fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ילדה-אישה יפה

היא יודעת שכדי להצליח בעולם הזוהר דרושה אישיות כובשת ומצהירה שקריירת הדוגמנות שלה תשתלב עם לימודים אקדמיים והקמת משפחה בגיל צעיר. קבלו את שחר פינס מזכרון יעקב שתנסה לפרוץ ובגדול בתחרות "נער ונערת השנה של חיפה והצפון". "הצלחה בתחרות, ובתחום הדוגמנות בכלל, היא גם עניין של מזל כי יש הרבה יפים ויפות"
"קשה לשפוט יופי, זה עניין של טעם". שחר פינס

לפני שלוש שנים ניסתה שחר פינס, בת 16 וחצי מזכרון יעקב, להתקבל לתחרות "נער ונערת השנה של חיפה והצפון" אבל מגבלת הגיל קלקלה לה אז. "התחרות היא לגילאי 20-14", היא מסבירה, "הייתי בת 13 וחצי כשניגשתי אליה בפעם הראשונה. עברתי את כל שלבי האודישנים, ואחרי שבדקו עם הסוכנות, אמרו שחסרה לי חצי שנה לגיל המינימום ואי אפשר היה להחתים אותי. מאוד התאכזבתי, ובשנה שאחר כך לא התקיימה תחרות".

פינס התאכזבה אבל לא ויתרה על חלום הדוגמנות, המשיכה לסלול את דרכה, עשתה מגוון עבודות בתחום, אבל הפריצה הגדולה עדיין לא קרתה לה. בעקבות פרסומים בפייסבוק, השנה היא החליטה לגשת שוב לאודישנים תחרות "נער ונערת השנה של חיפה והצפון" והתקבלה. התחרות תיערך במרכז קסטרא בחיפה ב-14 בספטמבר בחסות סוכנות הדוגמנות יולי ובהפקת זאזא כהן. הזוכים במקומות הראשונים יוחתמו על חוזה דוגמנות לחמש שנים בסוכנות. את האירוע ינחו רוסלנה רודינה ושדרן רדיו 99.5 חם אש שירן גולדשטיין.

"קשה לשפוט יופי, זה עניין של טעם". שחר פינס
"קשה לשפוט יופי, זה עניין של טעם". שחר פינס צילום: חן בלחנס, אלעד קליץ' צילום: חן בלחנס, אלעד קליץ'

פינס יודעת בדיוק מה צריך לעשות כדי לעבור אודישן. "באודישנים ישבו הרבה שופטים, בהם המנכ"לית של סוכנות יולי. אני חושבת שהדרך לעבור אודישנים היא פשוט להיות אמיתית. שאלו אותי על עצמי, איפה אני רואה את עצמי בעוד כמה שנים. עניתי שאני רוצה לעשות את מה שאני אוהבת ולהצליח בו. הצלחה בתחרות, ובתחום הדוגמנות בכלל, היא גם עניין של מזל, כי יש הרבה יפים ויפות. קשה לשפוט יופי, זה עניין של טעם. אבל בנוסף ליופי, צריך גם כריזמה. אני מאוד אוהבת את תחום האופנה והדוגמנות, מתחברת לזה ורואה את עצמי עוסקת בזה".

פינס בהחלט רואה את עצמה מופיעה בטלוויזיה בעתיד, והמודל שלה הוא, איך לא, גל גדות. "היא המודל שלי לא בגלל שהיא גם שחקנית, אלא כי היא מכניסה לדוגמנות גם אישיות. היא לא רק פנים וגוף, היא גם אישיות".

בסרט עם און רפאלי

יש ביקורת על תחרויות יופי ועל דוגמנות בכלל שמושכות אליהן ילדות-נערות צעירות שחולמות להיות מפורסמות כשבעצם מעט מגשימות את החלום. אחרים אומרים שהתחרויות האלה הן "שוק בשר".
"אני לא חושבת ככה. זו החלטה של אישה שמשתתפת בתחרות מה לעשות, היא מחליטה לחשוף את עצמה. לגבי הדוגמנות, זה מקצוע לכל דבר. גם בו עובדים קשה. גם עורך דין מוכר את מה שהוא אוהב לעשות".

בין הניסיון הקודם לתחרות הנוכחית הספיקה פינס לככב בתצוגת אופנה שנערכה בפברואר האחרון לרגל יום האישה בירושלים. "זה היה יום ארוך ומתיש, אבל שם הבנתי מה זה דוגמנות. הלחץ מאחורי הקלעים, להחליף בגדים, לצעוד על המסלול עם עקבים שלא מתאימים ובכל זאת להיראות מיליון דולר. אבל נהניתי מהאדרנלין, הלחץ, העייפות, העמידה בזמנים".

לאחרונה גם הייתה ניצבת בסרט "ג'סטה" בכיכובו של און רפאלי, וניתן לראות אותה מדגמנת באתר מכירות הבגדים הישראלי HERS.

תמיד הרגשת יפה?
"תמיד אמרו לי שאני יפה, אבל אני לא תמיד רואה את זה על עצמי. לפעמים אני חושבת: 'למה אומרים את זה?', ויש רגעים אחרים שבהם אני מרגישה שזה יכול להיות נכון".

היופי פותח דלתות?
"אני חושבת שכן. יש מקומות שבהם זה פותח דלתות, מקרים שזה עובד להיפך, מקומות שיקשו עליך כי אתה יפה. למשל, יש מקומות עבודה מתחומים אחרים שבהם אם אתה יפה, תצטרך להוכיח את עצמך יותר".

לצד השאיפות להצליח בתחום הדוגמנות, פינס, הלומדת בתיכון המושבה, רואה טווח הרבה יותר רחב של אפשרויות בחיים. "אני רוצה גם ללמוד ראיית חשבון, תחום העסקים מושך אותי. בבית הספר אני לומדת קרימינולוגיה. עכשיו קיבלתי צו ראשון, ובצבא אני רוצה להיות מש"קית ת"ש. בעוד עשר שנים אני רוצה לעבוד בדוגמנות ולהגיע לניו יורק, המקום הכי גדול בעולם האופנה, עם הסוכנויות הכי חשובות. אבל החלום האמיתי שלי הוא להיות נשואה עם ילדים. אני רוצה להתחתן בגיל 22".

"אם אעשה משהו ואוהב אותו, מבחינתי הצלחתי". פינס
"אם אעשה משהו ואוהב אותו, מבחינתי הצלחתי". פינס צילום: חן בלחנס, אלעד קליץ'

ילדה טובה

נתנאלה (נתי), אמה של שחר, שומעת על עומס החלומות של בתה ולא מתפלאת. לדבריה, הן תואמים את אופייה ואת דרכה. "שחר משלבת הכל מהכל. מיד אחרי הצבא היא רוצה להתחתן וללדת ילדים, ועל הדרך רוצה קריירה ודוגמנות. היא ילדה טובה, עוזרת לאחים שלה, אורי בן 13 ותהל בת 5, עוזרת בבית, עובדת אצלי בגן. היא יודעת לשלב המון דברים בחיים, גם לחלום וגם לעשות דברים קטנים אך משמעותיים שהיא נהנית מהם".

הפעלתנות והיוזמה לצד החיבור למציאות ושתי רגליים על הקרקע אופייניים למשפחת פינס. האב, אבי, סוכן נדל"ן, והאם, גננת ובעלת גן ילדים פרטי בזכרון יעקב, פתחו לפני שנה סניף של פיצה כמעט חינם, אך נאלצו לסגור אותו לאחר שראו שהעסק דורש מהם יותר מדי. "הבנו שזה בא על חשבון הזמן עם המשפחה, והיא הדבר החשוב ביותר. אנחנו משפחה חמה, אוהבים להיות ביחד".

נכון לעכשיו שחר אוהבת לעשות ספורט (התעמלות וחדר כושר), לרקוד להנאתה ולטייל בזכרון יעקב, מקום שאותו היא מאוד אוהבת. ולא, אין לה חבר, והחברות בתיכון, היא מספרת, מאוד מפרגנות ומתלהבות. "אני משתפת אותן בכל דבר. יש לי חברות טובות שאני בקשר איתן מכיתה א'. גם המורים והתלמידים האחרים, כולל כאלה שלא מאוד קרובים אליי, מפרגנים. אם אני מפספסת מבחן בגלל אודישנים, תצוגת אופנה או צילומים, המורה דואגת שאשלים אותו. ההורים תומכים בי ודוחפים אותי לעשות את מה שאני אוהבת".

ההורים גם דואגים?
"כן, לכן אבא תמיד מלווה אותי לצילומים ותצוגות האופנה. זה בסדר גמור מבחינתי", אומרת שחר, ונתנאלה מוסיפה: "אנחנו לא דואגים, כי אבי תמיד צמוד אליה. בתצוגת האופנה בירושלים שהייתה של בגדים צנועים, ורק נשים יכלו להיכנס מאחורי הקלעים, עזבתי הכל והייתי איתה".

כיאה לנערה בעלת שאיפות גדולות, אני שואלת את שחר מה נחשב בעיניה להצלחה ומה לכישלון. "כל דבר, גם אם הוא קטן, נחשב להצלחה מבחינתי", היא עונה, "אם אעשה משהו ואוהב אותו, מבחינתי הצלחתי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות