fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם מד המים החכם פוגע בצנרת?

מנכ"ל תאגיד מעיינות העמקים, יהודה סיסו, דוחה את הטענה שהעלו תושבים מזכרון יעקב ברשת, בתגובה לפרסום של יגאל הקר שאוסף תלונות על פיצוצים במערכות המים הביתיות. סיסו קורא לתושבים לפנות לתאגיד בכל בעיה
יהודה סיסו (צילום: מעיינות העמקים)

לאחר גל של תלונות של תושבי זכרון יעקב על תקלות ופיצוצים בצנרת בתיהם, החל תושב היישוב, יגאל הקר, לאסוף דרך קבוצות הפייסבוק תלונות, במטרה להעבירן לתאגיד ולמועצה. הקר פרסם: "אני מרכז רשימת תושבים שחוו פיצוצים בצנרת המים, בדוד החשמלי, במערכת ההשקיה או כל תקלת מים אחרת. כל מי שהייתה אצלו תקלה כזו בחודשים האחרונים, מוזמן לפנות אלי בהודעה פרטית ולמסור את הפרטים. לאחר שיצטברו הרבה תלונות אעביר במרוכז את רשימת התקלות לתאגיד המים מעיינות העמקים, לראש המועצה ולאחראי מחלקת המים במועצה".

תוך שעות ספורות הגיבו להקר עשרות תושבים שחוו פיצוצים במערכת המים שלהם  מהתלונות: פיצוץ בצינור המחבר את צנרת המים לדוד, פיצוץ בצנרת האמבטיה, פיצוץ בצינור הראשי, פיצוץ ליד מד המים ועוד. ברשת עלתה ההשערה שהדבר עלול להיות קשור בהחלפת שעוני המים במדי מים חכמים לקריאה מרחוק שנעשתה בזכרון יעקב במהלך החודשים האחרונים. תושבים העלו בין השאר את ההשערה שבמד המים החדש יש מנגנון אל-חזור המחייב הוספת מתקן שחרור לחץ. מנגד עלו טענות כי הפיצוצים קשורים בהזנחה ארוכת שנים של הצנרת ביישוב לפני שנכנס לתאגיד המים, וכי חלקם קשורים בהעדר שסתומי לחץ שאינם קשורים במדי המים.

יהודה סיסו (צילום: מעיינות העמקים)
יהודה סיסו (צילום: מעיינות העמקים)

הקר מספר: "נתקלתי בתלונות שונות של תושבים, והחלטתי לאסוף תלונות. בתוך שעות ספורות פנו אליי עשרות תושבים ואני ממשיך לאסוף תלונות. יש בעיה, וייתכן שהיא קשורה להחלפת שעוני המים בחודשים האחרונים. לפחות לעשרה אנשים היו פיצוצים אחרי החלפת השעון".

מנכ"ל תאגיד מעיינות העמקים האחראי על צנרת המים בזכרון יעקב, יהודה סיסו, תושב היישוב, שראה את הפרסומים בפייסבוק הגיב עליהם און ליין. זיסו כתב לתושבים כי אין צורך בהתקנה נוספת של עזר כלשהו וכי עליהם לפנות באופן פרטי לתאגיד המים במקרה של תלונה על פיצוץ.

השבוע מסר סיסו: "כפי שציינתי בפייסבוק, אין קשר בין החלפת מדי המים ולחצי המים. החלפת מדי המים למדי מים בקריאה מרחוק, מטרתה לשפר את השירות לתושב. לתושבים להם הותקן מד המים, ניתן לנטר באופן יום יומי את צריכת המים ולאתר בעיות אותן לא יכולנו לאתר בעבר. אכן היו בתים בהם איתרנו בעיות ופנינו לתושבים על מנת לטפל בבעיה. מטרת שסתום אל-חוזר המותקן עם המד הינו למנוע בעיות בצנרת הביתית העלולות להיגרם מריקון מהיר ומילוי מהיר של הצנרת הביתית, וכן כדי לשפר את איכות המדידה על ידי מניעת תנודה קדימה ואחורה במד. אין צורך בשום אביזר אחר כגון פורק לחץ או כל אביזר אחר במערכת. מוזכר לתושבים שניתן להוריד את האפליקציה READ YOUR METER מאתר התאגיד או מכל חנות אפליקציות, שתאפשר לכל תושב מעקב יומי על הצריכה בביתו, וכן תאפשר לו לקבל התראות במקרה של בעיה ישירות לטלפון. אנו מקווים שעם סיום ההתקנה נוכל לשפר את השירות הניתן לתושבים כפי שקורה היום גם בשאר יישובי התאגיד לרווחת התושבים ולחיסכון במים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות