fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איטליה אהובתי

בשיא הקריירה בשירות המדינה, התאהב בני בן ישראל מגבעת עדה, המוכר כפיינליסט בעונה השלישית של "מאסטר שף", בגסטרונומיה האיטלקית ולאחר 17 שנים הפך אותה לקריירה השנייה שלו
בטיול קולינרי בדרום איטליה. בני בן ישראל (צילום באדיבותו)
בטיול קולינרי בדרום איטליה. בני בן ישראל (צילום באדיבותו)

רבים מכירים אותו כמתמודד בעונה השלישית של "מאסטר שף", אבל בני בן ישראל מגבעת עדה התאהב בעולם הקולינריה הרבה לפני, עוד כשחי מספר שנים באיטליה במסגרת עבודתו במערכת הביטחון. בן ישראל, 51, אב לשלוש בנות, מחזיק ברזומה ביטחוני מרשים. בשנות ה-80 היה טייס קרב בחיל האוויר, בתחילת שנות ה-90 שימש מנהל פרויקטים בחברת הייטק ולאחר שלוש שנים הצטרף למערכת הביטחון ונשאר בה 17 שנים בתפקיד מסווג במשרד ראש הממשלה. במסגרת התפקיד חייתה משפחתו בין השאר בבלגיה ובאיטליה, שם פיתח לצד הקריירה הביטחונית את התחביב הגסטרונומי שיסדר לו בהמשך קריירה חדשה.

הוא למד בקורסים בבתי ספר לבישול מהמובילים באיטליה ובלגיה וכל העת הקפיד לצבור עוד ועוד ידע בתחום תרבות ומנהגי האוכל באירופה. גבינה מהסליק בשנת 2011 פרש בן ישראל משירות המדינה ופנה לכיוון אחר לגמרי. לאחר שסיים לימודי תואר שני בתכנון וניהול משאבי תיירות באוניברסיטת חיפה פתח את חברת מולטובן שמארגנת טיולים קולינריים לאזורים פחות מוכרים באיטליה.

בן ישראל מספר: "טסים למילאנו, נוסעים לעיר פארמה בה עושים מסלול של אוכל רחוב, סנדוויצ'ים ומנות מיוחדות שאוכלים בעמידה. ממשיכים לאזור בולוניה לסדנת גלידה וביקור במוזיאון הגלידה. אחר כך נוסעים לחווה בכפר ליד רימיני בבעלות שתי נשים וקוטפים איתן פירות, ירקות ועשבי תיבול שמהם מכינים מגוון מנות מסורתיות שהופכות לארוחת צהריים מעשה ידינו. בהמשך מבקרים ביקב שלהן וטועמים שם יינות. התחנה הבאה היא הכפר מונדאינו, שם פוגשים גבינה בשם פורמג'ו בלה פוסה – פירוש שמה הוא גבינה מהסליק. גבינות היו בין הדברים הראשונים שצבאות היו בוזזים מאחר שהן משתמרות לאורך זמן. המקומיים באזור מצאו דרך לשמור על הגבינות שלהם על ידי הטמנתן באדמה. לגבינה הזו קוראים גבינה מהסליק – גבינת פקורינו.

"במשך הזמן הם הבינו שההטמנה של הגבינה באדמה משביחה את הטעם שלה ומורידה את אחוז השומן – לא לרמה של גבינה דיאטטית, היא עדיין מאוד טעימה בטירוף. בהמשך הטיול מבקרים במקום ליד העיר מודנה בו מייצרים חומץ בלסמיקו ומשם נוסעים למחלבה בה מייצרים גבינת פרמז'ן ליד פארמה. הטיול כולל גם מסלול רכיבה על אופניים, טיולים רגליים, שיט לאורך נהר הפו ועוד".

– מדוע בחרת למקד את רוב הטיולים שאתה מציע סביב גבינות?

"מגוון הגבינות שיש באיטליה והשוני ביניהן משמש לנו בטיולים הקולינריים בסיס נהדר לסדנאות בישול ולטעמים חדשים. שתי הגבינות שאני מראה בסיורים הן רק קצה המזלג מהשפע של הגבינות המוצעות באיטליה – מוצרלה, ריקוטה, טומינו, קצ'וטה, רגוזנו ועוד. המרתק בגבינה הוא שמאותו חומר גלם, חלב, מייצרים שפע של מוצרים בטעמים ומרקמים שיכולים לשמש בסיס לארוחה מלאה ללא תוספת בשר או דגים או כל מזון בסיסי אחר".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב:"כל זכרון".

בטיול קולינרי בדרום איטליה. בני בן ישראל (צילום באדיבותו)
בטיול קולינרי בדרום איטליה. בני בן ישראל (צילום באדיבותו)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות