fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זכרון יעקב: הכירו את המתמודדים

בשוך סערת ההתפטרות של אלי אבוטבול, לא פחות משישה מועמדים הודיעו על התמודדותם על תפקיד ראש מועצת זכרון יעקב. ב-21 ביוני אתם תקבעו מי מהם ראוי להתיישב על הכיסא הנכסף
בניין מועצת זכרון יעקב (צילום: נירית שפאץ)
בניין מועצת זכרון יעקב (צילום: נירית שפאץ)

בשבועיים שלאחר התפטרותו של אלי אבוטבול מתפקיד ראש מועצת זכרון בעקבות חקירה המתנהלת נגדו, לא פחות משישה מועמדים הודיעו על התמודדותם על התפקיד. הבחירות יתקיימו ב-21 ביוני, ועד אז הזמן קצר והמלאכה מרובה. מי מהשישה יחליף את אבוטבול?

יצחק בלה: להחזיר עטרה ליושנה

יצחק בלה (צילום: פרטי)
רווחה. יצחק בלה (צילום: פרטי)

סגנו (בהתנדבות) וממלא מקומו של אבוטבול, מכהן כראש מועצה זמני עד הבחירות. בן 61, יליד זכרון יעקב, נשוי, אב ל-3 ילדים וסב ל-3 נכדות. "אבי ז"ל דאג לקלוט בחום ובאהבה את כל שכונות עמידר בשנות ה-50 וה-60", הוא מספר. עבד שנים רבות בחברת עמידר – כמנהל סניף בזכרון יעקב, כמנהל מחוז, כמנהל פרויקט רשויות ופיתוח בתל אביב~יפו וכמנהל אגף לקוחות ורווחה עד שפרש. "רכשתי היכרות טובה עם כל השכונות העמידריות בזכרון יעקב, רמת צבי, הגורן, נווה שרת ונווה רמז".

בלה מכהן יותר מ-35 שנים במועצה. "שימשתי יו"ר של מספר ועדות – מכרזים, רווחה, תחבורה ויקיר זכרון – וחבר בוועדות נוספות. בכל קדנציה לה נבחרתי העדפתי את תיק הרווחה כדי לקדם ולחזק את האוכלוסייה הנזקקת. במשך עשר שנים הייתי נציג ציבור בבית הדין לעבודה בחיפה. הדגשים שלי הם חינוך – הייתי בין הראשונים לתמוך ברעיון תיכון המושבה, איכות הסביבה, איכות החיים והרווחה, הימנעות מבנייה על אדמות חקלאיות וקידום פינוי ובינוי ותמ"א 38, כדי לקדם פתרון לזוגות צעירים. אני מאמין שהתושבים ירצו לראות בראשות המועצה דמות שדוגלת בשירותיות, מקצועיות ויושרה. כיום, כראש מועצה, תפקידי להרגיע את הרוחות, ובהמשך להחזיר את המושבה למקומה הטבעי, היהלום שבכתר".

צילה רשף: התושב במרכז

צילה רשף (צילום: מיה חסון)
קשר אישי. צילה רשף (צילום: מיה חסון)

סגניתו של אבוטבול בשנה האחרונה וחברת המועצה, בת 42, נשואה ואם ל-3, גרה בזכרון יעקב יותר מ-18 שנים. בעלת תואר שני במדיניות ציבורית במסלול מנהלים בכירים, שירתה 17 שנים בצה"ל במגוון תפקידים, השתחררה בשנת 2008 בדרגת רב סרן והחלה בקריירה עצמאית בייעוץ ניהולי. כחברת מועצה פעלה במגוון תחומים לסייע לתושבי המושבה. בין היוזמות אותן קידמה וביצעה: אתר אינטרנט חדש ומונגש, שיפור חזות המושבה, מלחמה בנגע היתושים, שיפוץ השכונה החרדית ברמת צבי, חיזוק תנועות הנוער במושבה, שדרוג גני שעשועים וגינות ציבוריות, הקמת עמוד פייסבוק נגיש למושבה.

רשף: "כחברת מועצה, שמתי לי ליעד ראשון ועיקרי את הקשר האישי עם תושבי זכרון יעקב, הנגשת המידע עבורם ועקרון השקיפות. אלה בין הסיבות שהובילו אותי להחלטה להתמודד על ליבם. אני מתכוונת להילחם עבור כל אחד ואחת מהתושבים כאילו כל אחד הוא התושב היחיד במושבה. בכוונתי לפעול לקידום העסקים המקומיים במושבה, לשמור על צביונה, לטפל בנגע הפריצות לבתים, לקדם פרויקטים ומיזמים לטובת האוכלוסייה הצעירה בעיר, לשפר את התשתיות בדגש על תחבורה וחנייה ולהמשיך בחזון 'התושב במרכז'".

זיו דשא: לחשב מסלול מחדש

זיו דשא (צילום: יורם רשף)
שקיפות. זיו דשא (צילום: יורם רשף)

בן 48, נשוי ואב ל-3 ילדים, חבר מועצת זכרון יעקב מטעם "הליכוד מושבה מתחדשת", אחד משני חברי האופוזיציה ויו"ר ועדת הביקורת. "נכפו עלינו בחירות בזק, אך אלו בחירות מבורכות, חשובות ובזמן הנכון לחיי המושבה. המושבה איבדה כיוון ויש לחשב מחדש מסלול אל המקום אליו אנו רוצים להגיע, לשאול איזו קהילה אנחנו רוצים לפתח כאן. תנופת הבנייה מאיימת על חיי הקהילה, על תשתיות היישוב, על מערכת החינוך, הצפיפות והתחבורה. יש להחזיר את אמון התושבים במערכת השלטונית. אפעל בשקיפות ובשיתוף הציבור בהחלטות החשובות העומדות לפנינו. אציג בפני התושבים חזון מפורט הנוגע לכל תחומי החיים, אחבר בין כל סיעות המועצה ואפעל איתן להחזרת המושבה לכיוון הנכון".

דשא, בוגר הפקולטה להנדסה חקלאית במגמת מים קרקע ואיכות סביבה בטכניון ובעל תואר שני במינהל עסקים, תכנן וניהל פרויקטים הנדסיים בתחום התשתיות במרחב העירוני, וכיום עובד כמנהל איכות בטיחות ורגולציה. "אני ממובילי המאבק המקומי נגד מתווה הגז, חבר בוועד ההורים היישובי, חבר ופעיל בוועדת חינוך, חבר בצוות ההיגוי להכנת תוכנית אב ליישוב ל-2020 וחבר בצוות 'עידוד תחבורה מקיימת – השותפות לקיימות אזורית רמת הנדיב'. הובלתי את מטה הפעולה של תושבי זכרון נגד מפעלי טיפול הגז הטבעי שאמורים היו לקום מול היישוב. אני חבר בוועד הפעולה בשכונת גבעת עדן להסרת מפגעי הרעש מפראדיס, ושותף מרכזי בתכנון, הטמעה ויישום פרויקט התחבורה הציבורית ביישוב שהביא להפעלת קווים 2 ו-3, ומיוזמי הקמת משמר השכונה בגבעת עדן".

עלוית פרוינד: ניסיון בניהול עירוני

עלוית פרוינד (צילום: רותי ברמן)
חוזרת הביתה. עלוית פרוינד (צילום: רותי ברמן)

תושבת זכרון יעקב זה 33 שנים, אם -~3 ילדים, עובדת כראש מינהלת התחדשות מרכז העיר בנתניה ועשתה בו מהפכת התחדשות. החלה את דרכה המקצועית במחלקת תרבות נוער וספורט במועצת זכרון יעקב, ניהלה את המתנ"ס המקומי, עמדה בראש עמותת "הגדעונים" ויזמה והוציאה לפועל פרויקטים של תרבות ותיירות, הבולט בהם הוא "דרך היין" שמיתג את זכרון יעקב כיישוב נחשק ואיכותי. כמנהלת החברה הכלכלית הובילה את פיתוח שכונת נווה שרת והקצאת מגרשים לבנים ממשיכים, יצירת תשתית להקמת אזור התעסוקה במתחם הרכבת, פיתוח תשתיות גבעת זמארין, תכנון פארק היין, הקמת המרכז לטיפול בשפכים ועוד.

פרוינד: "אני מרגישה שהגיע הזמן לחזור הביתה. צברתי עשרות שנות ניסיון בניהול עירוני, בהובלת תוכניות בעלות חזון וייחודיות והוצאתן אל הפועל, בעבודה כתף אל כתף עם ראשי ערים, גורמי ממשל ויחידות עירוניות סמוכות, תוך הקשבה ושיחה מתמדת עם התושבים. שוחחתי עם עשרות תושבי המושבה, והבנתי שזו השעה הנכונה ושאני האישה הנכונה להוביל את המושבה בצורה מקצועית, ישרה, מלאת חזון ושקולה. אני מתרגשת ומתכבדת להציע את מועמדותי לראשות המועצה. בימים הקרובים אפרסם את חזוני המפורט בנושאי תיירות, חינוך, תשתיות ופיתוח".

מאיר ליאני: לצאת מהמשבר

ניהול מערכות ותקציבים איננו זר לו. מאיר ליאני. צילום: פרטי
הצביון יישמר. מאיר ליאני (צילום: פרטי)

בן 63, אב ל-3 ילדים וסב ל-2 נכדים, החל לאחרונה לארגן מחדש את תא "יש עתיד" בזכרון יעקב. חזר להתגורר במושבה לפני כחמש שנים אחרי שנים רבות בהן ביצע תפקידים ניהוליים בעיריית ירושלים, בתחומי לוגיסטיקה, תרבות, חברה ונוער. הקים בירושלים יותר מ-17 ספריות עירוניות, מועדונים לגיל השלישי, מתנ"סים ועוד מתקנים ציבוריים, פתח עסק לייעוץ ארגוני לעסקים וחברות ציבוריות בכל הארץ והקים את ועדת הביקורת של "הקרן והיחידה לחיילים משוחררים".

ליאני: "אני בעל ניסיון רב ומוכח בניהול מערכות מוניציפאליות גדולות, עתירות כוח אדם ותקציב, בחילוץ ארגונים ממשבר ומגירעון תפעולי למאזנים חיוביים. מועצת זכרון יעקב זקוקה לידע הזה כיום, במשבר בו היא נתונה. האוכלוסייה גדלה, וגם שטחי הבינוי. אתייחס לדברים האלה באופן שבו מאפייניה של זכרון יעקב לא ישתנו שלא לצורך, הגידול יהיה יותר מפוקח ומבוקר. שקיפות ומינהל תקין יעמדו בראש מעייני. חינוך, ניקיון ושיפור איכות החיים יובילו את זכרון יעקב ליישוב איכותי".

עו"ד פיני ממן: פיתוח התיירות

פיני ממן (צילום: פרטי)
פניות מתושבים. פיני ממן (צילום: פרטי)

יליד זכרון יעקב, בן 57, אב ל-4 ילדים. "מיום הודעתו של ראש המועצה על התפטרותו, פנו אליי תושבים רבים – צעירים, מבוגרים, נשים, חדשים לצד ותיקים – וביקשו שאגיש את מועמדותי".

עו"ד ממן, בוגר וינגייט, עבד כמורה לספורט בזכרון יעקב ובפרדס חנה וניהל את הספורט בקלאב הוטל בטבריה. שימש יו"ר סניף מפלגת צומת בטבריה וחבר הנהלה במפלגה, עוזר פרלמנטרי ומנהל הקמפיין של מקסים לוי להסתדרות. "למדתי דוברות ויחסי ציבור, מינהל עסקים וניהול כללי, עם התמחות בשלטון המקומי. הייתה לי חברה לבנייה ויזמות. המשכתי ללימודי משפטים עם התמחות בשירות הציבורי והקמתי משרד עורכי דין עצמאי בזכרון יעקב. אנחנו מייצגים בין השאר את מרכז נגה למען נפגעי עבירה.

ממן: "זכרון יעקב גדלה לממדים של עיר, ואי אפשר להתעלם מכך. יש לשמור על צביונה על ידי שימור ושחזור המקומות הוותיקים, ומאידך להתייחס ליישוב כעיר, לטפל בתשתיות, בתחבורה, בשירותים שניתנים לאזרח, כולל חינוך, בריאות, תיירות וספורט. אתנהל מתוך שקיפות מלאה, והציבור יהיה שותף מלא להחלטות הישירות במועצה. בכל רבעון יהיו החשבונות, ההכנסות וההוצאות פתוחים לציבור. למקום יש פוטנציאל אדיר למשוך אליו תיירים רבים יותר. רשות לא יכולה להסתמך רק על ארנונה לגבייה, צריך לפתח תיירות ולעודד אנשי עסקים להשקיע במקום. צעירים רבים סובלים כאן ממצוקת עבודה ודיור. נושא נוסף על סדר היום הוא הארנונה והגבייה ביישוב. הגבייה שהתבצעה לא הייתה מידתית וראויה, ודו"חות הארנונה לא היו קריאים ושקופים. בשנים האחרונות הספורט, למעט הכדורסל, הלך ונעלם, ושמתי לי למטרה להחזיר את זכרון יעקב אל המפה. כמו כן, התחלתי לחקור מול גורמי בריאות אפשרות לפתיחת מר"מ ביישוב".

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות