fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנשמה המזרחית של חפציבה זר אביב

מנהלת הקונסרבטוריון בזכרון יעקב יוצאת באלבום ומופע חדשים שעושים מחווה לזמר הים תיכוני בשנות ה-70 וה-80. בין הקלטה למופע היא מספיקה גם לנהל את מרכז המוזיקה שתלמידיו מביאים הרבה כבוד למושבה
השראה לתלמידים. חפציבה זר אביב (צילום: אדי שטרן)

אמנית החלילים הבינלאומית הרב תחומית חפציבה זר אביב, מנהלת הקונסרבטוריון העירוני בזכרון יעקב, יוצאת בימים אלה באלבום ומופע חדש, "נשמה מזרחית". זהו האלבום הרביעי של זר אביב, והוא יוצא כמחווה לקלאסיקות הזמר הים תיכוני בשנות ה-70 וה-80. את מופע ההשקה תקיים זר אביב עם להקתה ב-26 בספטמבר בנמל תל אביב.

זר אביב, תושבת נתניה, תבצע במופע מגוון חלילים, מחליל הזהב הקלאסי ועד חליל הניי התורכי, עיבודים בגרוב מיוחד לשירים כגון ״נפרדנו כך״, ״מרלן שלי״, ״נערי שובה אלי״ ו״פרי גנך״, לצד תפילות ופיוטים משיר השירים ("אשא עיני", "עת דודים כלה") ומנגינות משמחות שיצרו מלחינים מהזמר העברי (עמנואל זמיר, דוד זהבי).

השראה לתלמידים. חפציבה זר אביב (צילום: אדי שטרן)
השראה לתלמידים. חפציבה זר אביב (צילום: אדי שטרן)

מאחורי זר אביב קריירה עשירה בבמות העולם ועם אמנים מובילים, ועם זאת, ערב יציאת האלבום החדש והמופע היא לא שוכחת את מרכז המוזיקה בזכרון יעקב, שאותו היא רואה כמפעל חייה. בשנה האחרונה, אחרי השקעה מרובה, הוכר המוסד על ידי משרד החינוך כקונסרבטוריון. "המוטו שלי בניהול המוסד החינוכי הזה הוא קודם כל אהבה ואחר כך היתר", היא אומרת. "את זה אני חושבת שהצלחתי להעביר לכל המורים הנהדרים שעובדים איתנו. לראות את הילדים ובני הנוער מגיעים בתשוקה ובשמחה למרכז, רואים בו ביתם השני, ללוות אותם בתהליכים השונים, במשברים ובהצלחות, לראות אותם מנגנים יחד, מופיעים יחד, מתרגשים בהופעות ברחבי הארץ ובחו"ל – כל זה ממלא אותי סיפוק עצום. אני מייצרת עבורם הרבה הזדמנויות להיפגש עם בני נוער מנגנים כמוהם, בהשתתפות במפגשים ארציים בפילהרמונית, כמו יום מיוחד לכל נגני הקרן או הקלרינט בארץ המפגיש אותם עם הנגנים המובילים בתחום, וכיתות אמן עם אמנים בינלאומיים. לדוגמה, לקחנו את החלילנים למפגש פסגה חד פעמי עם נגן החליל האגדי ג'יימס גאלווי בירושלים. כל המפגשים הללו מקפיצים את החוויה של הנגנים שלנו וגם את הרמה המקצועית של הקונסרבטוריון. המטרות שלי בעתיד הן להגדיל את המעורבות של הקונסרבטוריון בקהילה בזכרון יעקב ובכלל, ואכן בשנה האחרונה תלמידים שלנו הופיעו במגוון אירועים ביישוב, החל משבוע הספר, הרמת כוסית לגמלאים, הופעות בבתי קשישים, ועד למופעי הדגל שתזמורת הנוער של זכרון יעקב בניצוחה של שירי כהנא הגישה לקהל הרחב. התזמורת ייצגה בכבוד רב את זכרון יעקב כשניגנה השנה בכיכר העיר בברטיסלאבה, עיר הבירה של סלובקיה, מול אלפי תושבי המקום ותיירים מרחבי אירופה, ובקונצרט בגני הנדיב שהיה פתוח לקהל שהגיע מכל הארץ. את קונצרט הסיום העלינו באולם אלמא שהיה מלא מפה לפה וגם אותו הפצנו לקהל הרחב. אני רואה בזכרון יעקב פנינה מוזיקלית שממנה יכולים לצאת כשרונות בעלי שם ובני נוער שייצאו מפה ויפיצו את אורם. בימים אלו אנו נמצאים בעיצומה של ההרשמה לשנה החדשה, ואני מקווה שההצלחה שלי כאמנית וכסולנית תהווה השראה לעוד ועוד תלמידים להצטרף, להתמיד ולהוציא מעצמם את מירב היכולות המוזיקליות. אני התחלתי בדיוק כמוהם כשהייתי ילדה, בקונסרבטוריון ובתזמורת הנוער של נהריה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות