fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הדיור הציבורי יוצא לדרך: 3 חדרים ב-3500 שקלים

238 יחידות דיור בצפון רעננה הוצעו למכרז להשכרה על ידי משרד השיכון. בכל המכרזים ניתנת עדיפות ליוצאי צבא. הפרויקט יצא לפועל לאחר שמנהל מקרקעי ישראל ויתר על ההכנסות מהקרקע
מאבק חברתי ביוקר המחייה פברואר 2011
מאבק חברתי ביוקר המחייה פברואר 2011 (צילום באדיבות עיריית מעלות)

מהפכת הדיור להשכרה מעלה הילוך. היום (ראשון) התקיים במשרד הבינוי והשיכון מפגש ואחריו סיור קבלנים לאחד הפרויקטים הגדולים והמסקרנים: 238 יחידות דיור שכולן מיועדות להשכרה ארוכת טווח ברעננה. הדירות ייבנו בשכונת "נאות עוזי" (תכנית רע/2014) הממוקמת בפינה הצפון-מערבית של רעננה בצמוד לשכונת לב הפארק, ליד מגרשי טניס וכדורגל, בריכה, מתנ"ס ושטחים ירוקים.

מאבק חברתי ביוקר המחייה פברואר 2011
מאבק חברתי ביוקר המחייה פברואר 2011 (צילום באדיבות עיריית מעלות)

בשכונה ייבנו בסך הכל, 434 יח"ד עם גובה בנייה מרבי של 6 קומות. כל הדירות בפרויקט להשכרה לא יעלו על שטח של 100 מ"ר. במסגרת זו תינתן לראשונה עדיפות ליוצאי צבא ולמשרתים בשירות מילואים בכל מכרזי הדיור להשכרה ארוכת טווח.

במפגש השתתפו נציגי משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר, עיריית רעננה, ונציגי חברות יזמיות וגופים מוסדיים. המשתתפים קיבלו סקירה על המתחם ועל תנאי המכרז ושאלו שאלות בעניינו. לפי תנאי המכרז ברעננה דירה ממוצעת בפרויקט בשטח של 84 מ"ר תושכר במחיר קבוע מראש במכרז של 3,528 שקלים לחודש בלבד (כולל מע"מ).

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס
"תוצאה של מאבק ממושך". שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס (צילום: ששון תירם)

 לאחר קבלת ההחלטה במועצת מקרקעי ישראל, אותה הוביל ויזם שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, נסללה לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל האפשרות למכרזים ייעודיים להשכרה ארוכת טווח בלבד. לפי ההחלטה מוותר מינהל מקרקעי ישראל על הכנסות מהקרקע, על מנת לקדם יצירתו של מוצר חדש על מדף הנדל"ן הישראלי – דיור להשכרה במחיר מפוקח לטווח ארוך עם רמת ודאות גבוהה לשוכר.

 שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אמר: "קרקעות המדינה נועדו גם לשרת את האזרחים ולא רק את הרווחים. זו תוצאה של מאבק ממושך שהובלתי לדיור מוזל יוצא לדרך עם עדיפות מובהקת ליוצאי צבא שתורמים למדינה. המהפכה בדיור להשכרה היא שלראשונה יהיה פיקוח על המחירים עם הנחה של לפחות 20% ממחירי השוק. לא ניתן לפנות את השוכר ולא ניתן להעלות מחירים מעבר לקבוע במכרז. התכניות אינן מוגבלות בכמות, הן תלויות בתכנון ושיתוף הפעולה עם ראשי הרשויות. נמשיך בשיטה זו שמעניקה הנחות והטבות לזוגות צעירים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות