fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אין רחוב, החיובים בוטלו

בעלי עסקים הגובלים במתחם השוק חויבו בהיטלי סלילה בסך אלפי שקלים. לאחר בדיקה התברר שכלל לא מדובר ברחוב. חבר המועצה אפרים מעודה: "כבר בינואר טענתי שזה עושק וגזל"
העבודות במתחם השוק הישן צילום: נירית שפאץ
העבודות במתחם השוק הישן צילום: נירית שפאץ

 

השבוע התבשרו בעלי עסקים ותושבים הגובלים במתחם השוק הישן, הנמצא במהלכן של עבודות שדרוג, כי בוטלו חיובים שהוטלו עליהם על ידי המועצה בשל עבודות סלילה במתחם. בכך הסתיימה פרשה שנמשכה מתחילת השנה האזרחית, לאחר שחבר המועצה אפרים מעודה קיבל פניות של תושבים בנושא והעלה אותו בישיבת המועצה.

מעודה מתאר: "המועצה החליטה לפתח את המתחם ולעשות כניסה לכביש חנייה להורדת סחורות. בעלי עסקים שגובלים במתחם השוק מצד דרך הבנים חויבו על סלילת כבישים בסכומים שנעים בין 8000 ל-20 אלף שקלים, בהתאם לגודל המבנה. בינואר העליתי הצעה דחופה לסדר שבה ציינתי כי זה עושק וגזל ובלתי חוקי. חוק העזר בנושא מתייחס לסלילת דרך או רחוב, אבל לא מדובר בדרך או רחוב. זה מתחם השוק. הדיירים ובעלי העסקים מסביב לא עוברים שם ואין להם קשר לזה. והכי חמור, לפי החוק, לפני שגובים על סלילה חייבים להחליט ולהכריז במליאת המועצה על הרחוב, מה שלא נעשה. לאחר ויכוח מאוד נוקב, הוחלט לבדוק את הנושא ולהביא תשובה. תבעתי לעצור מיד את כל הריביות וההצמדות, כאילו לא נשלחו המכתבים".

חיזקה את עמדתו בדיון חברת המועצה הגר פרי יגור, שמתארת: "התקבלו בקשותיי שהנושא יועבר לבדיקה דחופה, שבסיומה יובא בשנית למליאת המועצה, וכי החיובים שנשלחו יוקפאו ללא ריבית".

בתחילת מרס הודיע היועץ המשפטי למועצה, עו"ד ג'ובראן ג'ובראן, כי המועצה אכן לא הכריזה על הרחוב וכי ההכרזה נדרשת לצורך החיוב, ולפיכך הובאה מיד הצעה להכריז על השטח בדיעבד כרחוב, כדי שיהיה אפשר לגבות מתושבים על סלילתו. ההצעה נדחתה ברוב קולות, כשגם רוב חברי הקואליציה הצביעו נגדה ובעד ביטול החיובים.

העבודות במתחם השוק הישן צילום: נירית שפאץ
העבודות במתחם השוק הישן צילום: נירית שפאץ

מעודה: "אחרי ששולחים חיובים עושים הכרזה? זו הודאה בכך שהמכתבים נשלחו שלא כדין. זה כמו להודיע לאישה יולדת שהיא בהריון. זו עשיית קופה על חשבון התושבים".

פרי יגור מתארת: "בישיבה טענתי גם שכמו במתחם ביג, מדובר במתחם מסחרי שבו כל הדרכים הפנימיות הן דרכי שירות ולא רחוב כהגדרתו בחוק או בתוכנית בניין עיר. טענה זו התקבלה, לצד טענות נוספות של חברי מועצה".

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר: "ללא הכרזת רחוב, שהינה הליך טכני, לא ניתן לגבות היטלי סלילה מהנכסים הגובלים. בשל כך, המועצה תאלץ לממן את עלויות הסלילה מתקציב הרשות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות