fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החיים החדשים שלי

אחרי 15 שנות נישואים וארבעה ילדים, הרגישה יובל הראל, אחותה של מנחת הטלוויזיה עדן הראל, שהיא חייבת לפרוש מהמוכר והבטוח. היא התגרשה והחלה תהליך ארוך וכואב שהפך אותה לאשה עצמאית ולבעלת העסק "יובל - בגדים אוהבים נשים" ליד תחנת הרכבת בבנימינה
"גם היום הייתי בוחרת להתגרש". יובל הראל (צילום : מלכה ניהום)
"גם היום הייתי בוחרת להתגרש". יובל הראל (צילום : מלכה ניהום)

עד לפני חמש שנים יובל הראל הייתה בעיקר אמא לארבעה שהעדיפה לתת קדימות לילדים ולבית ורק אחר כך לעיסוקיה האחרים. לאורך השנים היא למדה אימון אישי עם התמחות בזוגיות, עיצוב פנים ואיפור והפעילה יחד עם בעלה את בית הספר "גומא", המרכז הישראלי לגישור ואמון בבנימינה ובמקומות נוספים בארץ. אבל השאלות רק הלכו ונערמו. המהפך החל כשהחליטה להתגרש ולפני כחודש חל החלק הטוב של המהפך כשפתחה את החנות לבגדי נשים "יובל – בגדים אוהבים נשים" ליד תחנת הרכבת בבנימינה.

יובל, 45, ואחותה הצעירה ממנה, מנחת הטלוויזיה עדן (אדווה) הראל, נולדו באילת ולאחר גירושיהם של הוריהן עברו ללמוד בפנימיית הדסים. "לפני חמש שנים, אחרי 15 שנות נישואים, הרגשתי שעובר עליי משהו כל כך גדול שאני חייבת לפרוש מכל המוכר והבטוח כדי לשאול את כל השאלות ששורפות אותי מבפנים ולענות עליהן באומץ וללא טיוח", מספרת הראל

"זו הייתה החלטה שהשאירה אותי מאוד בודדה אבל ידעתי שזה הדבר הנכון לעשות, גם מוסרית. הסביבה לא חשבה כך. אם את לא מנהלת רומן ועוזבת בשביל גבר אחר, את טיפשה, על גבול ההזויה".

הדבר הראשון שעשתה הראל אחרי פירוק הזוגיות היה להתמודד עם השבר וכך דבר הוביל לדבר. "הקמתי עסק המייעץ לגברים ברמה הפרקטית של הגירושים: מציאת מקום מגורים, ניהול הבית, טיפול בילדים, עיצוב הבית ועיצוב הגבר כדי להחזיר אותו לחיים שאחרי הגט. קראתי למיזם הזה 'get a life – ניהול אישי לגברים מתגרשים' והוא קיים עדיין במקביל לחנות".

כאשה גרושה למה בחרת לתמוך בגברים?

"פירוק בית הוא מצב מאוד מורכב. אנחנו המבוגרים עוברים תקופה לא קלה, תקופה שהופכת קשה יותר בגלל הילדים הנמצאים בין הפטיש לסדן. בתוך כל תהליך הפרידה אני לא מסתכלת על מי אשם, מי התחיל ומי צודק. מבחינתי הכל מתחיל בפרידה. לעבר אין משמעות אמיתית מבחינת טיפול במשבר הנוכחי. גם בפרידה המשפחה נתפסת בעיניי כגוף אחד שלמרות שעבר שינוי מאוד משמעותי הוא עדיין בעל אינטרסים משותפים והמוביל בראשם הוא הילדים.

גם האמא וגם האבא כועסים ופגועים ככול שיהיו ויעשו הכל כדי להקל על ילדיהם את הפרידה. ברוב המקרים הגברים הם אלו שעוזבים את הבית ואמורים להתחיל את הכל מהתחלה. בתור אשה, אמא ומעצבת פנים אלו הן החוזקות שלי. אני יודעת לבנות חיים חדשים במהירות ואף יודעת לעשות זאת בצורה הטובה ביותר עבור הילדים. התחושה שאני לא לבד ויש איתי מישהו שיודע איך לעשות את הדברים, מישהו שעשה זאת כבר המון פעמים, מביאה שקט וערכו של שקט עבור ההורים בתקופה זו הוא יקר מפז.

המקום שהניע אותי לפעולה והביא אותי להקמה של get a life הם הילדים. אני אעשה הכל כדי לספק להם את הקרקע היציבה, הבריאה והתומכת ביותר כדי שההורים יוכלו לפנות את כל האנרגיה שלהם להבריא ולהחלים את עצמם ואת ילדיהם מהפצע המאוד כואב הזה".

איך הגיב הגרוש שלך?

"היום הוא החבר הכי טוב שלי, היחסים בינינו מצוינים ויש לנו משמורת משותפת על הילדים. הוא אבא מדהים ואנחנו פועלים בשיתוף פעולה מצוין. המעורבות שלו עם הילדים היא הדבר החיובי שיצא מהגירושים האלו. לפני כן זו הייתה האחריות שלי בלבד".

הסיפור המלא  יפורסם מחר ב: "כל זכרון".

"גם היום הייתי בוחרת להתגרש". יובל הראל (צילום : מלכה ניהום)
"גם היום הייתי בוחרת להתגרש". יובל הראל (צילום : מלכה ניהום)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות