fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חנות הקונספט הירוקה של רמת הנדיב

החנות החדשה שנפתחה במרכז המבקרים ירוק, ליד זכרון יעקב, היא תענוג שמשלב עיצוב, חוויה וערכים ירוקים של קיימות
שילוב של עיצוב וערכי סביבה. החנות במרכז המבקרים ירוק (צילום: יח"צ)
שילוב של עיצוב וערכי סביבה. החנות במרכז המבקרים ירוק (צילום: יח"צ)

רמת הנדיב הינו פארק טבע וגנים סמוך לזיכרון יעקב, שהוקם כזיכרון חי לברון רוטשילד, שם הוא ורעייתו קבורים. עם השנים התפתחה ברמת הנדיב, מעבר לנושא הנצחת הברון, תפיסה ערכית ודרך רעיונית, הכוללת מחויבות לשמור על יחסי גומלין מקיימים בין האדם, הטבע והסביבה. האיזון העדין בין שלושתם הוא רעיון הליבה של רמת הנדיב, וגם של החנות החדשה.

לפני כחמש שנים הוקם מרכז מבקרים בשם ירוק, בתכנונה של האדריכלית עדה כרמי-מלמד, שבבנייתו הודגשו חיסכון באנרגיה, השתלבות בנוף ומזעור ההשפעה על הסביבה. החנות החדשה נפתחה בחלל הגלריה של המרכז. זוהי חנות ייחודית החושפת את המקום ואת ערכיו. היא לא רק מספקת חוויית קנייה למבקרים במקום; היא גם דרך להקנות את ערך הקיימוּת  באמצעות המוצרים השונים הנמכרים בה.

החנות עוצבה בידי ססיליה ויטס ומשרד כשר לתקשורת חזותית. האתגר במיזם היה למצוא את האיזון שיאפשר לקיים חלל נינוח ומזמין בתוך סביבה אדריכלית מאופקת, וישרת את צורכי המקום והמבקרים. השפה הנקייה של החנות הלבנה "נשברת" על ידי סדרה של אביזרים ואלמנטים התפורים מפסולת שיוצרו במיוחד למיזם זה. ידיות, מכלים בגדלים, שונים, קופסאות, חיפויים וכיסים, כולם עשויים מפסולת שנאספה בידי העובדים במקום והפכה להיות חומר הגלם ששימש להכנתם. הפסולת היבשה שנאספה במשךכמה חודשים על ידי עובדי רמת הנדיב וכללה מעילים ישנים של גננים, מכנסי עבודה, שקיות קומפוסט ואדמה, שקיות קפה, בקבוקים, מטריות ישנות, פלסטיק ועוד, "נכבשה" בתפירה לטקסטיל חדש, כולו מתוצרת המקום.

שילוב של עיצוב וערכי סביבה. החנות במרכז המבקרים ירוק (צילום: יח"צ)
שילוב של עיצוב וערכי סביבה. החנות במרכז המבקרים ירוק (צילום: יח"צ)

מגוון המוצרים האיכותיים והמעוצבים בחנות מוסיפים את הצבע ואת העניין.  המוצרים ממוחזרים, מובילים לשימוש רב-פעמי, מעודדים גינון ושמירה על הטבע והסביבה וכד'.

החנות מציעה מגוון מוצרים ייחודיים: מוצרים "ירוקים", ממוחזרים וסולריים,  מוצרי גינון- בוטיק שמגבירים את הרצון לטפח את גינת הבית,  ערכות שתילה, עציצים עם צמחי תבלין וצמחים מהמשתלה המקומית של רמת הנדיב, פריטים מעוצבים ועבודות אמנות בעלי מוטיבים מהצומח ומהחי, מזכרות, מתנות וספרים.

כמו כן, בחנות פועל מרכז מידע המייעץ לגבי מגוון אפשרויות הביקור בגני הזיכרון, בשבילי פארק הטבע ועוד.

החנות נמצאת במרכז המבקרים, סמוך לחניית הרכבים הפרטיים.

זמני פתיחה: ראשון–חמישי 08:00–16:00, שישי 08:00–14:00, שבת 08:00–16:00.

שעות הפתיחה משתנות בחגים ובקיץ. מומלץ להתעדכן באתר האינטרנט www.ramathanadiv.org.il או בטלפון04-6298111.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות