fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תשמרו על כושר!

מאמן הכושר והזונאי יואל לובינסקי נותן הדגשים חשובים על שמירת כושר ופעילות גופנית מהנה וללא פציעות
יואל לובינסקי (צילום עצמי)
יואל לובינסקי (צילום עצמי)

ACSM , הקולג' האמריקאי לרפואת ספורט, ממליץ על 150 דקות שבועיות לביצוע פעילות גופנית אירובית כגון: הליכה, ריצה, שחיה או רכיבה על אופניים. ניתן לחלק את הזמן במספר אופנים: 75 דקות פעמיים בשבוע, או 30 דקות 5 פעמים בשבוע. הפעילות הגופנית מעלה את האנדורפינים בגוף, סם טבעי התורם להרגשה טובה ומשפר את מצב הרוח.

להלן מספר עקרונות חשובים שיאפשרו לכם ליהנות מפעילות גופנית ולא להגיע לפציעות:

  1. עיקרון ההדרגתיות
    חשוב להתחיל או לחזור לפעילות לאחר הפסקה ממושכת במתינות רבה, הן מבחינת קצב ההליכה או הריצה והן מבחינת המרחק. בנוסף, ניתן להשתמש בתוכנית אינטרוולים כתכנית  אימון למתחילים. למשל, לבצע 2-3 דקות של הליכה ו-30-20 שנית של ריצה קלה לסירוגין, ולחזור על כך מספר פעמים כחלק ממסלול הליכה.

 

 

  • עיקרון הגיוון

 

על מנת לא להשתעמם ולהתייאש מביצוע הפעילות הגופנית, מומלץ לבצע שינוים במסלול. יש אפליקציה חינמית בשם "”distance calculator שניתן להיעזר בה על מנת לחשב במדויק את המסלול טרם תחילת האימון. בנוסף, ניתן להשתמש במוזיקה או לקבוע עם חבר או חברה להליכה משותפת. קיימות קבוצות אימון רבות בחדרה, וניתן להיעזר בהן על מנת להתחיל להתאמן בצורה הדרגתית ומקצועית, בהשגחת מאמן/ת.

יואל לובינסקי (צילום עצמי)
יואל לובינסקי (צילום עצמי)

 

  • תוצאות כחיזוק חיובי

 

כשמקפידים על ביצוע פעילות גופנית סדירה וגם על תזונה מאוזנת העונה על דרישות הגוף, לאחר שבועות ספורים מתחילים לראות תוצאות, הן בירידה במשקל והן בירידה באחוזי שומן. התוצאות הללו נותנת רוח גבית לעשייה ומחזקות את יכולת ההתמדה.

 

 

  • התייעצות עם אנשי מקצוע רלוונטיים

 

חיוני להתייעץ עם אנשי מקצוע מתחום אימוני כושר ולבנות תוכנית אימונים מאוזנת המותאמת אישית ליכולות הגוף, הן תוכנית כוח לחיזוק כלל שרירי הגוף והן תוכנית אירובית להעלאת הוצאת האנרגיה לצורך ירידה במשקל.

 

משפט חשוב שצריך לזכור:

It is not one giant step that does it, it is many little steps!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות