשו עזרה מהציבור במימון התרופה: "כמי שנולדה וגדלה בזכרון יעקב, אני פונה לליבם של תושבי היישוב, תושבי הסביבה – פרדס חנה כרכור, בנימינה, אור עקיבא, חדרה, גבעת אולגה – ולכל עם ישראל, להירתם ולהציל את חייו של מרדכי", אומרת חני. שותף לעשייה עו"ד אורי עמרני, בן דוד נוסף המתגורר אף הוא בזכרון יעקב, הפועל לילות כימים למען מטרה זו.

חני משה נדף ובת אל בן דוד (צילום: פרטי)
חני משה נדף ובת אל בן דוד (צילום: פרטי)

זו לא הפעם הראשונה שחני ובת אל משתפות פעולה בעזרה במימון טיפולים רפואיים של חולי סרטן בארץ. לפני שמונה חודשים יזמו וארגנו הפנינג התרמה למען שחר חליוה הממתין להשתלת ריאות, ולאחר מכן נרתמו למען הנערה פריאל ימין, הנוסעת בימים אלה לטיפול רפואי בגרמניה. הפעם הן פועלות למען אדם הקרוב אישית לאחת מהן.

בן דוד מספרת: "קראנו לפעילות 'מעגל של חסד'. בנוסף לזה שמרדכי הוא בן דודה של השותפה שלי לחסדים האלה, הוא גם בן לעם ישראל היקר. אתה לא יכול להישאר אדיש כשאתה שומע על מקרים כאלה. אנחנו מתכננות גם הפנינג, ונשמח אם עסקים או אמנים שרוצים לתרום ייקחו בזה חלק. אני מרגישה שכל פעם שנתתי נתרמתי, וזה נותן לי הכוח לתת עוד ולעזור".

סיגל, אחותו של מרדכי, הגרה בשכנות אליו ומטפלת בו כיום, אומרת: "בבדיקת התאמה לתרופה קיטרודה שעשה מרדכי, עלה שיש התאמה מאוד טובה. רק אצל חמישה אחוזים מהלוקים בגידול במעי מתגלה התאמה כזו לטיפול בתרופה. מרדכי שרד והחלים ממחלתו בילדותו בעזרת משפחתו החמה, התומכת והאוהבת. כל חייה של האם, מיום גילוי המחלה, סובבים סביב מרדכי, 24/7. הוא אדם מדהים, מאוד רגיש וקשוב לסביבתו. כל מי שיכול להיתרם ולתרום, זה מאוד חשוב לנו. אנחנו מודים מראש לכולם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות