fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפגה שנולדה במשקל 454 גרם שוחררה מבית החולים

נס רפואי. תינוקת שנולדה לפני כשלושה חודשים,בחודש השישי, בבית החולים הלל יפה בחדרה במשקל 454 גרם, שוחררה לביתה במשקל 2.2 ק"ג. התינוקת אושפזה בפגיה של בית החולים, הונשמה וחייתה באינקובטור. משקלה הזעיר עבר רק ב-13 גרם את השיא הקודם של תינוק שנולד ב"הלל יפה"
סארה בידי הרופא המיילד
יולי 2012. סארה נולדה בשבוע 26 (התמונה באדיבות פגיית הלל יפה)

הסיפור הבא ייכנס בוודאות, לספר השיאים של בית החולים הלל יפה בחדרה. סמירה ותד, שנולדה בחודש יולי, במשקל 454 גרם, שוחררה היום (ראשון) מבית החולים הלל יפה בחדרה במשקל של 2.2 ק"ג

ג'מאל וסמירה ותד מהיישוב ג'ת הגיעו  לפני חמישה חודשים לבדיקה שגרתית בבית החולים הלל יפה בעקבות בעיה רפואית אצל האם וגילו לתדהמתם כי סמירה בהריון מתקדם. בני המשפחה שמחו מאד על הבשורה כי אחרי שני בנים ושתי בנות, התינוקות החמישית בדרך, אך כעבור חודשיים כשהאם בשבוע ה-26 להריונה, החלה סמירה להרגיש לא טוב. "לחץ הדם שלה היה גבוה מאוד ופנינו ישר לבית החולים" מספר ג'מאל.

הרופאים כך הוא מספר, המליצו לבני הזוג לעצור את ההריון וזאת בכדי לא לפגוע בסמירה. ג'מאל היה נחוש בדעתו לא לוותר על התינוקת וכי יש לה עוד סיכוי. כעבור מספר ימים בבית חזר הסיפור על עצמו והרופאים המליצו בתוקף להפסיק את ההריון, בני הזוג שוב דחו את בקשות הרופאים והרופאים החליטו ללכת לניתוח קיסרי כאשר סמירה בסך הכל בחודש השישי להריונה.

תוצאת הניתוח הייתה פגה במשקל זעום של 454 גרם אשר לא יותר מדי אנשים נתנו לה סיכוי לשרוד. התינוקת אושפזה בפגיה של בית החולים, הונשמה וחייתה באינקובטור  משקלה הזעיר עבר רק ב-13 גרם את השיא הקודם של תינוק שנולד ב"הלל יפה".

סארה בידי  הרופא המיילד
יולי 2012. סארה נולדה בשבוע 26 (התמונה באדיבות פגיית הלל יפה)
סארה והוריה עם הצוות הרפואי
אוקטובר 2012. סארה משתחררת מבית החולים. (צילום: דוברות בית החולים הלל יפה)

למרות משקלה הנמוך באופן קיצוני ליילודים אחרים, הוריה היו בטוחים מההתחלה כי התינוקת הקטנה תעבור את כל הקשיים ואף בחרו לה שם -סארה.

מנהל מחלקת יילודים בבית החולים ד"ר מיכאל פלדמן מספר: "השיא הקודם היה של תינוקת מאור עקיבא שנולדה בשנת 2002 במשקל של 467 גרם". פלדמן יחד עם צוות מחלקת יילודים ופגים ליוו את סארה והוריה באופן צמוד בארבעת החודשים האחרונים. פלדמן מוסיף: "סארה הייתה פייטרית רצינית מההתחלה וכל השבוע שעבר, עם כל גרם נוסף שעלתה במשקל, אנחנו היינו מרוצים – הן ממצבה הרפואי והן מהתקדמותה בפרמטרים רצויים אחרים".

במהלך הדרך, כך יודעים לספר לנו אנשי הצוות הרפואי והמשפחה כאחד, היו לא מעט תקלות. צורך בחיבור להנשמה ובייעוצים של מומחים רבים מרחבי בית החולים: נוירולוגים, כירורגים, פיזיותרפיה ועוד.

"אחד הדברים הנחמדים שקרו במהלך האשפוז של סארה," מספר ד"ר פלדמן, "היה ביקור של השיאנית הקודמת שלנו במחלקה לפני כחודשיים- אותה פגה שנולדה במשקל 467 גרם וכיום היא ילדה בריאה ומקסימה בת 10, מלאת מרץ. היא הגיעה לבקר בפגייה יחד עם אמה, כפי שרבים מ"בוגרי" הפגייה עושים במהלך השנים. סארה שקלה אז רק 900 גרם, אבל סיפרנו לאותה ילדה מקסימה ולאמה שעכשיו יש טוענת לכתר ושכולנו מחזיקים לה אצבעות. שתיהן מאוד התרגשו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות