fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שלוש רשויות אזוריות: "תנו תקציב או שנסגור את החופים"

ניידת פיקוח בחוף הכרמל (צילום: מועצת חוף הכרמל)
ניידת פיקוח בחוף הכרמל (צילום: מועצת חוף הכרמל)

רשויות חוף הכרמל, עמק חפר ומטה אשר, פנו למנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, והודיעו כי לא יפתחו את עונת הרחצה באם משרד הפנים לא יתקצב את חופי הרחצה כך ציינו ראשי הרשויות וי"ר מרכז המועצות האזוריות בפנייתם למנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן.

ראש המועצה האזוריות חוף הכרמל, אסיף איזק, ראש המועצה האזורית עמק חפר, ד"ר גלית שאול, ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ, ויו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג, פנו למנכ"ל משרד הפנים בדרישה שמהשרד יתקצב את עלות אחזקת החופים. לדבריהן, שלוש הרשויות מחזיקות בכ-60 ק"מ של חוף (חוף הכרמל 42 ק"מ, מטה אשר 11.1 ק"מ, עמק חפר 7.1 ק"מ), עם ממוצע של 3.5 מיליון מבקרים בעונה. עלות אחזקת חוף מוכרז עומדת על כ-1.2 מיליון שקלים. בחוף הכרמל 5 חופים מוכרזים, שעלות הפעלתם, כ-6 מיליון שקלים, נופלת על כתפיהם של 7,000 בתי אב. בעמק חפר ארבעה חופים מוכרזים שעלות הפעלתם כ- 4.8 מיליון שקלים ובמטה אשר שלושה חופים מוכרזים שעלותם כ- 3.6 מיליון שקלים. המועצות אינן מסוגלת להמשיך ולממן ממקורותיהם את תחנות ההצלה ואחזקת החופים ובשל כך יחדלו להפעילם ולספק שירותי הצלה באם לא יועבר התקציב ממשרד הפנים. בשנת 2016 בוטלה על ידי שר הפנים, אריה דרעי, ההרשאה לגבות דמי כניסה לחופים, ומאז קיצץ משרד הפנים את תקציב תמיכתו בעלות אחזקת החופים.

מתוך פניית ראשי הרשויות למרדכי כהן: "בשנים האחרונות התעצמו ההוצאות הכרוכות בטיפול בחופי הים. המועצות האזוריות נושאות בעלות אחזקת החופים שבתחומנו, עלויות הכוללת את תפעול החופים ותחזוקתם, שכר עובדים ומצילים, ניקיון, פיקוח וביטוח. עלויות אלה מגיעות במועצות האזוריות למיליוני שקלים, נטל הנופל על כתפי התושבים וגורע מרמת השירות שהמועצה נדרשת לספק לתושביה. זאת ועוד, בעקבות פסיקות בתי המשפט, גבר הנטל על קופת המועצות, הן בתשלום פיצויים לנפגעים והן בהגדלת הפרמיות הביטוחיות. חופי הים הם משאב לאומי, המשמש את כלל אזרחי ישראל. החופים עצמם בבעלות מדינת ישראל, ומנוהלים על ידי רשות מקרקעי ישראל. מכאן שהמענה לחופים צריך להינתן על ידי המדינה, בראייה לאומית כוללת. אשר על כן, בלב כבד אנו נאלצים להודיע לך כי המועצות האזוריות אותן אנו מייצגים לא תפתחנה את החופים המוכרזים ללא מימון הולם אשר יכסה את ההוצאות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות