fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא מרגישים טוב בלילה? סעו לחדרה

בזכרון יעקב, בנימינה ופרדס חנה-כרכור אין מוקד רפואי לעזרה ראשונה בשעות הערב והלילה ובסופי שבוע. תושב זכרון יעקב שנחתך בידו בערב נאלץ לנסוע לחדרה ולהמתין שעות בתור עד שקיבל טיפול. במועצה הבטיחו לסייע בפתיחת מוקד כזה
מחכים בתור הרחק מהבית. מוקד ביקור רופא בחדרה ב-29.1 בערב. צילום: אפי ווגדן
מוקד ביקור רופא בחדרה בשעת ההמתנה של ווגדן ובנו (צילום: אפי ווגדן)

 

 

ביום חמישי שעבר, בשעה 20:30, נחתך בנו של אפי ווגדן, תושב זכרון יעקב, מסכין מטבח ונאלץ לנסוע עד חדרה ולהמתין בתור שעות ארוכות עד שקיבל טיפול רפואי. הסיבה: בזכרון יעקב אין מוקד רפואי בשעות הערב והלילה ובסופי שבוע.

באותו יום כתב ווגדן בקבוצת פייסבוק של זכרון יעקב: "התברר שאין בזכרון יעקב וסביבתה אף מרפאה שנותנת בערב שרותי רפואה דחופה, גם לא באמצע השבוע. המקום הקרוב ביותר הוא ביקור רופא בחדרה. 22 ק"מ. הגענו. יותר מ~20 חולים מחכים בתור. למה אין בזכרון מרפאה?".

מאוחר יותר באותו ערב עדכן ווגדן בקבוצה כי בשל העומס במוקד, נאלצו הוא ובנו לחכות שעות עד שבנו קיבל טיפול. ווגדן, שקיבל תגובות תומכות רבות מתושבים, מספר כי פנו אליו תושבי הסביבה שנתקלו בבעיות דומות ורוצים לפעול יחד כדי לשנות את המצב.

מוקד ביקור רופא בחדרה בשעת ההמתנה של ווגדן ובנו (צילום: אפי ווגדן)
מוקד ביקור רופא בחדרה בשעת ההמתנה של ווגדן ובנו (צילום: אפי ווגדן)

 

"מהשעה 19:00 אין באזור זכרון/בנימינה/פרדס חנה-כרכור שום מוקד רפואי שאפשר לפנות אליו לעזרה ראשונה", אמר ווגדן השבוע, "גם במהלך סוף השבוע אין שום מוקד כזה. כתוצאה מכך, יש גם עומס גדול על המוקד בחדרה, כי מגיעים לשם האנשים מכל הסביבה. הדבר נכון לכל קופות החולים. זכרון יעקב היא יישוב של 24 אלף תושבים. צריך שלפחות בכל סוף שבוע יהיה מוקד חירום ביישוב".

תושבי הסביבה יכולים לאשר את הדברים: בין אם אתם מבוטחים בקופת חולים כללית ובין אם בקופת חולים מכבי, מי שנתקל במצב רפואי הדורש טיפול אחרי שעה מסוימת אחר הצהריים או במהלך סוף השבוע נאלץ לנסוע, לכל הפחות, לחדרה. גם בקופות החולים אישרו השבוע את הפרטים האלה. הצורך במוקד רפואי מתחדד לנוכח העובדה שפנייה למיון בבית החולים ללא הפניה גוררת במקרים רבים תשלום כבד, גם אם מדובר בבעיה רפואית שדורשת בדיקה וטיפול מיידיים כדי למנוע נזק. הפניה למיון לא ניתן לקבל ללא מוקד רפואי של קופת החולים. העובדה שהמצב הזה רווח ברחבי הארץ ואינו ייחודי לאזורנו לא מפחיתה מהסבל, הטרדה וההוצאות הכספיות שנגרמים לתושבים באזור.

ווגדן מספר כי שוחח השבוע בנושא עם ראש מועצת זכרון יעקב, אלי אבוטבול, שאמר לו כי הוא מוכן לסייע בהקמת מרכז רפואי שיפעל בסופי השבוע. "הרעיון הוא להקים מרכז אחד שישרת את כל הקופות ביחד", מדווח ווגדן.

ממועצת זכרון יעקב נמסר בתגובה: "מוקדי השירות הרפואיים הם עסקים פרטיים שמנוהלים על בסיס רווחיות כלכלית. למועצה אין סמכות להיכנס לתחום זה או לפעול בשותפות עם גורמים פרטיים. המועצה כן דואגת לכך שיפעל בישוב מוקד של מד"א בעלות שנתית של כרבע מיליון שקלים בשנה, בנוסף לכך רוכשת המועצה בימים אלה (בשיתוף עם רשויות מקומיות נוספות באזור), ניידת זק"א למתן מענה מהיר לאירועים רלוונטיים".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות